sinnaelgen Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Hvis noen bryter loven så betyr det også at i det tilfelle så bryr de seg ikke noe om den. Og det må det være en grunn til. Det betyr også i det tilfellet at loven ikke fungerer. så hvis en person som skal sendes ut og hjem over hode ikke tørr å reise hjem ( det kan det være flere grunner til) så gjør de alt for å unngå å blir sent hjem om så de må bryte loven . Man er ganske naiv hvis man tror at alt kan hindres med bare lover som gjør ting ulovlig. Må man også ha fysiske tiltak Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Spennende nye rettsprinsipper trekkes frem her: Om det er teknsik mulig å bryte en lov så "fungerer ikke loven". Jeg venter spent på forslag om hvordan man i Norge skal gjøre det teknisk umulig å: -rane en bank -kjøre for fort -voldta noen -slå noen ned -smugle eller selge narkotika -brenne ned et hus Ja, for så lenge det er teknsik mulig så "fungerer ikke loven". Endret 22. april 2011 av robertaas 4 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hvis noen bryter loven så betyr det også at i det tilfelle så bryr de seg ikke noe om den. Og det må det være en grunn til. Og den grunnen er som sagt totalt uinteressant. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Det er også rimelig godt kjent, hva man skal betale i skatt, selv har jeg meget god oversikt over HVA jeg skal betale i skatt og ikke minst hvilke fradrag jeg er berettiget til. Kanskje dette er på grunn av min egeninteresse for å ikke betale mer skatt enn jeg strengt tatt er nødt til? Er du selvstendig næringsdrivende, og har allikevel full oversikt? Da kan du få føre regnskap for meg... Det er ikke så enkelt når inntektene kan variere mellom 0 og over 100 000 på en måned, og du ikke vet før året er omme hvor mye du tjener. For kemneren derimot er det enkelt nok: I alle år har de tatt fjorårets næringsinntekt og regulert den opp med 10-20% (kjekk indeksregulering det), og så skrevet ut forskuddsskatt basert på den inntekten. Det har ført til år hvor jeg får utskrevet forskuddskatt som er langt høyere enn min totale inntekt det året. Man kan selvsagt få justert det ned igjen, men når man ikke aner hva året vil bringe av inntekter vil man helst ikke legge seg for lavt heller, opg få restskatt. Har du trylleformelen for dette så send meg en PM. Det er vel litt off topic her i tråden. Geir Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hvis noen bryter loven så betyr det også at i det tilfelle så bryr de seg ikke noe om den. Og det må det være en grunn til. Og den grunnen er som sagt totalt uinteressant. Det er sikkert riktig hvis man ikke er interessert i å hindere at personer bryter denne loven , men hvis man hvil hindre det så må man også hvite hvorfor noen bryter den Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Denne saken kan jo være interessant ... http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article4105044.ece Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Denne saken kan jo være interessant ... http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article4105044.ece Den var jo riktig så interessant. Han virket som en litt kranglevoren type. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Er det virkelig slik at de som er født i Norge , av norske foreldre , ikke kan ha mere en et stats medlemskap ?. Eksempelvis hvis jeg søker om å bli danske automatisk blir fratatt det norske satsborgerskapet. Da er det rart at alle utlendingen kan ha flere statsborgerskap samtidig Dette er nok noe det anti demokratiske partiet AP har orden en gang i tiden 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Dette er nok noe det anti demokratiske partiet AP har orden en gang i tiden Ojojoj nå er vi på full fart inn i konspirasjonstimen kjenner jeg. AP har såpass mye makt da, at de har bestemt at dette skal gjelde for alle land også? Eller er det kun Norge som ikke tillater dobbelt statsborgerskap? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Dette er nok noe det anti demokratiske partiet AP har orden en gang i tiden Ojojoj nå er vi på full fart inn i konspirasjonstimen kjenner jeg. AP har såpass mye makt da, at de har bestemt at dette skal gjelde for alle land også? Eller er det kun Norge som ikke tillater dobbelt statsborgerskap? Anti Demokratis fordi de ikke høre på folket lenger. Eller så tviler jeg at de har så mye makt ut over Norges grenser Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Det er godt innarbeidet i Norsk rett at man som hovedregel kun kan ha ett statsborgerskap. Ingenting udemokratisk med det, snarere tvert imot, det følger av demokratisk vedtatt lov. I visse tilfeller kan man ha delt statsborgerskap, uten at jeg ser at han fyren i artikkelen skal gå under det. Mer her: http://www.udi.no/templates/Tema.aspx?id=7266 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Da er hun i søkelyset igjen etter å ha lest høyt fra boken sin på Lillehammer hvor hun først ble arrestert: Jeg kommer meg aldri levende fra dette En opplagt Maria Amelie (25) leste fra boka «Ulovlig norsk» på Lillehammer i dag. http://www.dagbladet.no/2011/05/29/kultur/bok/litteratur/litteraturfestivalen_2011/maria_amelie/16707281/ Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Årets Dramaqueen har utvilsomt knekt koden til hvordan man går rett hjem hos SV'erne og de andre kommunistsvinene. "ååååå stakkars stakkars meg, det er så synd på meg, åååå stakkars meg, nå dør jeg snart snufs huuuuuulk griiin og hyyyyl!" 4 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Synes du det er en særlig sakelig måte å kommentere dette på? 2 Lenke til kommentar
kozeklumpen Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Synes du det er en særlig sakelig måte å kommentere dette på? Saklig eller ikke, så har han et godt poeng. 1 Lenke til kommentar
kozeklumpen Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Hvilket da? Hun vet hvordan hun skal få sympati fra sosialistene. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Mange følte sympati med henne fra starten av og man må ikke være sosialist for det. Bare se igjennom denne tråden. Dessuten går det ann å støtte at hun blir i Norge uten å ha sympati med henne også. Alle meninger er ikke basert på følelser. Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Maria Amelie er godt i gang i sin nye jobb. Ser ut til å gå bra, i motsetning til hva enkelte her trodde: http://www.tu.no/olje-gass/article288394.ece Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Maria Amelie er godt i gang i sin nye jobb. Ser ut til å gå bra, i motsetning til hva enkelte her trodde: http://www.tu.no/olje-gass/article288394.ece Hun har ingen ingeniørutdanning. Jeg som er økonom kunne også skrevet en sak om ekkolodd og lest meg opp på det og stilt noen spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå