Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!

Anbefalte innlegg

Det er såpass mange lovbrudd her i landet, så en kan nesten lure på om loven har utspillt sin rolle.

Hadde loven vært bedre tilpasset mennesket, ville det kanskje vært mindre lovbrudd. Men vi vet ikke helt sikkert før vi har prøvd det ut i praksis.

Vi har for mye byråkrati, tullete regler og helt på jordet avgifter i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men grunnen til at hun blir kastet ut er nettopp det jeg sa, bare formulert på en annen måte

De er redd for at barn som har flyktet fra krig og elendighet skal tro at de har en framtid i landet dersom de gjemmer seg og bor i landet og integrerer i seg i ti år og bidrar til samfunnet.

Så hvis jeg tolker deg rett så ønsker du at flest mulig som har fått endelig avslag på asylsøknad bør blåse i dette, og komme seg inn på skoler etc. for å ha noe annet å slå i bordet med?

• Liker 1
Lenke til kommentar

tre ord.

LIKHET FOR LOVEN.

to ord:

Sunn fornuft

Eller, jeg trenger bare ett:

FORNUFT

Er det fornuftig å utvise mennesker som kom til landet som barn og som har integrert seg bedre enn de fleste, og som har gjort mer for landet allerede enn de fleste nordmenn på hennes alder?

Ok, byebye rettstat. Du sier med andre ord at lover ikke trenger å være konsekvente, de trenger ikke å være like for alle? La meg spørre, hvilke lover skal dette gjelde? Hvem skal bestemme hvilke lover? Hvem skal bestemme hvem som skal få bli unntakene?

Det bunner ut i dette: Skal vi ha en konsekvent rettstat som overholder lovene flertallet vedtar, uten unntak. Eller skal vi bare drite i det og la dommerne dømme etter trynefaktor og slå terninger om straffer?

• Liker 2
Lenke til kommentar

PANNEKAKER

1. Smelt smør og tilsett melk. Så visper du i egg.

2. Bland hvetemel, bakepulver, salt og sukker i en bolle. Hell i væsken mens du rører jevnt.

La pannekakerøren stå og svelle i ca. 15 minutter. Dette er viktig for at røren skal få rett konsistens.

Stek pannekaker, ca. 15 cm i diameter (ca. 1,5 - 2 ss røre per pannekake). Etter at røren har svellet opp og blitt litt ”boblete” kan du vende de med en stekespade.

TILBEHØR

1. Legg de ferdige pannekakene oppå hverandre på et fat eller en tallerken. Det smaker godt med lønnesirup eller nyrørt syltetøy og valnøtter til.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Jeg ville heller hatt ett Storting bestående av vettuge folk, som kan sette sammen og endre på lovene slik at vi bedre kan leve med og bedre etterleve lovene.

En må ha Stortingsrepresentanter som har vilje til å forandre på ting, framfor å gjemme seg bort bak dårlig valgt ordbruk.

Saken med Maria Amalie er interessant, se bare hvor mye medieblest det fikk, og hvor mange som følger denne tråden.

Eller var det bare fordi det ikke var noe annet interessant å skrive om i dag?

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at hun ikke trenger asyl.

Ja for all del, kast henne ut fordi hun ikke trenger asyl.

Men invilge en søknad om arbeidsopphold, for hun har så absolutt noe å bidra med her i landet -- akkurat som en utdannet russer eller utdannet engelskmann lett kan få opphold.

Jeg er ikke for at mennesker som ikke trenger asyl skal få asyl, men for at landet ikke skal kaste vekk -- bokstavelig talt -- ressurser.

Utdannede intelligente mennesker er ressurser.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Men invilge en søknad om arbeidsopphold, for hun har så absolutt noe å bidra med her i landet -- akkurat som en utdannet russer eller utdannet engelskmann lett kan få opphold.

Jeg er ikke for at mennesker som ikke trenger asyl skal få asyl, men for at landet ikke skal kaste vekk -- bokstavelig talt -- ressurser.

Ett av de bedre innleggene i tråden :thumbup:

Lenke til kommentar

Synd at hun må reise, men vi kan ikke gi noen som ikke trenger asyl, asyl. Som du sier! Da undergraver vi rettstaten. Hvis hun hadde giftet seg med han typen, eller gjort ettellerannet i henhold til lovverket som gjorde hun kvalifisert, da kan hun bli. Ellers så må vi forandre loven, vi kan ikke gjøre unntak.

Lenke til kommentar

Det er jo uansett tåpelig å kaste noen ut av landet for å så ta henne inn på andre premisser.

Uansett så er dette faktisk en sak som viser hvor urokkelige UDI er og hvor maktsyke den gjengen er , i mine øyne så er dama :

*En ressurs for samfunnet.

*En person som ikke har begått noen form for alvorlig kriminalitet og vært til belastning for landet.

*Vært med og gjort et bidrag for det Norske folket.

*Blitt veldig godt integrert i det Norske samfunnet, fått norsk kjæreste.

*Snakker flyttende Norsk og har generelt et høyere kunnskapsnivå enn mange nordmenn.

Typisk profilsak for UDI.

Noen som har notert seg navnet på alle politikkerne som støtter udi's vedtak?

Lenke til kommentar

Synd at hun må reise, men vi kan ikke gi noen som ikke trenger asyl, asyl. Som du sier! Da undergraver vi rettstaten. Hvis hun hadde giftet seg med han typen, eller gjort ettellerannet i henhold til lovverket som gjorde hun kvalifisert, da kan hun bli. Ellers så må vi forandre loven, vi kan ikke gjøre unntak.

Men da måtte hun jo fått pletter på rullebladet. Med enten bøter, betinget/ubetinget fengsel. Fordi hun har per definisjon av det Norske lovverket brutt loven. Skal en først være byråkratisk, så må en også være konsekvent. :!:

Forresten, hun er jo papirløs, så hun har vel ingen rulleblad. :rofl:

Endret av G
Lenke til kommentar

Det er jo uansett tåpelig å kaste noen ut av landet for å så ta henne inn på andre premisser.

Uansett så er dette faktisk en sak som viser hvor urokkelige UDI er og hvor maktsyke den gjengen er , i mine øyne så er dama :

*En ressurs for samfunnet.

*En person som ikke har begått noen form for alvorlig kriminalitet og vært til belastning for landet.

*Vært med og gjort et bidrag for det Norske folket.

*Blitt veldig godt integrert i det Norske samfunnet, fått norsk kjæreste.

*Snakker flyttende Norsk og har generelt et høyere kunnskapsnivå enn mange nordmenn.

Typisk profilsak for UDI.

Skal de ikke håndheve de lover som flertallet av nordmenn gir dem? Er det det du prøver å si?

Lenke til kommentar

Men hva mener du om at hun kan få bli som vanlig arbeidsinnvandrer?

En nabo av meg som kom fra england var ikke en flyktning, og fikk bo i landet. (Hurr durr)

Samtidig blir andre som er uten utdannelse nektet å bo og arbeide her.

Hun har en høyere utdannelse, og ønsker å jobbe her i landet.

MEN, siden alle reagerer på at hun kom til landet som asylsøker, så kan vi kaste henne ut før vi lar henne komme inn igjen som arbeidsinnvandrer.

Send henne med en tur på danskebåten, eller en rotur over til shetland og tilbake -- og bytt papirer utenfor grensene -- så er det vel greit?

Er det virkelig SÅ viktig å statuere eksempelet at det ikke skal lønne seg for asyl-barn å ta en utdannelse i Norge og integrere seg slik at de kan bli en del av landet gjennom arbeidsinnvandring heller enn asylsøknaden fordi de blir en ønsket ressurs for landet?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

*sukk*

Vi roper hele tiden at asyelpolitikken her til lands er for mild og dumsnill, men med en gang staten begynner å ta tak i dette, begynner folk å hyle om at det må gjøres særtiltak. Hvilken signaler sender så dette? Er vi et folk som egentlig ikke vet hva vi vil? Vi kan ikke få både det ene og det andre. Enten så sender vi ut alle ulovlige innvandrere eller så må vi beholde dem. Å gjøre unntak er diskriminering ovenfor de som blir sendt ut.

Verden er et hardt sted, hvor ingen ting er rettferdig. Den rikdommen vi har i Norge kan uheldigvis ikke deles med alle andre her på jorden. Maria er fra nord-Ossetia, et sted uten krig og elendigheter. Det er derfor, tusenvis av andre menneser her i Norge som trenger asyl langt mere enn Maria, men som også ikke for den. Skriker vi av den grunnen?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men hva mener du om at hun kan få bli som vanlig arbeidsinnvandrer?

En nabo av meg som kom fra england var ikke en flyktning, og fikk bo i landet. (Hurr durr)

Samtidig blir andre som er uten utdannelse nektet å arbeide her.

Hun har en høyere utdannelse, og ønsker å jobbe her i landet.

MEN, siden alle reagerer på at hun kom til landet som asylsøker, så kan vi kaste henne ut før vi lar henne komme inn igjen som arbeidsinnvandrer.

Send henne med en tur på danskebåten, eller en rotur over til shetland og tilbake, så er det vel greit?

Funker strålende for meg så lenge vi ikke må gå imot vedtatte lover!

Lenke til kommentar

Slik at vi husker hvem vi skal stemme på under neste valg?

Jeg syns det er tullete, ja, nærmere idiotisk, at hun får så mye oppmerksomhet i media.

Hear hear!

Russland er ikke et land det er farlig å reise tilbake til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen er vel uenige i det. Men asylinstituttet er jo ikke opprettet for at vi skal "tjene på det"

Om man begynner å sile asylsøkere i nød etter personens evner blir fort usmakelig. Denslags passer bedre for slike som søker om vanlig arbeids- og oppholdstillatelse (dvs. ikke er i nød)

I den aktuelle saken (og lignende saker) bør eneste som teller være at man evt. omgjør vedtaktet basert på menneskelige hensyn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...