Dimethyltryptamine Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) En liten fortsettelse fra denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1289504 driver og lærer meg selv litt php ved å lage en liten simpel admin side. problemet er når jeg endre noe på forsiden via admin siden er at den slenger inn en haug med ekstra "\" som ødelegger linker osv. - passord: qwerty koden for å hente kilden og putte den i et textarea <?php $side = @fopen("index.php", "rt"); $kilde = fread($side,9000); print "<form method=\"post\" action=\"edit1.php\"><textarea name=\"text\" rows=\"29\" cols=\"70\">$kilde</textarea></br><input type=\"submit\" value=\"oppdater\"/>"; ?> edit1.php: <?php $kilde = $_REQUEST['text']; $side = fopen("index.php","w"); fwrite($side,$kilde); fclose($side); header('Location: edit.php'); ?> noen ideer til hvordan jeg kan fikse dette? Endret 31. juli 2011 av LSĐ Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Virker som magic quotes er skrudd på. Det er naturligvis en helt forferdelig uting og for å være helt ærlig så ville jeg holdt meg langt unna ett hvert webhotel med dette. Jeg antar du ikke har mulighet til å skru dette av, så her har du en alternativ løsning. Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 er mulig jeg putter dette helt feil sted, eller at jeg bruker det på feil måte men jeg kan ikke få det til å virke. dette er sånn jeg har det nå: <?php $kilde = $_REQUEST['text']; $side = fopen("index.php","w"); fwrite($side,$kilde); if (get_magic_quotes_gpc()) { function strip_array($var) { return is_array($var)? array_map("strip_array", $var):stripslashes($var); } $_POST = strip_array($_POST); $_SESSION = strip_array($_SESSION); $_GET = strip_array($_GET); } fclose($side); header('Location: edit.php'); ?> har også prøvd å slenge det på toppen av siden. Dette er altså i edit1.php Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Virker som magic quotes er skrudd på. Det er naturligvis en helt forferdelig uting og for å være helt ærlig så ville jeg holdt meg langt unna ett hvert webhotel med dette. Jeg antar du ikke har mulighet til å skru dette av, så her har du en alternativ løsning. hmmm.. sjekket nettopp på hosten min. kan jo se ut som det skrudd av. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Det hjelper jo ikke at du stripper magic quotesen etter at du har oppdatert fila di. Det må komme før. Og bruk $_POST når du henter dataen fra.... ja et post skjema. Endret 14. januar 2011 av Zic0 Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Det hjelper jo ikke at du stripper magic quotesen etter at du har oppdatert fila di. Det må komme før. Og bruk $_POST når du henter dataen fra.... ja et post skjema. --- Virket ikke. hvis det ikke var det du mente så beklager jeg, er helt ny når det kommer til php. Endret 17. januar 2011 av lordbost Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Problemet er løst. tror jeg hadde puttet den kodesnutten feil sted <?php if (get_magic_quotes_gpc()) { function strip_array($var) { return is_array($var)? array_map("strip_array", $var):stripslashes($var); } $_POST = strip_array($_POST); //$_POST $_SESSION = strip_array($_SESSION); $_GET = strip_array($_GET); } $kilde = $_POST['text']; $endre = $_POST['side']; $side = fopen("$endre.php","w"); fwrite($side,$kilde); fclose($side); header('Location: admin.php'); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå