suuhoo Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hei Har veldig lyst på dette hovedkortet. Men det er en ting jeg lurer fælt på med det. Etter som jeg har forstått så er dette et dual-channel kort. Men når man ser på hjemmesiden deres om hvilket minne som passer til hovedkortet så er det listet opp masse tri-channel minne. Hvorfor det? Er det slik at man kan bruke de i dette hovedkortet? Her er link til hovedkortet. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Forskjellen på det du kaller dual channel og trippel channel RAM er ikke stor. Eneste forskjellen om specsene er like er at det er 1 ekstra brikke i pakken for trippel sett Om du bruker denne vil du dog kjøre singel channel, derfor er det greit å handle dual channel pakker, altså de med 2x brikker selv om ytelsesøkningen i dual channel ikke er så veldig stor. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Ok, takk for svar. Så jeg kan f.eks handle et trippel sett for så å bare bruke to av de minnebrikkene som følger med? Synes det er litt rart at det er så mange trippel sett som er listet opp på den lista når det er et dual channel kort. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 De går vell etter hvilke brikker som passer frekvens og timingsmessig og ikke etter sett. Og ja, du kan bruke bare 2. Som jeg sa, eneste forskjellen er antallet i pakken, om de pakker inn 2 eller 3 stykker i esken. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå