LaStrada Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Tenke å kjøpe meg ny pc... Har lyst på P4 2,8ghz men har ikke peiling på hva slags hovedkort og ram jeg trenger for å overklokke. Skal kjøpe meg vannavkjøling, så kjølinga burte ikke bli noe problem... Så da lurte jeg på om noen av dere hadde noen hovedkort å ambefalle meg? Det eneste "kravet" jeg har, er at det er dual ddr-ram.. Ellers er det gasnke fritt... Og så fant jeg noen ram brikker på komplett.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Er disse bra å overklokke med? Hvis ikke, noen andre forslag? Og så et annet spm... Hvor mye kan jeg klare å overklokke en P4 2,8ghz til? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Kjøp heller Twinmos m/Winbond. De er gode å overklokke med. Du kan jo kjøpe Twinmos PC3700 også, det spørs hvor høy FSB du kommer til å kjøre. Jeg vil tippe at du kan overklokke den prosessoren til hvertfall 3,2Ghz. Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 til P4 er vel Abit BH7 ganske snasent skulle jeg gjette på, og hvis du da kjøper Twinmos m/winbond eller GEIL ram på psdata så får du den nok kanskje opp i 3,3-3,4 Ghz.... Inte vet jag Lenke til kommentar
tbend Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Hvis du er modder.... da og det skal se tøft ut bør du kjøpe SOYOdragon De e jævli fet....... Trur du finn de på www.komplett.no Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Hvis du er modder.... da og det skal se tøft ut bør du kjøpe SOYOdragon De e jævli fet....... Trur du finn de på www.komplett.no Tror ikke du finner de på komplett nei... Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Hvis du er modder.... da og det skal se tøft ut bør du kjøpe SOYOdragon De e jævli fet....... Trur du finn de på www.komplett.no SOYO bruker fete farger og sånt ja, de finnes på www.multicom.no MEN, det er et skjær i sjøen ja.... hvis gutten skal overklokke så er nok ikke SOYO så veldig bra... Jeg er svoren AMD-gutt så jeg skal ikke være for sikker, men for AMD så bruker dem VIA brikkesett, noe som er veldig feil i forhold tell overklokking, og dermed får dem et litt lugubert synspunkt fra meg, som tilsier at dem er ganske flinke til å velge feil brikkesett... skal du overklokke så velg abit!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå