Nemkofaen Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 For å ta det viktigste først, størrelsen teller og jeg har ikke særlig stor kunnskap hva fotografering angår. Jeg vil nok tro jeg faller under kategorien "point and shoot" Nå skal jeg handle meg digitalkamera og lurer på hva jeg skal handle. Jeg har funnet et par jeg liker, disse er siste Ixus, eller coolpix SQ fra Nikon. Dette har jeg ikke "sett" med egne hender enda, men dagen idag er tiltenkt en byrunde for sånt noe. Hva mener de eminente brukere av dette forum om hvilket/hvaslags kamera jeg skal handle? Anything goes, kom med forslag, belær meg! På forhånd takk mvh Ivar aka Nemko aka Nemkofaen Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Canon PowerShot A70 er heller ikke så veldig stort, men sikkert litt tyngre pga 4 batterier. Ixusen i tilsvarende MP-klasse (230/v3 som har 2x zoom vs A70 sin 3x...) er dog bare 65% av volumet -- eller A70 er 54% større :o [101x64x31.5mm vs 87x57x26.7mm] Det er både "point and shoot" og manuelt/halvautomatisk... Og jeg ser ikke ulemper ved å ha for mange muligheter når det er ganske enkelt å betjene.... Lenke til kommentar
Nemkofaen Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Takker for svar, men på byrunden fikk jeg faktisk handlet meg kamera. Det ble Coolpix SQ, når det var love at first sight var det liksom ingen grunn til ikke å kjøpe det. Litt større minnebrikke enn originalt ble også kjøpt, så nå er det lading og straks er det knipsing Nemko Lenke til kommentar
janerikw Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Er også og kikker etter et lite og godt kamera. Størrelse har alt og si, så kommer funksjonalitet. Ønsker helt klart best kvalitet for pengenee. Noen som kjenner disse kameraene godt og evt om det finnes noen sammenlignings-tester på disse? Virker som om dimage har bedre innstillinger for ISO(nattbilder) samt at det kan ta opp lyd og video så lenge man har minne til dette :-) Gode tips mottas med takk :-) -- Jan Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå