furra Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Motorola Atrix slippes snart for det europeiske markedet. Noen tanker rundt denne telefonen? For European market General 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 3G Network HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 Announced 2011, January Status Coming soon. Exp. release 2011, Q2 Size Dimensions 117.8 x 63.5 x 10.1 mm Weight 135 g Display Type TFT capacitive touchscreen, 16M colors Size 540 x 960 pixels, 4.0 inches - Biometric fingerprint reader - Gorilla Glass display - Touch sensitive controls - MOTOBLUR UI with Live Widgets - Multi-touch input method - Accelerometer sensor for UI auto-rotate - Proximity sensor for auto turn-off Sound Alert types Vibration; MP3, WAV ringtones Speakerphone Yes - 3.5 mm audio jack Memory Phonebook Practically unlimited entries and fields, Photo call Call records Practically unlimited Internal 16 GB storage, 1 GB RAM Card slot microSD, up to 32GB Data GPRS Yes EDGE Yes 3G HSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps WLAN Wi-Fi 802.11 b/g/n, DLNA Bluetooth Yes, v2.1 with A2DP, EDR Infrared port No USB Yes, microUSB v2.0 Camera Primary 5 MP, 2592х1944 pixels, autofocus, LED flash Features Geo-tagging, image stabilization Video Yes, 720p@30fps Secondary Yes, VGA Features OS Android OS, v2.2 (Froyo) CPU 1GHz NVIDIA Tegra 2 AP20H Dual Core processor Messaging SMS (threaded view), MMS, Email, IM, Push Email Browser HTML Radio Stereo FM radio with RDS Games Yes + downloadable Colors Black GPS Yes, with A-GPS support Java Yes, MIDP 2.0 - Active noise cancellation with dedicated mic - HDMI port - Digital compass - MP3/WAV/WMA/eAAC+ player - 1080p MP4/H.263/H.264.WMV/Xvid/DivX @ 30 fps playback - Google Search, Maps, Gmail, YouTube, Google Talk - Facebook, Twitter, MySpace integration - Photo viewer/editor - Organizer - Document editor - Adobe Flash 10.1 player - Voice memo/dial/commands - Predictive text input Battery Standard battery, Lithium 1930 mAh Stand-by Up to 264 h (2G) / Up to 250 h (3G) Talk time Up to 8 h 40 min (2G) / Up to 9 h (3G) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Europa? Ihvertfall ikke Norge, finnes ingen importører her i landet. Lenke til kommentar
Geir68 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Hele poenget med denne telefonen må jo være den tilhørende Motorola laptop'en med innebygd dock på baksiden for denne telefonen. Da antar jeg at prisen vil avskrekke de fleste. Se http://www.dinside.no/859820/slik-er-motorola-atrix Edit: Leif Endret 13. januar 2011 av Geir68 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hele poenget med denne telefonen må jo være den tilhørende Motorola laptop'en med innebygd dock på baksiden for denne telefonen. Da antar jeg at prisen vil avskrekke de fleste. Se http://www.dinside.no/859820/slik-er-motorola-atrix Edit: Leif Skuffende, jeg trodde hele poenget med mobil+dock var at mobilen var selve pcen. Nå så jeg bare et bilde med en ekstern skjerm dog, så jeg har tydeligvis misforstått hele konseptet. Lenke til kommentar
furra Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Europa? Ihvertfall ikke Norge, finnes ingen importører her i landet. Nei, det stemmer. Men folk gikk lett til anskaffelse av N1 da den var tilgjengelig. Jeg regner med å kjøpe denne når jeg skal til statene i sommer, med mindre det har kommet noe annet på den tiden. Lenke til kommentar
furra Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Hele poenget med denne telefonen må jo være den tilhørende Motorola laptop'en med innebygd dock på baksiden for denne telefonen. Da antar jeg at prisen vil avskrekke de fleste. Se http://www.dinside.no/859820/slik-er-motorola-atrix Edit: Leif Kan ikke se at det er et must med docken, men jeg ser helt klart nytten av den. Dette blir lett en erstatter for min avgåtte N1 Lenke til kommentar
galskab Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Utrolig interessnt mobiltelefon. Enten denne er LG 2X kommer til å bli min nye mobil. Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) "laptop" docken er bare et tomt skall med skjerm, tastatur, mus og to batterier som i tillegg til og gi deg lang arbeidstid med mobilen montert også lader mobilen Det finnes også to forskjellige docking muligheter utenom "laptop" docken, en for og koble mus, tastatur og skjerm for og bruke som "desktop" pc og til slutt en underholdnings dock med HDMI å fjernkontroll for og bruke mobilen som underholdnings mobil, spiller av full HD 1080P, bilder og musikk Også føste Android mobil som har fått 9/10 på ellers så Apple vennlige Engadget Endret 16. februar 2011 av DroidOle Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Også føste Android mobil som har fått 9/10 på ellers så Apple vennlige Engadget Vel, HTC Evo 4G fikk 9 av 10 i mai 2010, så den var nok først ute Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 DroidOle: Pc-docken og tv-docken er samme enhet, så du kan koble til mus, tastatur og tv samtidig om du vil Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Ja ser det, her er en oversikt over mulighetene: Standard Bil Multimedia Laptop http://www.motorola.com/Consumers/US-EN/Consumer-Product-and-Services/Mobile+Phone+Accessories Endret 16. februar 2011 av DroidOle Lenke til kommentar
Riccardo Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Noen som vet hvordan vi kan få kjøpt denne fra USA uten noe subscription? Prøvde fra Amazon, men der krevde de en amerikansk adresse. Eneste jeg kommer på er evt. ebay, men da blir det fort litt dyrere :/ Lenke til kommentar
Tokra Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Noen som vet hvordan vi kan få kjøpt denne fra USA uten noe subscription? Prøvde fra Amazon, men der krevde de en amerikansk adresse. Eneste jeg kommer på er evt. ebay, men da blir det fort litt dyrere :/ Tar jeg ikke helt feil så er det mulig å bruke jetcarrier på amazon. http://www.jetcarrier.com/ Eventuelt kan du bestille fra denne franske siden når den kommer til Europa: http://www.expansys.no/motorola-atrix-eu-208291/ Lenke til kommentar
Riccardo Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 expansys pleier å ta blod-pris så de holder jeg meg langt unna. Har aldri prøvd jetcarrier før, men ser for meg at den raskt havner i tollen da. Fordelen med ebay er at man kan høre med selgerene om de kan sende den som gave og deklarert med lavere pris. Til gjengjeld koster jo telefonen ekstra på ebay. :/ Er det noen som vet om/når den kommer ut i europa? Lenke til kommentar
Tokra Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 expansys pleier å ta blod-pris så de holder jeg meg langt unna. Har aldri prøvd jetcarrier før, men ser for meg at den raskt havner i tollen da. Fordelen med ebay er at man kan høre med selgerene om de kan sende den som gave og deklarert med lavere pris. Til gjengjeld koster jo telefonen ekstra på ebay. :/ Er det noen som vet om/når den kommer ut i europa? Fra den andre tråden min https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1298817 Motorola Atrix Forventet lansering: USA: 1. Mars 2011 Kilde Europa(UK): 2. kvartal(April-Juni 2011) Kilde Norge: Motorola er ikke lenger på det norske markedet, men kan være på vei tilbake Kilde Venter du ett par måneder kan det være at Atrix kan kjøpes i Norge. Da sammen med norske forbrukerrettigheter. Hvis du skal unngå tollen må du nok bestille fra ebay. Husk at hvis tollen ved rutine finner en mobiltelefon i en pakke deklarert 200 kroner så risikerer du både ekstragebyrer og at tollmyndighetene verdisetter mobiltelefonen for deg. Lenke til kommentar
Mr. Sad Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har endelig fått min Atrix, alt ser ut til å funke. Den var låst, men kjøpe en unlck kode på nett for 7,5$ Meget enkelt å roote tlf(selv om bootloader forsatt er locked) Har også funnet en enkel fix på nettet så vi slipper å kjøpe dock. Går fra N1, Atrixen er ikke så rask som jeg håpet på.har også endel programmet kun for AT&T som vi ikke får brukt i norge(med norsk sim), ellers ser det bra ut Lenke til kommentar
martinius94 Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hvor fant du fixen slik at du slapp å kjøpe dock? Har selv også kjøpt Atrix, kan vell bare si at jeg er storfornøyd! Lenke til kommentar
Mr. Sad Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Fant det på XDA forumet, kan dessverre ikke finne det til deg da jeg sitter på en hytte med svært dårlig dekking 1 Lenke til kommentar
huf Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hvor fant du fixen slik at du slapp å kjøpe dock? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=980193 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå