Gå til innhold

WoW Cataclysm PC 5-6K

Alternativ 1 eller 2  

7 stemmer

1. 1. Hvilken PC gir mest kraft for pengene?

• Alternativ 1
      4
    • Alternativ 2
      3

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger litt hjelp til å avgjøre kjøp av PC som hovedsaklig skal brukes til WoW Cataclysm. Begge selges for omtrent samme pris, kun noen 100 lapper i forskjell. Skal ikke ha tilbehøret, kun maskinen med oprativsystem.

Alternativ 1

CPU: Intel Core™ i3 Dual Processor i3-550

RAM: Corsair Value DDR3 1333MHz 4 GB

HDD: WD Caviar SE16 500GB SATA2 16MB

GPU: MSI GeForce GTS250 1GB TwinFrozr PCI-E

Hovedkort: ASUS P7H55-M PRO, H55, S-1156, m-ATX

PSU: Chieftec Smart Series 550W PSU

Kabinett: Cooler Master CM 690 Svart

Alternativ 2

CPU: AMD Athlon II X4 635

RAM: Corsair Value DDR3 1333MHz 4 GB.

HDD: WD Caviar SE16 500GB SATA2 16MB

GPU:Sapphire Radeon HD5770 1GB GDDR5 PCI-E

Hovedkort: MSI 770-C45, S-AM3, DDR3

PSU: Silver Power SP-SS500 500W PSU

Kabinett: Cooler Master Storm Scout Gaming Case

Endret av Noddy Nodd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av dem. Gå på komplett og velg "rise of deathwing" pcen, konfiguer den selv. Ingen av de ovenfor er en god kombinasjon i mine øyne, noe jeg aldri hadde brukt penger på. Ærlig talt.. en i3 prosessor i en stasjonær...? Hadde i allefall gått for i5 eller i7 sandy bridge :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ingen av dem. Gå på komplett og velg "rise of deathwing" pcen, konfiguer den selv. Ingen av de ovenfor er en god kombinasjon i mine øyne, noe jeg aldri hadde brukt penger på. Ærlig talt.. en i3 prosessor i en stasjonær...? Hadde i allefall gått for i5 eller i7 sandy bridge :p

i3en er faktisk glimmrende til WoW og ligger på høyde med mange av AMD's toppmodeller.

Til TS, jeg ville valgt alternativ 1, men skjermkortet er en stor bummer og kunne godt våre et hakk og 2 kraftigere på bekostning av et litt dårligere kabinett.

Lenke til kommentar

i3en er faktisk glimmrende til WoW og ligger på høyde med mange av AMD's toppmodeller.

Til TS, jeg ville valgt alternativ 1, men skjermkortet er en stor bummer og kunne godt våre et hakk og 2 kraftigere på bekostning av et litt dårligere kabinett.

Så en maskin med den kvasseste i3 prosessoren med et bedre grafikkort er å foretrekke? Hva med et Nvidia GTx460?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så en maskin med den kvasseste i3 prosessoren med et bedre grafikkort er å foretrekke? Hva med et Nvidia GTx460?

Ja.

Du kan jo lese mer om akkurat WoW PC gamer's i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1284061

Bytter du til GTX 460 minner det veldig om budsjett's forslaget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det jeg mente å si var at jeg hadde gått for et oppsett med et nyere oppsett med en i5 eller i7 sandy bridge oppsett, og bedre skjermkort og større psu :p

Ja, vist du får det til for 5-6k, be my guest.

Vil si at det er ganske irrelevant vist ikke, da du alltid får noe bedre vist du bruker mer penger logisk nok.

Lenke til kommentar

Jaja. Men så skal det sies at å kjøpe en pc i dag, er det samme som å kjøpe en skuffelse om 3 månder når det kommer ut noe nytt og bedre i mars, også i august, også i november, også i starten av nyåret igjen. Det vil alltids komme noe nytt og bedre hele tiden, men når man først satser på å kjøpe seg en ordentlig gaming rigg, så kan man likegjerne spare opp, og kjøpe noe ordentlig og godt som klarer å dra nyere spill og andre ting og tang. Kan skrive under på at å bruke 3-4000 hvert år på ny pc er litt kjipt, kontra å bruke 8-9000 på pc og ha den i 2-3 år, og faktisk kunne dra noe av det nye som kommer.

Men igen så vil alt komme til en ende der det faktisk ikke er mulig å få flere loddinger på en mikro prosessor, og da ender man med en liten stopp til man finner en ny måte å lage prosessorer på. Det er en skjønn liten sak som kalles for Moore's lov, som forteller oss at prosessor ytelsen nesten dobbles annet hvert år, men desverre vil den jo ikke holde i all evighet, så frem til den tid vil jeg si at det er bedre å kunne bruke litt penger på en gaming rigg, som holder mål i 2-3 år, og så vente og se hva som kommer av nyvinninger til den tid. Det er vel maks en 4-5 år igjen før vi må finne på noe annet enn mikro prosessorer om vi skal ha mer ytelse av den.

Kan legge til andre aspekter, det er ikke bare CPU'en som må være god for å få en rask pc, et bra hovedkort er å foretrekke, for dersom hovedkortet har dårlig kapasitet vil ikke prosessoren dra all nytten den kan gi, da den ikke får sendt ut og mottatt mer enn så så mange instruksjoner til en hver tid.

Jeg kjøpte en gaming rigg for 1 år siden, som per dags dato holder til det meste, ja jeg kan oppgradere mye, men velger å vente til det faktisk går så langt at man må oppgradere for å kjøre noe.

kjøper du en liten rigg i dag, og venter et halvt års tid og det nyeste og feteste spillet kommer ut, men du klarer ikke dra spillet pga man var litt gjerrig på det, så må man sitte å oppgradere hele tiden, og det blir dyrt i lengden.

formålet med dette innlegget er å forklare at ting fornyer seg, desverre så fort at en super gaming rigg kun er super i noen månder før den er "dårlig og gammel" og man må sitte å oppgradere hele tiden om man skal ha det nyeste og beste, men dersom man er gjerrig på det, er man faktisk nødt til å oppgradere for å kunne spille på en ytelse som er "satisfactory".

Alt i alt: en rigg til 10 000 holder noen år, en rigg til under 5000 må du fornye etter sommern om du skal dra de nyere spilla.

HF GL.^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tror du snakker litt for generelt her, quoter:

hovedsaklig skal brukes til WoW Cataclysm.

Les denne testen : http://www.tomshardware.com/reviews/world-of-warcraft-cataclysm-directx-11-performance,2793.html

Samt denne benchmarken: http://www.anandtech.com/bench/CPU/62

Legg merke til hvordan I3 540 plasserer seg rett under AMD's flaggskip.

Enn kjøper det beste man har råd til der og da.

Kanskje et litt ekstremt eksempel men, skal du kjøpe et hus som er mye større enn det du trenger, selv om du ikke har råd, for i fremtiden kan det dukke opp et barn eller 2? Nei. Har man ikke råd, så har man ikke råd :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

hehe IT-Henrik har helt rett gitt.

Men er det mulig å få GTS250 bytta ut med HD5770 eller noe sånt da ?

får ganske mye ekstra ut av dx11 i wow, økte med 25% på min budget pc.

5770 eller GTX460 768mb + aktivering av DX11, ville gitt et drastisk ytelse hopp så absolutt :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Å vente kan være lurt vist du har mulighet.

Du kan jo og kjøpe i3 2300 vist budsjettet er veldig stramt sammen med et billig H67 hovedkort.

Dog mister du muligheten for overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...