Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maria Amelies gjeld til Norge: 4846,- kroner

Og det betaler hun med glede, sier hennes advokat.

- En vanlig regel er at hun må betale før hun kommer inn i landet igjen, men her er det avveininger, sier Thorud.

http://www.dagbladet.no/2011/04/12/nyheter/maria_amelie/innenriks/asylpolitikk/politiets_utlendingsenhet/16161897/

Godt at hun betaler med glede, men at det skal være noen spesialordning så hun kan komme inn i landet og betale etter det istedefor før slik man skal gjøre har jeg ikke noe til overs for. Hun trenger ikke å behandles anderledes enn andre selvom hun har fått mye mer oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Det var da svært billig å reise med to politifolk på fly! 4846kr? For 3 billetter til Russland og 2 billetter tilbake + timelønn for to politifolk for reisen frem og tilbake, inkludert venting på flyplass osv. Jeg skjønner godt at politiet klager over for dårlig lønn hvis dette er tilfellet!!

Hva med kostnadene for alle årene med studieplass. Er det slik at så lenge man slipper unna med det, så er det greit? Staten hadde ingen krav om å betale studieplass, men gjorde det likevel. Det er en fin gave som svært mange russere hadde takket ja til. Desverre er det kun de som oppholder seg her ulovlig som får sjangsen, tydeligvis.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det var da svært billig å reise med to politifolk på fly! 4846kr? For 3 billetter til Russland og 2 billetter tilbake + timelønn for to politifolk for reisen frem og tilbake, inkludert venting på flyplass osv. Jeg skjønner godt at politiet klager over for dårlig lønn hvis dette er tilfellet!!

Hva med kostnadene for alle årene med studieplass. Er det slik at så lenge man slipper unna med det, så er det greit? Staten hadde ingen krav om å betale studieplass, men gjorde det likevel. Det er en fin gave som svært mange russere hadde takket ja til. Desverre er det kun de som oppholder seg her ulovlig som får sjangsen, tydeligvis.

Såvidt jeg har skjønt av lovgivningen blir man bare pålagt å betale kostnadene for politifolkene i de tilfellene der politiet ser det som nødvendig å ledsage folk ut fordi det er en risiko av noe slag. Med Maria Amelie tok man vurderingen om politieskorte pga hvor stor saken hadde blitt, ikke en risikovurdering, og hun slipper derfor å betale for det. Med forbehold om at jeg tar feil.

Lenke til kommentar

det er en ting jeg lurer lit på . er det riktig at man betaler for undervisningen på et universitetet ( der hun fikk undervisningen) . alle videregående skoler har gratis undervisning , men man må betale for materiell og eventuelt oppholdet der

Hva mener du, for norske statsborgere? Norske statsborgere får gratis skolegang. Russiske statsborgere har ikke krav på det samme. Madina Salamova fikk gratis utdanning fordi hun brøt loven ved å brukte falsk identitet og oppholde seg ulovlig i landet. Det er det svært mange andre som også vil takke ja til.

Lenke til kommentar

det er en ting jeg lurer lit på . er det riktig at man betaler for undervisningen på et universitetet ( der hun fikk undervisningen) . alle videregående skoler har gratis undervisning , men man må betale for materiell og eventuelt oppholdet der

Hva mener du, for norske statsborgere? Norske statsborgere får gratis skolegang. Russiske statsborgere har ikke krav på det samme. Madina Salamova fikk gratis utdanning fordi hun brøt loven ved å brukte falsk identitet og oppholde seg ulovlig i landet. Det er det svært mange andre som også vil takke ja til.

ok. nå fikk hun ikke lov til å være her og man vet hva konsekvensen ble både for henne og myndigheten.

Når hun ikke turte å reise hjem samtidig som hun skulle tvinges hvem så er det bare at alternativ og det er å bryte loven.

Jeg mener forsatt at myndighetene heller ikke er uskyldig i denne saken.

Lenke til kommentar

Myndighetene er skyldige fordi de ikke hadde lukkede asylmottak, slik at hun fikk sjangsen til å rømme?

Du vil at alle asylsøkere skal låses inne i et fengsel inntil saken er behandlet?

Det myndighetene gjorde feil, var å gi henne frihet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Myndighetene er skyldige fordi de ikke hadde lukkede asylmottak, slik at hun fikk sjangsen til å rømme?

Du vil at alle asylsøkere skal låses inne i et fengsel inntil saken er behandlet?

Det myndighetene gjorde feil, var å gi henne frihet?

Ja. Når de hadde kontroll over henne skulle de ikke ha sluppet henne helt fri.

Når en person vet at han/hunn blir tilbakesendt og er sluppet fri i vente på bekreftelsen så gjør man alt for å skjule seg.

nå vet jeg ikke helt hvordan du definer et fengsel , men man kan sammenligne det lit med rekruttskolen i militæret der man ikke har lov å forlate området uten permisjonssøknad. Det er den praksisen jeg vil at de skal bruke.

i fengsel blir man innelåst på et eget rom, det blir man ikke her.

Når det er fare for at personer kan stikke av så har de alltid med seg en person som passer på. Den praksisen blir også brukt andre plasser en i et fengsel.

For noen kan det virke strengt men mann har egentlig ikke så mange valg for å hindre at noen stikker av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...