Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er en ting jeg lurer lit på . er det riktig at man betaler for undervisningen på et universitetet ( der hun fikk undervisningen) . alle videregående skoler har gratis undervisning , men man må betale for materiell og eventuelt oppholdet der

Hva mener du, for norske statsborgere? Norske statsborgere får gratis skolegang. Russiske statsborgere har ikke krav på det samme. Madina Salamova fikk gratis utdanning fordi hun brøt loven ved å brukte falsk identitet og oppholde seg ulovlig i landet. Det er det svært mange andre som også vil takke ja til.

Også utenlandske borgere har gratis universitet i Norge...

Lenke til kommentar

jeg forstår ikke helt hvorfor det er farlig med personer som bryter noen fille lover , men det er helt trygt med krigsforbrytere ( som også har drept ganske mange mennesker ) .

Ergo, alle kan begynne å jobbe svart og vi kan avskaffe staten.

Det er det du sitter å sier.

Lenke til kommentar

Også utenlandske borgere har gratis universitet i Norge...

I teorien skal ikke ulovlige innvandrere ha gratis utdanning ved universitet i Norge. Praksisen er alikvel slik.

Ja, det er på grunn av en feil, men det er ikke et spørsmål om prisen på utdanningen, men det å slippe inn i den.

Det er INGEN som betaler for norsk offentlig universitetsutdanning, enten det er utvekslingselever, nordmenn eller tilflyttende utlendinger.

At hun evt ikke skulle hatt rett til opptak er en annen ting.

Lenke til kommentar
nå vet jeg ikke helt hvordan du definer et fengsel , men man kan sammenligne det lit med rekruttskolen i militæret der man ikke har lov å forlate området uten permisjonssøknad. Det er den praksisen jeg vil at de skal bruke.

i fengsel blir man innelåst på et eget rom, det blir man ikke her.

Når det er fare for at personer kan stikke av så har de alltid med seg en person som passer på. Den praksisen blir også brukt andre plasser en i et fengsel.

Det er 2 vesentlige forskjell på lukkede asylmottak og fengsel:

1) Man blir ikke dømt del lukket asylmottak i et land, det er helt frivillig å ta imot dette tilbudet om man ønsker asyl i landet.

2) De kan når som helst dra.

Lenke til kommentar

jeg forstår ikke helt hvorfor det er farlig med personer som bryter noen fille lover , men det er helt trygt med krigsforbrytere ( som også har drept ganske mange mennesker ) .

Ergo, alle kan begynne å jobbe svart og vi kan avskaffe staten.

Det er det du sitter å sier.

Nå har du ikke forstått innlegget mit helt.

Det du ser er at loven tillater ikke at noen som bare gir Norge økonomiske konsekvenser kommer hit , mens det er helt i orden at de som har drept mange personer , manet til krig i hjemlandet o.s.v. skal beskyttes her i landet uten hensyn til risikoen for innbyggerne her i landet

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt noe om Mullah Krekar eller Omar Bhatti som jeg regner med du mener. Jeg har aldri nevnt at de skal få bli eller at de skal bli sendt ut. Det eneste jeg diskuterer her er Madina Salamova.

Jeg legger dog merke til at du bagatelliserer hennes kriminelle handlinger med ord som "fillelover" og "skjønner ikke hvorfor det er farlig".

...og dersom du mener dette er fillelover regner jeg med at du mener det ikke bør være noen straff/liten straff for dette. Så hvis hun kan jobbe svart, hvorfor ikke Ali Mohammed som taxisjåfør? Eventuelt hvorfor kan ikke jeg?

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt noe om Mullah Krekar eller Omar Bhatti som jeg regner med du mener. Jeg har aldri nevnt at de skal få bli eller at de skal bli sendt ut. Det eneste jeg diskuterer her er Madina Salamova.

Jeg legger dog merke til at du bagatelliserer hennes kriminelle handlinger med ord som "fillelover" og "skjønner ikke hvorfor det er farlig".

I forhold til krigforbryterne som ikke skylle ha vær her så er det fille lover ?

Det er i hvertfall mindre alvorlig.

En parkeringsbot er minst ulov .

juks med papirer er lit mere ulovlig/ alvor

mens opphold av krigsforbrytere ligger omtrent øverst på listen

At hun har opphold seg her ulovlig ligger omtrent mit på listen

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

...og dersom du mener dette er fillelover regner jeg med at du mener det ikke bør være noen straff/liten straff for dette. Så hvis hun kan jobbe svart, hvorfor ikke Ali Mohammed som taxisjåfør? Eventuelt hvorfor kan ikke jeg?

Men det kan dere da. Uten at dere risikerer å bli sendt ut av landet av den grunn. Dere får antagelig et oppgjør med skattemyndighetene og en dertil passende straff, men det er alt. Nå bor vi jo i et land som tidvis synes å ville straffe hvitsnippforbrytelser hardere enn vold. Men det er en litt annen diskusjon.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men det kan dere da. Uten at dere risikerer å bli sendt ut av landet av den grunn. Dere får antagelig et oppgjør med skattemyndighetene og en dertil passende straff, men det er alt. Nå bor vi jo i et land som tidvis synes å ville straffe hvitsnippforbrytelser hardere enn vold. Men det er en litt annen diskusjon.

Økonomisk kriminalitet hardere enn vold? Vet du hvor mange som slipper unna for økonomisk kriminalitet? Er litt knuffing på byen verre enn noen som svindler tusenvis av personer for store summer?

Lenke til kommentar

Er litt knuffing på byen verre enn noen som svindler tusenvis av personer for store summer?

Nei, men en voldtekt er verre (i mine øyne) enn en svart malejobb for naboen. Hvis du først skal sammenligne epler og pærer...

Vanskelig sammenligning. Spesielt siden man har forskjellige motiver ved bruk av straff, også. For eksempel skjer de fleste voldsforbrytelser i affekt, mens de fleste økonomiske forbrytelser følger en slags risikoanalyse, så fra et almennpreventivt standpunkt burde man kanskje straffe økonomisk kriminalitet langt strengere enn voldtekt (hvilket man altså ikke gjør i dag). Men det blir jo til slutt en diskusjon om hva man vil oppnå med straffen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...