Bearar Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hei Har nettopp kjøpt et Lexar microsdhc kort på 4gb som jeg tenkte å ha i telefonen. Kortet blir registrert i telefoner, men får ikke åpnet det. Med minnekortleser får man også sett kortet, men det går ikke an å formatere det. Får opp følgende melding ved formatering i cmd: Ugyldig media, eller spor 0 er ødelagt. Disken er ubrukelig. Noen tips? Lenke til kommentar
Jan112 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Hei Har nettopp kjøpt et Lexar microsdhc kort på 4gb som jeg tenkte å ha i telefonen. Kortet blir registrert i telefoner, men får ikke åpnet det. Med minnekortleser får man også sett kortet, men det går ikke an å formatere det. Får opp følgende melding ved formatering i cmd: Ugyldig media, eller spor 0 er ødelagt. Disken er ubrukelig. Noen tips? SD kort? Skal være en skyveknapp på siden,som sikkert er flyttet på.Den er til for å sikre att en ikke sletter bilder ved ett uhell.prøv med en annen innstilling på den skyveknappen:-)Krever att du har en omformer eller hva det heter til å putte det lille kortet inn i ett større. Endret 13. januar 2011 av Jee113 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Om den skyvetingen er "på", så vises kortet som skrivebeskyttet og jeg får ikke formatert. Men det fungerer ikke selv om jeg slår denne "av". Lenke til kommentar
johome Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Dukker den opp i diskbehandling ? Screenshot... Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Det gjør den. Får opp feilmeldinga "Windows kunne ikke formatere disken" eller "Formateringen ble ikke fullført" hvis jeg gjør det via diskbehandling eller explorer. Samme feilmelding uansett filsystem jeg velger. Endret 13. januar 2011 av Bearar Lenke til kommentar
johome Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) 3 parts programvare klarer da dette. F.eks Paragon Partition manager eller Gparted . Windows sliter ofte med slikt... Hva slags OS har du ? 32 eller 64 bit ? Endret 13. januar 2011 av johome Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) 64-bit Win 7. Skal prøve Paragon nå. Takk for svar edit: Fikk en lignende melding i Paragon, se vedlegg. Minnekortet vises forresten som 1GB, men skal være 4. Hva skyldes dette? Endret 13. januar 2011 av Bearar Lenke til kommentar
johome Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg ser den røde fargen , ikke noe godt tegn. Kan du prøve "Delete Partition" Deretter prøver du på nytt. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Har kortleser og telefon støtte fro SDHC eller bare SD? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg ser den røde fargen , ikke noe godt tegn. Kan du prøve "Delete Partition" Deretter prøver du på nytt. Fikk en feilmelding under sletting, se vedlegg. Trykket ignorer og fikk fullført. Når jeg nå prøver å opprette ny disk, står det som feilmeldinga i vedlegg 2 viser at "The wizard has found hard disks it cannot work with..." og den kommer derfor heller ikke opp i lista for å lage ny disk. PerB: Det har de. Har et par andre microsdhc kort som fungerer utmerket. Er denne leseren jeg bruker: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345346 Lenke til kommentar
johome Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Den feilmeldingen har jeg også fått , når Paragon oppdager at det har vært et filsystem på den, som den ikke "helt behersker" I mitt tilfelle Linux (Ext). Jeg foreslår at du prøver Gparted, som jeg har linket til. Du brenner ISO filen på en CD, og booter opp med den. Gparted er rå på slikt. Endret 13. januar 2011 av johome Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Er ikke det litt rart at det skal ha vært noe annet på den når jeg nettopp har kjøpt brikka helt ny? Er dette noe å ta på garantien, eller er det vanskelig å få dekt? Skal prøve Gparted nå, så får se om det er noe å skjønne noe av. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Gikk visst ikke helt i Gparted heller. Forslag til hva jeg kan gjøre? Er kjip å ta det på garantien og at de finner ut at den er i orden, og vips må jeg betale 180ish for sjekken. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Har du kortet i telefonen når du holder på med dette? Eller via kortleseren? Har du en anenn microsd-sd overgang? I såfall prøv den. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Har du besøkt lexar sine sider og prøvd recovery, kan hende at den finner noe feil. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 tomsi42: Har prøvd begge deler, samtidig med og uten adapteret. Samme skjer. Har ingen annet adapter, så det blir vanskelig. Nautica: Prøvde det programmet nå, og da står det at minnebrikken ble successfully formated. Men det skjer ingenting mer og Windows vil fortsatt at den skal formateres. Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Jeg har ikke noen erfaring med minnekort, men vet at dette virker på vanlige harddisker. Kan du laste ned UBCD Du bruker samme fremgangsmåte , som med Gparted. Når programmet starter opp, gå til : File System Tools > Partitions Tool > MBR Work > Reset MBR Deretter kan du f.eks bruke Paragon til å formattere. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Jeg mistenker at kortet er defekt. Du har gjort det som kan forventes. Få det byttet. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Tror jeg dropper din metode, johome. Virker for komplisert, og kortet skulle da virkelig ha fungert med de andre metodene jeg har prøvd. Tror jeg tar det på garantien. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå