Gå til innhold

css rollover?

Anbefalte innlegg

Skal ha noen rollover knapper på hjemmesiden min. Finner masse css script via google, men jeg finner ikke et der jeg bruker 2 bilder. Altså jeg har et orginal bilde, også et med effekten.

Jeg har allerede skrevet teksten i bildet, jeg vil ikke bruke skrift via kode.

Noen som har et eksempel på en sånn css kode?

Jeg vet dreamweaver lager dette, men det er med java og det fungerer i nesten ingen lesere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæ? Du har flere enn ett originalbilde? Mener du da at du har forskjellig bilde på hver menuknapp?

Bare for å se om jeg skjønner rett, hver knapp har et bilde som ligger der fra før. Så skal du bytte ut det bildet med effekt-bildet når pilen er over knappen. Korrekt?

Skal da knappen vise origanbildet eller effektbildet når knappen er trykket på?

Du må style hver enkelt knapp om du har flere forskjellige. Oppskriften blir likevel den samme.

Lenke til kommentar

Riktig som Heidi sier her, men jeg har alltid foretrukket CSS Sprites da jeg personlig synes dette er lettere å jobbe med =)

CSS SPRITES

PS: Ikke gi opp selv om det er ganske mye stoff... A List Apart er helt geniale kvalitetsmessig, og refereres ofte til fra mine forelesere på høgskolen.

Lenke til kommentar

Aafloey: Det du prøver på finnes det mange guider til på nettet, og både Runar, Emiljke og jeg har linket til artikler som burde få deg på rett kjør. Det finnes bedre måter å gjøre det på enn med JS. Om du tyr til JS på dette så har du rett og slett en dårlig nettutviklermentalitet. Synd du ikke er interessert i å lære nye - og bedre - teknikker.

Lenke til kommentar

Det må da vel være opp til hver enkelt person om hva man ønsker å bruke?

Bare fordi jeg fant noe annet som var JS og jeg klarte å bruke det så har jeg "dårlig nettutviklermentalitet" ? Jeg er ikke super på koder, vertfall ikke css. Hva er problemt når jeg har funnet noe som fungerer for meg og alle nettleserne? Syting, rett og slett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...