TS Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Jeg har nettopp byttet ut min gamle Plextor 12/10/32 CD-RW brenner med en Sony DRU510A DVD-brenner. Samtidig doblet jeg ram fra 512MB til 1024MB. Etter det har det oppstått et problem: PC Spesifikasjon: Abit BG7 hovedkort Intel P4 2.4GHz Western Digital 120MB Creative GeForce2 GTS Creative SoundBlaster 5.1Live Pioneer DVD-ROM Sony DRU510A DVD 1024MB DDR RAM (2x 512MB, PC2100) IEEE1394/Firewire (OHCI) Billion ISDN Windows 2000 Professional Sony brenneren leser cd'er uten problemer. Problemet begynte tilsynelatende når installeringen av det medfølgende programmet Sonic MyDVD var nesten ferdig, (skjermbildet "trykk finish for å restarte maskinen" rakk akkurat å komme frem), så plutselig slo pc'en seg av (raskt, som om strømmen forsvant) og restartet. Etter det gikk det ikke an å avinstallere MyDVD vha legg til/fjern funksjonen. I tillegg slo maksinen seg av og restartet når jeg prøvde å starte programmer. Mappen winnt/inf (inkl alle .inf filene) forsvant også. Har nå formatert harddisken og reinstallert win2k + drivere for skjermkort og lydkort. Installerte kun programmene Adobe Photoshop 6.0 og Adobe Premiere 6.0. Photoshop ser ut til å virke fint, men med en gang jeg prøver å starte Premiere, blir alt svart og maskinen restarter. I "Device manager" er brenneren oppført uten anmerkninger. Er dette et software problem? Eller er det mer sannsynlig et hardware problem/konflikt mellom de forskjellige komponentene i pc'en? Lenke til kommentar
TS Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Installerte win2k service pack 4 (hadde SP3 fra før), og de siste driverene for skjermkortet og lydkortet. Nå virker alt helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå