knutsen92 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Ja, INTERNETTEN ER BORTE, KRISE! Sitter på mobilnett, ganske genialt at en mobil kan opprette et 3g trådløst nett igrunn, Ja, greia er. Jeg holdt på med portforwarding av routeren i håp om å kunne spille med venner på PS3. Dette har jeg gjort masse før og god erfaring rundt og aldri skjedd noe. Men nå skjedde det noe, når jeg restarta routeren for å ta i bruk instillingene, så finner den ikke ethernet. Jeg har altså null internett, og ingen mulighet for å logge inn på routeren via nettet. Hva skal jeg gjøre? Hjelp! Er det en mulighet for at routeren er ødelagt? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 På ruteren din så er det antagelig en knapp du kan trykke inn for en "hard reset". Den er inne i et hull så du må bruke en nål eller noe for å nå den. Prøv å trykke og holde den inne i 30 sekunder og se om du kommer inn på ruteren etter det. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 På ruteren din så er det antagelig en knapp du kan trykke inn for en "hard reset". Den er inne i et hull så du må bruke en nål eller noe for å nå den. Prøv å trykke og holde den inne i 30 sekunder og se om du kommer inn på ruteren etter det. Takk for et så sent og godt svar. Skal prøve dette i morgen. Hvis dette ikke er løsningen på problemet, er routeren mest sansynlig ødelagt? Syntes det er rart at en router kan bli ødelagt av en routerrestart. Har vært problemer med den før også, problemet som var da, var at ved routerrestart så ble alle instillinger fjernet. Hvis problemet er routeren, så har jeg heldigvis bestilt nytt nett og router for en ukes tid siden. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg tviler sterkt på at routeren er ødelagt. Du må kanskje legge inn brukernavn og passord på nytt. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hvis dette ikke er løsningen på problemet, er routeren mest sansynlig ødelagt? Syntes det er rart at en router kan bli ødelagt av en routerrestart. Ingen grunn til å tro at routeren er ødelagt. Her er det nok heller dine endringer som medfører at Internett ikke kan nås. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 På ruteren din så er det antagelig en knapp du kan trykke inn for en "hard reset". Den er inne i et hull så du må bruke en nål eller noe for å nå den. Prøv å trykke og holde den inne i 30 sekunder og se om du kommer inn på ruteren etter det. Ja, da var internetten tilbake, du hadde helt rett! Merkelig egentlig, gjorde jo ingen instillinger annet enn å åpne PS3 portene og en restart. Har funnet ut en ting da, litt morsom igrunn. Jeg bor litt langt i fra sentralen og får da en veldig svak internett på kun 1mb med en maks nedlastninghastighet på 120. Gjorde et forsøk på å laste ned via mobilen, hadde da en hastighet på 170kb/s. Så har raskere, men mer ustabilt nett med 3g nettet, hehe! Takk for all hjelp, nok en gang. Kunne ikke klart meg uten dere - Knutsen92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå