Tostoo Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Heisann ! Jeg ryddet noen kabler osv i PC'n idag, og merket etter alt var på plass igjen at PC'n stopper litt opp ved booting. Windows 7 boom "image" fryser og alt står stille, mens jeg andre ganger får bluescreen. Pleier å komme meg inn i BIOS og sette opp klokkehastigheten til RAM'men, og etter det er prøvd noen ganger kommer jeg til slutt inn i selve Windows. PC'n krasjer ikke, og kan kjøre prime95 og diverse andre stressprogrammer uten krasj/feil - er altså kun ved booting. Når bootingen feiler får jeg ikke bilde, og viftene "går raskere". Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Beklager at vi ikke er synske. Les denne annonseringen fra toppen av delforumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=377631 Lenke til kommentar
Tostoo Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Beklager at vi ikke er synske. Les denne annonseringen fra toppen av delforumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=377631 Du trenger ikke slenge en slik frekk kommentar når jeg har beskrevet hele problemet over? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Har du veldig mange usb-enheter koblet til? Lenke til kommentar
Tostoo Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Har du veldig mange usb-enheter koblet til? Ikke flere enn nødvendig (mus og tastatur). Kjørte en prime95 test inatt uten feil. Lenke til kommentar
Teds Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 En blåskjerm er alltid et godt utgangspunkt for å søke seg frem til svar. Husker du noe av hva som stod der? Eventuelt om du kan fremprovosere samme blåskjerm igjen? Lykke til! Lenke til kommentar
Tostoo Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 En blåskjerm er alltid et godt utgangspunkt for å søke seg frem til svar. Husker du noe av hva som stod der? Eventuelt om du kan fremprovosere samme blåskjerm igjen? Lykke til! Nei, den popper opp i noen milisekunder før den forsvinner igjen. Eneste jeg legger merke til er at det står veldig lite i den, som informasjon og ikke kilden til problemet. Lenke til kommentar
Tostoo Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Ny informasjon: "Q-LED" på ASUS Extreme Maximus III viser "CPU" som problemet. Men hva kan være problemet? Foreløbig må jeg trykke reset knappen ved CPU for å i det hele tatt komme inn i BIOS, så tar eg en automatisk overklokking til 3,70gHz. Først da fryser ikke Windows logoen ved oppstart.. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Siste innlegget dit tror jeg stort sett er svaret på problemet ditt. Hvis du driver og overklokker så må du regne med å oppleve litt av hvert. Spesiellt slike ting som dette. Grunnen kan være så mangt, allt i fra hardware som holder på a svikte eller en korrupt Windows installasjon. Lenke til kommentar
Tostoo Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Siste innlegget dit tror jeg stort sett er svaret på problemet ditt. Hvis du driver og overklokker så må du regne med å oppleve litt av hvert. Spesiellt slike ting som dette. Grunnen kan være så mangt, allt i fra hardware som holder på a svikte eller en korrupt Windows installasjon. Aldri overklokket før etter problemet oppsto siden det er det eneste som fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå