Aafloey Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Skal ha noen rollover knapper på hjemmesiden min. Finner masse css script via google, men jeg finner ikke et der jeg bruker 2 bilder. Altså jeg har et orginal bilde, også et med effekten. Jeg har allerede skrevet teksten i bildet, jeg vil ikke bruke skrift via kode. Noen som har et eksempel på en sånn css kode? Jeg vet dreamweaver lager dette, men det er med java og det fungerer i nesten ingen lesere. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Viktig forskjell: Java og JavaScript Denne artikkele burde hjelpe deg litt på vei Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Den der blir ikke riktig da jeg har flere enn et orginal bilde. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hæ? Du har flere enn ett originalbilde? Mener du da at du har forskjellig bilde på hver menuknapp? Bare for å se om jeg skjønner rett, hver knapp har et bilde som ligger der fra før. Så skal du bytte ut det bildet med effekt-bildet når pilen er over knappen. Korrekt? Skal da knappen vise origanbildet eller effektbildet når knappen er trykket på? Du må style hver enkelt knapp om du har flere forskjellige. Oppskriften blir likevel den samme. Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Riktig som Heidi sier her, men jeg har alltid foretrukket CSS Sprites da jeg personlig synes dette er lettere å jobbe med =) CSS SPRITES PS: Ikke gi opp selv om det er ganske mye stoff... A List Apart er helt geniale kvalitetsmessig, og refereres ofte til fra mine forelesere på høgskolen. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hva er spesielt med CSS Sprites? Skal innrømme jeg bare skumleste, men utfra kodene som lå der er det slik CSS jeg har lært, så nå ble jeg litt nysgjerrig. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hva er spesielt med CSS Sprites? Skal innrømme jeg bare skumleste, men utfra kodene som lå der er det slik CSS jeg har lært, så nå ble jeg litt nysgjerrig. Denne artikkelen anbefales. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg fant et javascript som fungerer i nye lesere, så problemet er løst Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Æsj. Det er ingen grunn til å bruke JavaScript når det kan løses enkelt og rent med CSS. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Det var det når jeg ikke fant en kode som ordna det slik jeg ville. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Aafloey: Det du prøver på finnes det mange guider til på nettet, og både Runar, Emiljke og jeg har linket til artikler som burde få deg på rett kjør. Det finnes bedre måter å gjøre det på enn med JS. Om du tyr til JS på dette så har du rett og slett en dårlig nettutviklermentalitet. Synd du ikke er interessert i å lære nye - og bedre - teknikker. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Det må da vel være opp til hver enkelt person om hva man ønsker å bruke? Bare fordi jeg fant noe annet som var JS og jeg klarte å bruke det så har jeg "dårlig nettutviklermentalitet" ? Jeg er ikke super på koder, vertfall ikke css. Hva er problemt når jeg har funnet noe som fungerer for meg og alle nettleserne? Syting, rett og slett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå