Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!

Anbefalte innlegg

Som vanlig er det mange som ikke ser konsekvensene av det de ønsker. "Bare henne, bare henne. Hun er uskyldig, søt og snill!"

Dere er ikke villige til å se at hun med overlegg har valgt å stikke av fra politiet og drive dokumentfalsk. Dere er heller ikke villige til å se at om vi belønner asylsøkere som bare tar seg til rette på denne måten så kan historien om hvordan Norge belønner henne trekke svært mange nye asylsøkere til Norge til en veldig høy kost.

De "snille" som sier ja til at hun så raskt som mulig skal få kommme tilbake sier også ja til:

-minst en halv milliard ekstra i året i statlige utgifter

-store fremtidige sosiale utgifter som medfører at velferdsstaten raskere vil kollapse

-flere overfallsvoldtekter

-drap

-økt ghettodaddelse i storbyer og mere kriminalitet

-mere rasisme og konflikter

Endret av robertaas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er redd at om hun bare er utenfor Norge noen uker vil det være en formalitet som svært få vil få med seg i ettertid. Det er i alle fall detaljer som neppe pressen i uland eller de som tjener på å smugle folk til Europa vil klare eller ønske å videreformidle.

a) Hun gjemte seg flere år og nektet å dra etter avslag på asyl.

b) Til slutt ga Norge seg og hun fikk bli (Kanskje illustrert ev et bilde hvor Stoltenberg smilende tar henne i hånden).

Noe mer komplisert historie kan du ikke regne med at noen vil klare å videreformidle til analfabeter.

Lenke til kommentar

Som vanlig er det mange som ikke ser konsekvensene av det de ønsker. "Bare henne, bare henne. Hun er uskyldig, søt og snill!"

Dere er ikke villige til å se at hun med overlegg har valgt å stikke av fra politiet og drive dokumentfalsk. Dere er heller ikke villige til å se at om vi belønner asylsøkere som bare tar seg til rette på denne måten så kan historien om hvordan Norge belønner henne trekke svært mange nye asylsøkere til Norge til en veldig høy kost.

De "snille" som sier ja til at hun så raskt som mulig skal få kommme tilbake sier også ja til:

-minst en halv milliard ekstra i året i statlige utgifter

-store fremtidige sosiale utgifter som medfører at velferdsstaten raskere vil kollapse

-flere overfallsvoldtekter

-drap

-økt ghettodaddelse i storbyer og mere kriminalitet

-mere rasisme og konflikter

Nå har dur ikke tatt hensyn til hvorfor hun rømte fra politiet .

Årsaken til det var at hun risikerte å blir sent ut til elendige levekår.

Man kan godt kalle det for en panikkhandling

hvor får du denne halve milliarden fra ?

Hvor får du alle de ekstra sosiale avgiftene fra ?

Så vidt jeg vet så er det ingen fra Russland som er kommet hit og så overfalt eller dret personer

hvor får du den risikoen fra ?

hvor får du all den gheto , rasisme og konflikt oppblomstringen fra når hun kommer fra Russland ?

De ter nå fortsatt slik at Norge tar i mot forskjellig antall personer avhengig av hor de kommer fra.

etter det jeg kjenner så er det ingen begrensing av de som kommer fra Russland. Det er så få personer uansett.

Lenke til kommentar
Nå har dur ikke tatt hensyn til hvorfor hun rømte fra politiet .

Årsaken til det var at hun risikerte å blir sent ut til elendige levekår.

Man kan godt kalle det for en panikkhandling

En panikkhandling som varte i 8 år? Om vi får et samfunn hvor man kan få fordeler ved å bryte lover uten at man risikerer å bli straffet selv om man skulle bli tatt så vil respekten for lover forsvinne og kriminalitet bare øke. Høres det ut som din drømmeverden?

hvor får du denne halve milliarden fra ?
Jeg trodde jeg tok den sakte nok, men du kan jo si hvilket av disse punktene du har problemer med å skjønne:

a) Asylsøkere reiser fra andre verdensdeler helt til lille Norge fordi de har hørt om at dette er et land hvor man lett får opphold og at man kan leve godt i Norge selv om man ikke gidder jobbe.

b) Historier om hvor lett en konkret person kommer inn i et land og at de gjør det bra økonomisk der øker andelen asylsøkere som prøver å reise dit. En høyt profilert sak kan lett øke andelen som prøver til å komme til et land med 10%.

c) Om Madina Salamova slippes inn i Norge igjen og får seg jobb her så vil historien om at hun til slutt fikk bli i Norge, bare hun nektet å reise lenge nok bli gjengitt i media i den tredje verden og også bli gjenfortalt i asylkretser.

d) Hver asylsøker koster Norge i snitt over en halv million i perioden søknaden blir behandlet.

e) En 10% økning i antall asylsøknader vil minst koste Norge en halv milliard i året.

Hvor får du alle de ekstra sosiale avgiftene fra ?
De fremmedkulturelle som har kommet seg til Norge gjennom vår praktisering av asylordningen betaler mindre skatt enn gjennomsnitten om de jobber, de jobber i mindre grad enn snittet, de får mere sosialstøtte og de er mere kriminelle. Når de etter flere generasjoner fortsatt gir et negative bidrag så betyr det at vi påtar oss store fremtidige sosiale utgifter med dagens asylpraksis.

Så vidt jeg vet så er det ingen fra Russland som er kommet hit og så overfalt eller dret personer hvor får du den risikoen fra ?
Hvem har nevnt at det skal komme flere asylsøkere fra Russland. Det er helt andre land flesteparten av asylsøkere kommer fra og det er helt andre land vi kan få flere asylsøkere når Salamova-effekten slår til. Endret av robertaas
Lenke til kommentar

her vill jeg nå men at det var myndighetene som gjorde at hun fikk panikk og ville skule seg her.

At noen fra Russland ( som er i nord) kommer ulovlig hit skulle ha så stor påvirkningskraft på de som kommer fra den sørlige verden har jeg veldig liten tro på.

Derimot så vil naboland påvirke hverandre.

Lenke til kommentar
At noen fra Russland ( som er i nord) kommer ulovlig hit skulle ha så stor påvirkningskraft på de som kommer fra den sørlige verden har jeg veldig liten tro på.

Derimot så vil naboland påvirke hverandre.

Eksempelet kan uansett brukes i andre land.

A: Å betale deg 2 årslønner for at du skal smugle meg til Norge er en stor investering. Hva om jeg ikke får lov å være i Norge? Er ikke alle pengene bortkastet da?

B: Neida, om du ikke får lov å være der kan du bare flytte til et annet sted og bli der ulovlig. Mange nordmenn vil hjelpe deg med å få det til. Klare du bare bo der ulovlig noen år så vil du få lovlig opphold og da vil staten betale seg penger selv om du ikke jobber.

A: Nei, så naiv er jeg ikke. De belønner vel ikke noen som bryter lovene og blir der ulovlig.

B: Joda, bare se her! (Viser nettside med bilde av Madina Salamova som tar en smilende Stoltenberg i hånden) Hun oppholdt seg ulovlig i Norge i 8 år og nordmennene syntes hun var så flink at de ga henne lovlig opphold. Hun ble kjent og populær fordi hun hadde stukket av fra politiet, slik er det i Norge. Du kan bare sjekke historien om du ikke tror meg. Dette er en investering du umulig kan tape på.

Lenke til kommentar

Idiotisk å la henne komme tilbake.

Dvs. at det ikke er noen konsekvenser for å bryte loven da. Du blir bare sendt på en ferie i hjemlandet på 4-6 uker også er du tilbake i Norge.

Noen som vet om hun må betale tilbake de skattepengene hun skylder eller er det snilismen som råder der også?

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Kvalmt at en seriekriminell skurk som russeren Madina endrer lovene her til lands.

Jeg spyr, fy faen så trist!

Hun har bare utnyttet en mulighet som har åpnet seg, akkurat som pirater fra Somalia gjør.

Problemet er faktisk heller ikke sosialistene i Norge som har satt opp et system som er lett å utnytte eller som stadig vil belønne kriminelle. Problemet er faktisk at folk stemmer på disse sosialistene.

Lenke til kommentar
En god dag for fornuften, for medmenneskelighet og for liberal tankegang.
Når ble det fornuftig å belønne kriminalitet uten å tenke på konsekvensene?

Når ble det medmenneskelig å gi belønning til kriminelle som lovlydige mennesker i samme situasjon ikke får?

Når ble det liberalt å belønne kriminalitet?

Så får tiden vise om syndeflodsteoriene til Robertaas slår til. Jeg tror ikke det.
Kanskje dette forkorter tiden til velferdsstaten kollapser med et par år, kanskje dette hjelper til med at Oslo får muslimsk flertall noen år tidligere, kanskje dette fører til at et par flere damer blir voldtatt, kanskje dette bare fører til flere drap. Dette vil bli vanskelig å tallsette i ettertid.

At utviklingen går feil vei og at dette høyt profilerte amnestiet fører til at utviklingen går enda raskere i feil vei er det likevel liten tvil om.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så mennesker som betaler ~28% skatt av en inntekt på over 600 000 i året kommer til å bli Norges bane?

Taper Norge penger på mennesker som tjener penger og betaler skatt?

Ja, la oss kaste ut ALLE som tjener mindre enn 1 000 000 kroner i året!

Og for all del, kast i ALLE FALL ut alle som KAN tilføre samfunnet mer penger enn de har kostet, for å få tilbake skattepengene våre er det siste vi vil ha av innvandrere.

Eller?

Hvordan blir norge raskere et dårligere sted dersom vi tar vare på utdannede flyktninger som ikke har krav på asyl?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Når ble det fornuftig å belønne kriminalitet uten å tenke på konsekvensene?

Hvem sier at jeg (og andre som synes at dette er fornuftig) ikke har tenkt på konsekvensene? Vi er uenige om hva de konsekvensene vil bli, Robert, men jeg ville aldri beskylde deg for ikke å tenke på dem.

Når ble det medmenneskelig å gi belønning til kriminelle som lovlydige mennesker i samme situasjon ikke får?

Slå opp medmenneskelighet du. Se hvor mange referanser du finner til at det skal være forbeholdt de som fortjener det. Nå er jeg ikke kristen og bør kanskje ikke anbefale den slags sengelektyre, men les gjerne historien om den barmhjertige samaritan og litt om forskjellen på de kristne og fariseerne. Og et lite tankespill: Se deg selv i et muslimsk samfunn, hvor loven er Koranen og lovlydig derfor er den som følger Koranen. Gjett hvor mye morsomt den slags skinnhellighet medfører.

Når ble det liberalt å belønne kriminalitet?

Tja, si det. Det forutsetter først og fremst at vi aksepterer at dette er kriminalitet. Som liberaler (sosialliberalist) tror jeg ikke på at staten kan være et offer i saker som gjelder individets muligheter. Det kan bare andre individer. Nå har vi en stat, og staten må ha lover. Men et liberalt standpunkt ville være at disse lovene ikke skal diskriminere, slik en restriktiv innvandringspolitikk gjør.

Man kan ikke definere moralsk rett utfra lovens bokstav. Da blir det moralsk rett å steine kvinner uten burka i Afghanistan. Hvis lovene ikke er liberale, så er det liberalt å ville endre loven. For 40 år siden ble det ikke lenger kriminelt å være homofil i Norge. Ville det før den tid ikke vært liberalt å sloss for homofiles rettigheter?

Kanskje dette forkorter tiden til velferdsstaten kollapser med et par år, kanskje dette hjelper til med at Oslo får muslimsk flertall noen år tidligere, kanskje dette fører til at et par flere damer blir voldtatt, kanskje dette bare fører til flere drap. Dette vil bli vanskelig å tallsette i ettertid.

Hvilket tydeligvis ikke hindrer deg i å spå det i førtid...?

At utviklingen går feil vei og at dette høyt profilerte amnestiet fører til at utviklingen går enda raskere i feil vei er det likevel liten tvil om.

Jo, det er betydelig tvil om at dette amnestiet har noe som helst påvirkning på den utviklingen.

Det er ikke milsteinene som skaper nedoverbakken, det er skråningen mellom dem. Milsteinene gir en anledning til pause og refleksjon. Så også med denne saken.

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvilket tydeligvis ikke hindrer deg i å spå det i førtid...?
Jeg kom med et estimat og forklarte skritt for skritt hvordan jeg hadde resonert meg frem til dette. Det var ingen her som utfordret meg på ett eneste av punktene i mitt resonement.
Lenke til kommentar
Så mennesker som betaler ~28% skatt av en inntekt på over 600 000 i året kommer til å bli Norges bane?
Skjønner ikke hva eller hvem du sikter til her.

Taper Norge penger på mennesker som tjener penger og betaler skatt?

Ja, la oss kaste ut ALLE som tjener mindre enn 1 000 000 kroner i året!

Om noen betaler mindre skatt enn snittet eller påfører samfunnet større utgifter enn snittet så har det kostet norge økonomisk å ta inn disse menneskene. Selvsagt trenger samfunnet folk til alle typer funksjoner og alle tjener ikke like godt. Om vi trenger folk til disse stillingene har vi et stort felles arbeidamarked i Europa hvor stor arbeidsledighet gjør de lukurativt å jobbe i Norge.

Det er likevel enkelte stillinger det er vanskelig å få tak i spesialisert kompetanse og hvor det er tillatt med arbeidsinnvandring fra utenfor vårt felles arbeidsmarked. Dette er gjerne forskerstillinger og spesialkompetanse i oljebransjen. Journalist er ikke en slik type stilling.

Når slike spesialister kommer til Norge er det viktig at det ikke er noen form for sosial dumping eller at de tjener så lite at de blir en økonomisk belastning for Norge. Før mange mistet hodet pga en russisk dame var kravet her at de måtte tjene minst 500.000 kr. Dette er rett over gjennomsnittlig inntekt. Da de som flytter hit for å jobbe gjerne har en partner som kanskje ikke så lett får jobb i et fremmed land er det ofte 2 personer eller en helt familie som må leve på denne inntekten. Jeg mener derfor at kravet om 500.000 er altfor lavt.

Nå virker set som om man har senket inntektskravet til 350.000. Om en hel familie flytter til Oslo og skal leve på en inntekt på 350.000 så vil det helt klart bli en økonomisk belastning for Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...