Plukkfrid Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hei hei! Jeg trenger litt hjelp, folkens. Vi har 3 PC'er koblet sammen i trådet nettverk. De tre har respektive Windows 2000, XP og Vista. Inntil nylig fungerte alt greit. Så fikk vi ny ruter ra Nextgentel fordi det gamle hanglet. Og nå fungerer ikke nettverket skikkelig, på en meget pussig måte. PC'n med XP er den de andre to er koblet opp mot. Den med 2000 finner fortsatt delte dokumenter og delt skriver. Men den med Vista vil ikke lenger være med på leken. Det snåle er at den finner internett, det er den jeg skriver dette innlegget fra, men den vil altså ikke finne delte dokumenter og skriver. Jeg har snakket med Nextgentel. Der kunne de ikke hjelpe, bortsett fra en PC-hjelp til 7 kr minuttet. Har sjekket diverse innstillinger, både på denne, altså Vista, og de andre. Men siden de to andre finner hverandre, så skal det jo ikke være noen problemer med innstillingene på noen av dem. Og siden Vista'n finner internett, så connecter jo den med rutern. Så nå er jeg tom for ideer, og håper en av dere glupinger kan hjelpe. Rutern er forøvrig en Speedtouch 546i. På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå