Gå til innhold

Ny PC, ~10K, Gaming, OC

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Tiden begynner å bli, mildt sagt, moden for å bytte ut min Athlon64 3200+, 1GB RAM og x800xl, så kjører på nå som Sandy Bridge er ute.

Hovedtanken bak denne builden er å bygge en stille pc som yter bra i spill. Planen er å kjøpe pcen uten noe ekstra kjøleutstyr nå, for så å antagelig kjøpe vannkjøling ved neste lønning, da jeg har fått evaluert hva som trengs å gjøres. Kommer til å overklokke pcen før eller senere. Tar med meg skjerm, tastatur, mus og lagring fra det gamle dråget. Spill-ytelse er det eneste som teller da det er det eneste intensive belastningen som kommer til å kjøres jevnlig.

HK: Asus P8P67

CPU: Intel Core i5 2500K

RAM: Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB ( 2x2 GB ) - Her er jeg helt blank på både mengde og hastighet.

GPU: Asus Radeon HD 6970 - Usikker her og. Av de testene jeg har sett yter gtx 470 bedre ved lavere oppløsninger, men 6970 kommer seg når oppløsningene blir høyere. Resonnementet mitt blir da at 6970 drar nytte av det ekstra minnet sitt, og i fremtiden vil vel ikke akkurat teksturer bli mindre. Pluss til 6970 for å være mindre energikrevende, og muligens et pluss til gtx 470 for bedre drivere.

PSU: Corsair HX 650W

SSD: Crucial C300 64 GB

DVD-drev: Samsung SH-S223C

Kabinett: Fractal Design Define XL Black Pearl

Handlevogn

Setter stor pris på tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

RAM: Hastighet er ok, 4 GB holder i de fleste tilfeller, men 8 GB koster ikke akkuratt så altfor mye ekstra.

GPU: 6970 outshines GTX570 på høyere oppløsning enn 1080p og ved spilling over flere skjermer. Så har du kun en skjerm, med lavere oppløsning enn 1920x1080 ville jeg absolutt anbefale Nvidia.

Kabinett: Sliter med dårlig luft gjennomstrømning og gir derfor litt høyere temperaturer i forhold til f.eks. midi versjonen. Selv med vannkjøling må du nok beregne på noen vifter i kabinettet. Dessuten lurer jeg på hvor du eventuelt skulle installere en radiator?

Lenke til kommentar

Da går jeg for 6970 og 8GB. 4x2GB eller 2x4GB er likegyldig når det kommer til ytelse?

Angående kabinettet har jeg lest det samme selv. Tanken er å få bort 180-vifta i toppen og kutte hull til radiatoren, samt sette inn vifter på resten av vifteplassene med unntak av sidedøra. Så på r3, men så ikke plassen til en radiator i det. Tar gjerne imot forslag på andre kabinetter og.

Endret av goatclaw
Lenke til kommentar

Da bytter jeg til samme RAM i 8GB-sett. De står ikke oppført som støttet med 4 moduler i QVLen til hovedkortet, men jeg vet ikke om dette er noe jeg skal vektlegge.

Angående skjermkort klarer jeg enda ikke helt bestemme meg uavhengig av hvor mange tester jeg leser. Med tanke på mitt scenario, som er overklokket og én skjerm med 1920x1080-oppløsning, heller jeg nå mer mot gtx 570.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...