keitran Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg har funnet ut at harddisken min er blitt falskehalsen i systemet, og vurderer å bytte OS-disken ut med en SSD-disk. Men jeg har noen spørsmål som jeg håper å få litt hjelp med. 1 - Hvilke disker anbefales? Jeg har sett litt på Denne 2 - Størrelse. Hva burde holde? Jeg tror jeg vil ha minst 120 GB til OS+Programmer+Noen få spill. 3 - Steam mappen min blir liggende på en gammeldags disk pga at den er ca 250 GB. Vil jeg få bedret ytelsen på spillene der også, med tanke på raskere paging fil+raskere tilgang på filer som ligger på OS-disk? Satser på litt hjelp da jeg er helt grønn på SSD-disker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 1. Anbefaler Crucial C300 eller Ocz Vertex 2, Corsair Force har en god del problem med BSOD. 2. Jeg har Intel's x25-m 80gb i mine maskiner, etter nesten alt obligatorisk + programmer er installert er det ca. 52 GB igjen. Det er mange gode tips om hvordan du skal få mest mulig diskplass ut av din SSD på nett :-) 3. Jeg har Steam m/ spill på SSD, må si at jeg ikke merka omtrent en døyt forskjell fra når de lå på en Samsung F3 Spinpoint før. Hadde jeg tatt tid telleren vil jeg tro det +/- 1 sekund i forskjell. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Det hjelper litt ja. Selv har jeg Steam på en 7200-disk, OSet på en Corsair SSD-disk og pagefile på en tredje 7200-disk. Litt kjappere loading i Steam, men ikke forvent underverker. Uansett vil overall ytelse økes drastisk og det er en drøm å starte/slå av maskina. Dessuten starter Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere og Catalyst Control Center på et blunk, da de er installert på OS-disken. Anbefaler forøvrig å kjøpe Paragon Migrate OS to SSD til en drøy hundrelapp. Da fikk jeg porta Win7-installasjonen smertefritt over til SSD-disken og slapp reinstall. Bare å hake vekk det du ikke vil kopiere (f.eks My Music, Videos, Pictures etc) så du får plass til alt på SSD-en, så er det bare å reboote så er du i gang. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hvis du legger de spillene du faktisk spiller mye på ssd, det er ikke vits i 50 spill som du aldri bruker som skal ligge der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hvis du legger de spillene du faktisk spiller mye på ssd, det er ikke vits i 50 spill som du aldri bruker som skal ligge der. Problematikken med det er at du ikke greie å styre hvor steam skal legge spillene. Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 anbefaler på det sterkeste vertex2 disken. OCZ arbeider nært med Sandforce og er raske med å levere firmware oppdateringer og verktøy. De er også noen av de få som leverer "custom" firmware for å øke ytelsen på sine produkter. Lenke til kommentar
keitran Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Tror jeg går for 120GB Vertex 2 disk fra OCZ. Men ser at den kommer i 2.5 og 3.5 størelser. Er det noen forskjell annet enn størreslen? Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvis du legger de spillene du faktisk spiller mye på ssd, det er ikke vits i 50 spill som du aldri bruker som skal ligge der. Problematikken med det er at du ikke greie å styre hvor steam skal legge spillene. Går det ikke eventuelt å lage en snarvei? Legge spillet på hardisk 2. og legge snarveien til spillet på hardisk 1? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvis du legger de spillene du faktisk spiller mye på ssd, det er ikke vits i 50 spill som du aldri bruker som skal ligge der. Problematikken med det er at du ikke greie å styre hvor steam skal legge spillene. Går det ikke eventuelt å lage en snarvei? Legge spillet på hardisk 2. og legge snarveien til spillet på hardisk 1? Der jo likevel bare snarvei som peker mot harddisk 2? lol ^^ http://en.wikipedia.org/wiki/File_shortcut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå