Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!

Anbefalte innlegg

Det må du i så fall dokumentere. Jeg ser ikke i farten (men nå har jeg ikke tid til å lete) at Norge har forpliktet seg til ikke å gi arbeidstillatelse til andre enn de EU godkjenner som asylsøkere.

Geir :)

Vi har forpliktet oss til å forholde oss til felles asyllover. Når vedkommende har brutt dette lovverket, så skal hun altså etter loven nektes innreisetillatelse i minimum 2 år, jmf. mine lenker over. Hva hensikten med å gi arbeidstillatelse til et menneske som ikke har lov til å vise seg i EU og Schengen, det vil jeg gjerne høre en god forklaring på ...

Vi undergraver altså de avtalene som er gjort, i denne sammenhengen med Schengen og EØS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun fikk seg Russisk utenlandspass og videre oppholdstillatelse fra Polen.

Og det enda hun allerede var utvist fra Norge.

Hun var forresten ikke utvist fra Finnland, hun hadde bare fått avslag på asylsøknaden.

Det er to vidt forskjellige ting det.

Så sjekk fakta selv.

Lenke til kommentar

Vi har forpliktet oss til å forholde oss til felles asyllover. Når vedkommende har brutt dette lovverket, så skal hun altså etter loven nektes innreisetillatelse i minimum 2 år, jmf. mine lenker over. Hva hensikten med å gi arbeidstillatelse til et menneske som ikke har lov til å vise seg i EU og Schengen, det vil jeg gjerne høre en god forklaring på ...

Vi undergraver altså de avtalene som er gjort, i denne sammenhengen med Schengen og EØS.

Jeg håper at du skulle være litt mer konkret. Det var det jeg mente med å dokumentere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Men det er et faktum at hun er en ressurs for dette landet skal vi ikke underslå!
Vi har ikke så stor mangel på journalister i Norge at vi må gi noen fra utenfor spesialtillatelse for å kunne komme hit.

Det jeg mente med ressurs er at her har vei en person ville ta seg en utdannelse, lære seg norsk, bidra i samfunnet, videreføre norsk kulturarv. Og hun har gjort betydelige anstrengelser for skaffe seg en utdannelse, og det vitner om dristighet & pågangsmot. :)

Lenke til kommentar
Og hun har gjort betydelige anstrengelser for skaffe seg en utdannelse, og det vitner om dristighet & pågangsmot. :)
Ulovlig opphold og dokumentfalsk er jo også vitne om dristighet og pågangsmot. Toska har også vist de samme kvalitetene, skal vi ikke med det samme premiere begge to?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Og hun har gjort betydelige anstrengelser for skaffe seg en utdannelse, og det vitner om dristighet & pågangsmot. :)
Ulovlig opphold og dokumentfalsk er jo også vitne om dristighet og pågangsmot. Toska har også vist de samme kvalitetene, skal vi ikke med det samme premiere begge to?

Jeg er heller ikke glad for hva som ble resultatet av denne saken. Men din retorikk er like enkel og billig, som om det skulle komme i fra munnen til Siv Jensen og FrP.

Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke glad for hva som ble resultatet av denne saken. Men din retorikk er like enkel og billig, som om det skulle komme i fra munnen til Siv Jensen og FrP.

Hvorfor dra FRP inn i dette når Det var krefter I SV son ville ha det slik.

forøvrig så vektlegger dere KUN det at hun har brut noen byråkratiske lover uten å bry dere om årsaken .

Her er årsaken viktigere en lovene fordi loven var ikke kar nok.

Slik jeg har forstått det så var det ikke trygt å vende til bake de første gangene hun skulle sendes hjem , men det er det blitt senere.

Da var det gått så lang tid at formidlende omstendigheter var kommet i fokus

Når myndighetene ikke klarer å sende noen ut første gang de får tek i disse personene så vil det formidlende bli sterkere etter hvert.

Da kan man ikke bare sende noen ut som om det var søppel som skal kastes

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det så var det ikke trygt å vende til bake de første gangene hun skulle sendes hjem , men det er det blitt senere.
Hvor i alle dager tar du dette fra?

Og dokumentasjon på at Norge har så stort behov for journalister, og at disse et så viktige for landets økonomi, at vi må hente noen fra utenfor EØS-området skulle jeg gjerne også likt å sett.

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke veldig overrasket om Norge brøt regler også der for å få det til.

Hvilke regler - nøyaktig - brøt Norge for at Amelie skulle få bli?

Og dokumentasjon på at Norge har så stort behov for journalister, og at disse et så viktige for landets økonomi, at vi må hente noen fra utenfor EØS-området skulle jeg gjerne også likt å sett.

Er det noen som har påstått det, eller er det en stråmann?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi gi tillatelse for noen fra utenfor EØS til å jobbe i Norge om vi kan finne arbeiddskraft for dette på det felles arbeidsamarkedet vi er med i? Og hvorfor skal vi gi opphold og arbeidstillatelse om jobben som skal gjøres ikke er viktig for landets økonomi?

Lenke til kommentar
Hvor i alle dager tar du dette fra?

det er jo blir nevnt at familien hadde fått problemer med Mafiaen og måtte rømme.

Lenke til kommentar
det er jo blir nevnt at familien hadde fått problemer med Mafiaen og måtte rømme.
...og det avviste både finske og norske myndigheter da de ga familien avslag.

Nå har jeg ikke sett noen dokumentasjon på hverken det ene eller andre, kun påstandene

så hvem har egentlig rett her er det vel ingen som med sikkerhet kan si.

Det eneste man vet er at hun ikke turte å reise hjem. spesielt når ikke resten av familien var med

Lenke til kommentar

Er det noen som har påstått det, eller er det en stråmann?

Det er selvfølgelig den eneste logiske slutningen man kan trekke.

Hun fikk jobb som journalist i TU, og det er på den basis man har innvilget oppholds og arbeids tillatelse til dama.

Vi har selvfølgelig rikelig med journalister i Norge fra før, faktisk er det slik at pressen er under store nedskjæringer og det blir færre stillinger i avisene i dag. Dermed er det et overskudd av arbeidskraft i akkurat det segmentet.

Følgelig burde det ikke ha blitt innvilget noe som helst.

Det er jo uansett åpenbart for alle og enhver at søknaden hennes kun var en formalitet. Det var så sterke krefter blant sosialistene som ønsket henne hit, at de ville ha ordnet det på et vis uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...