sinnaelgen Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Nå etter 10 år klarte de å sende henne ut. Temmelig seint etter min mening. Men nå snakkes det om at hun skal få lov til søke opphold. Med lukkede asylmottak hadde vi unngått slike unødvendige tullesaker. At mange nordmenn ikke hadde blitt ranet, voldtatt eller drept, og at vi årlig hadde spart flere titalls milliarder i sosiale utgifter hadde også vært greie bieffekter. Det er i hvertfall en god ide. Problemet er at alle Nordmenn blir kontrollert både når de kommer fra utlandet og når de skal ut å reise. Hadde man gjort det med alle som kom inn i landet så hedde det hjulpet. Under krigen kunne man smugle nordmenn til Sverige uten problemer. Nå er det motsatt . ikke fra Sverige men fra alle andre land Her i Norge virker det som om flere kommer inn i landet uten at kontrollverket i det hele tatt vet om dem. Da er det alt for dårlig kontroll At man ikke klarer å ta vare på dem som kommer hit før saken er klarer , med konsekvensen at de forsvinner , kan nok oppfattes som en slags belønning. Det betyr ikke at man kan gi dem straff 8 år etter. Når man ikke klare å gjøre jobben sin skikkelig så må en ta konsekvensen av det Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Problemet er at alle Nordmenn blir kontrollert både når de kommer fra utlandet og når de skal ut å reise. Hadde man gjort det med alle som kom inn i landet så hedde det hjulpet. Ehh nei, hørt om schengen? Å kontrollere alle som reiste over landegrensa ville kostet mer enn det smakte, i tillegg til at vi har en del forpliktelser med tanke på EU og schengen. Endret 6. mars 2011 av Abigor Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Problemet er at alle Nordmenn blir kontrollert både når de kommer fra utlandet og når de skal ut å reise. Hadde man gjort det med alle som kom inn i landet så hedde det hjulpet. Ehh nei, hørt om schengen? Å kontrollere alle som reiste over landegrensa ville kostet mer enn det smakte, i tillegg til at vi har en del forpliktelser med tanke på EU og schengen. og da er det forsvarlig at det går 8 år før de klare å utvise enkelte personer ? er det også forsvarlig at man beskytter banditter , mens asylsøkere blir sent ut så snar de mister jobben til tross for at det går ut over familien som de har etablert her ? jeg har hørt om schengen men ikke satt meg inn i detaljene rund den avtalen. jeg har hør i andre land så står vaktene å venter på personene når det er mistanke om at noen kommer dit ulovlig med fly . Slik fungerer det ikke i Norge Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Maria Amelie kan komme til Norge til våren: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/maria-amelie-kan-komme-til-norge-til-vaaren-3436474.html Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7543768 Kom deg ut av landet vårt! Rettere sagt: Hold deg unna. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 jeg ville bytte henne med Krekar Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Velkommen tilbake. Vi er ikke smålige av natur. (Og om vi er det så skylder vi på været..) Geir Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/vestfold/1.7544170 NRK og en journalist med navn Jan Gulliksen med nok en hjemme-hos reportasje fylt med koseprat om slottsfestivalen og annet kosepreik. Fikk de ikke akkurat kritikk? Eller han demonstrerer kanskje? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Maria Amelie bor i Polen som forfulgt forfatter: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4060936.ece Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Maria Amelie bor i Polen som forfulgt forfatter: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4060936.ece Hvilket land var det som ga henne adgang til Schengen? "Dermed kan hun reise hvor hun vil i Schengen-området, bortsett fra til Norge." Betyr det at hun også kan reise til Finnland hvor hun også er kastet ut? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Aner ikke jeg. Dessuten er det jo Norge hun har interesse av å komme tilbake så tviler på at hun gidder å dra til andre steder enn Norge nå som hun er i Polen. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hun blei vel ikke kastet ut av Finnland men fikk avslag på asysøknaden. Foreldrene hennes tok henne med seg til Norge etter avslaget så regner med at det kun er Norge hun er utvist fra. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Høres riktig ut. Uansett sier hun jo at hun er mer norsk enn noe annet og at det er Norge hun først og fremst vil til. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Høres riktig ut. Uansett sier hun jo at hun er mer norsk enn noe annet og at det er Norge hun først og fremst vil til. Ikke rart når hun mer eller mindre har vokst opp her Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7549840 Forfulgt forfatter? Jeg vil si halvdårlig blogg på dårlig norsk. Nå blir det bare tull og flaut hele greia. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Ikke rart når hun mer eller mindre har vokst opp her Helt enig. Det som er mest spennende mener jeg blir om denne saken kan påvirke fremtidige saker av samme tema og isåfall hvordan. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Høres riktig ut. Uansett sier hun jo at hun er mer norsk enn noe annet og at det er Norge hun først og fremst vil til. Ikke rart når hun mer eller mindre har vokst opp her Du har ikke vokst opp et sted du kommer til som 17 åring! 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Høres riktig ut. Uansett sier hun jo at hun er mer norsk enn noe annet og at det er Norge hun først og fremst vil til. Ikke rart når hun mer eller mindre har vokst opp her Du har ikke vokst opp et sted du kommer til som 17 åring! Mer eller mindre sa jeg. ihvertfall mesteparten av sit voksne liv Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Nevermind me, jeg kan tydligvis ikke lese ... Endret 16. mars 2011 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Les gjennom tråden så ser du mitt syn på saken. Et innlegg er ikke nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå