sinnaelgen Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) I denne debatten for det til å høres ut som : En person kommer fra utlandet for å søke jobb. Han får jobben. men han finner seg også en kjæreste her. etter noen år så går det dårlig på jobben og han må da slutte. Men da må han også sendes ut av landet fordi han har ikke arbeid . Har man ikke noen human regel å ta hensyn til ? Det er vel her problemene vi har i dag ligger. Der det har vært gitt opphold grunnet humane omstendigheter har dette blitt missbrukt så til de grader. Må vel i dette tilfellet si at da må enten A. gifte seg og få opphold på familiært grunnlag med de krav dette bringer eller B. Skaffe skaffe seg en annen jobb eller C. Reise hjem. Alternativene til dette ser vi i Oslo i dag og som robertaas beskriver noen poster lengere oppe. At man har fått seg kjæreste burde i hvertfall ikke veie tungt her. EDIT.Typo på det siste punktet dit er jeg uenig. Nå man da kunne bevise at de er glad i hverandre og at det ikke ender med proforma Til dere som mener at hun var kriminell så bur man se lit på hvorfor hun var kriminell . Man har ikke noe valg hvis man er nødt til å skule seg. Når man bruker en form for tvang ekteskap for at noen skal få lov å oppholde seg her til det selv bestemmer seg for å gifte seg så må det være å gå lit langt. Man må da få lov å finne ut om man passer sammen først. Da tvinges proforma ekteskapet frem.og det kan neppe være særlig bra. På den måten så tvinges normen til bare bli sammen med nordmenn ( inkluder dem som får lov å oppholde seg her ) . Det er heller ikke bra Endret 14. februar 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) på det siste punktet dit er jeg uenig. Nå man da kunne bevise at de er glad i hverandre og at det ikke ender med proforma Hvorfor skal man få oppholdstillatelse i Norge bare fordi man er glad i hverandre??? Da er det fritt frem for russiske horer og andre lykkejegere da. Endret 14. februar 2011 av Abigor Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Altså et stykke papir med en avtale med andre land er det som er viktig, ikke hvor de kommer fra.Ser du henger deg opp i det kriminelle aspektet men slik blir det når man ikke har annet å komme med. Jeg skjønner du ikke liker at folk bryr seg om lover og "stykker papir" som har gjort vårt samfunn til det det er. Du vil sikkert like deg bedre i land hvor det ikke er slik. Kan jeg anbefale deg å prøve Somalia? Hvor mange andre uten tillatelse til å være hær vet du om som har jobbet svart, gitt ut bok og tatt høyere utdannelse og fått tilbud om jobb med 350K i startlønn?Dette er et engangstilfelle Jeg tror heller ikke mange vil gjøre set samme, men om vi belønner Salamova ytterligere så vil asylsøkere og kyniske asyladvokater kreve at de også får 9 år på seg i Norge for å oppnå det samme. Hvorfor skal ikke de også må mulighet til å bevise at de kan klare det samme? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Til dere som mener at hun var kriminell så bur man se lit på hvorfor hun var kriminell .Man har ikke noe valg hvis man er nødt til å skule seg. Vil du påstå at hun hadde andre valg enn de andre med grunnløs asylsøknad som returnerer frivillig eller som ikke gikk i skjul med falskt navn? 1 Lenke til kommentar
kozeklumpen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 http://www.dagbladet.no/2011/02/15/nyheter/politikk/arbeidsliv/15441269/ Hvorfor ordner han ikke litt på håret sitt når han blir avbildet i avisen? Er det en sosialistgreie å se ut som en dass? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Til dere som mener at hun var kriminell så bur man se lit på hvorfor hun var kriminell . Man har ikke noe valg hvis man er nødt til å skule seg. Og hvilke årsaker mener du forsvarer at man starter en kriminell løpebane? At man vil ha en større leilighet, finere bil eller kanskje reise på flere ferier? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 http://www.dagbladet.no/2011/02/15/nyheter/politikk/arbeidsliv/15441269/ Hvorfor ordner han ikke litt på håret sitt når han blir avbildet i avisen? Er det en sosialistgreie å se ut som en dass? Han burde vurdere å søke asyl i Russland siden vi jo er så fæle i Norge. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 http://www.dagbladet.no/2011/02/15/nyheter/politikk/arbeidsliv/15441269/Hvorfor ordner han ikke litt på håret sitt når han blir avbildet i avisen? Er det en sosialistgreie å se ut som en dass? Godt å se at det er noen her som har fokus på de viktige sidene av saken. Han burde vurdere å søke asyl i Russland siden vi jo er så fæle i Norge. Gratis råd til FrP, som mener at vi bør investere oljefondet i tiltak som gavner samtiden: De kan gi meningsmotstandere statsstøtte for å flytte fra landet, så får de kanskje flertallet bak seg til slutt... Nå er et vel strengt tatt FrP'ere som beklager seg mest i og over dagens Norge. Uten at jeg skal oppfordre dem til å emigrere av den grunn. Geir Lenke til kommentar
kozeklumpen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 http://www.dagbladet.no/2011/02/15/nyheter/politikk/arbeidsliv/15441269/Hvorfor ordner han ikke litt på håret sitt når han blir avbildet i avisen? Er det en sosialistgreie å se ut som en dass? Godt å se at det er noen her som har fokus på de viktige sidene av saken. Har ikke vært mye om saken i media den siste tiden. I tillegg er det en ikke-sak at han reiser hjem til Norge. Om du mener at det forstyrrer den travle debatten kan du enkelt moderere innlegget. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg blander ikke personlige meninger (som dette var et uttrykk for) og moderering. Folk må gjerne uttrykke sine meninger, men det skader ikke debatten som sådan at det holdes på et litt on topic nivå. Geir Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Gratis råd til FrP, som mener at vi bør investere oljefondet i tiltak som gavner samtiden: De kan gi meningsmotstandere statsstøtte for å flytte fra landet, så får de kanskje flertallet bak seg til slutt...Om vi skal ta en tur tilbake til virkelighetens verden så stemmer trygdede i arbeidsfør alder mere rødgrønnt enn snittet av befolkningen og samtidig har de rødgrønne lagt til rette for en massiv trygdeinnvandring. Er det virkelig noen som tror dette er tilfeldig? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Altså et stykke papir med en avtale med andre land er det som er viktig, ikke hvor de kommer fra.Ser du henger deg opp i det kriminelle aspektet men slik blir det når man ikke har annet å komme med. Jeg skjønner du ikke liker at folk bryr seg om lover og "stykker papir" som har gjort vårt samfunn til det det er. Du vil sikkert like deg bedre i land hvor det ikke er slik. Kan jeg anbefale deg å prøve Somalia? Jeg liker å leve i et land der man har lover og regler og der man kan vise skjønn og benytte seg av unntaksreglene som er der istedenfor slik dte r i dag der vi ikke lever i et demokrati men et byråkrati der byråkratene styrer landet slik de vill. Litt smidighet hadde ikke skadet. En lov som ikke fungerer etter intensjonen burde være mulig å få fjernet eller erstattes like lett som den blei banket gjennom slik at loverket blei smidig og dynamisk tilpasset den tiden og den verden vi lever i nå og ikke i 1988 eller når dte måtte være loven var fra. Og når vi nå svinger med moralens lovlydige pekefinger. http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article1589968.ece Hvor mange andre uten tillatelse til å være hær vet du om som har jobbet svart, gitt ut bok og tatt høyere utdannelse og fått tilbud om jobb med 350K i startlønn?Dette er et engangstilfelle Jeg tror heller ikke mange vil gjøre set samme, men om vi belønner Salamova ytterligere så vil asylsøkere og kyniske asyladvokater kreve at de også får 9 år på seg i Norge for å oppnå det samme. Hvorfor skal ikke de også må mulighet til å bevise at de kan klare det samme? Jeg ser du sitter fast i antikkens verden der ingeting kan tilpasses slik at dette ikke skjer. For øvrig fikk ikke Salamova muligheten til å være her i 9 år ulovlig, hun ordnet dette helt på egenhånd uten statens velsignelse eller samtykke. Så når alle de andre grunnløse asylsøkerne med høy utdannelse som deltar i sanfunnet dukker opp etter 9 år ulovlig i Norge med tilbud om greit betalt fast jobb kan vi snakke om saken. Hvor sansynlig tror du dette er? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Om vi skal ta en tur tilbake til virkelighetens verden så stemmer trygdede i arbeidsfør alder mere rødgrønnt enn snittet av befolkningen og samtidig har de rødgrønne lagt til rette for en massiv trygdeinnvandring. Er det virkelig noen som tror dette er tilfeldig? Hvem stemmer FrP, og hvorfor bor de i Spania? Post gjerne statistikken som viser partitilhørighet hos trygdede i arbeidsfør alder. Om du finner den før meg. Geir Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Til dere som mener at hun var kriminell så bur man se lit på hvorfor hun var kriminell . Man har ikke noe valg hvis man er nødt til å skule seg. Og hvilke årsaker mener du forsvarer at man starter en kriminell løpebane? At man vil ha en større leilighet, finere bil eller kanskje reise på flere ferier? Nå forsvarer det ikke i seg selv handlingen , Derimot hvis man skal skjule seg så må man til dels gjøre enkelte ulovligheter. Problemet her er at hun ikke turte å reise hjem i frykt for represalier fra mafiaen, men myndighetene ville tvinge henne hjem. Hvilken garantier hadde hun for at det var trygt første gang hun skulle sendes hjem ? Hvem tør da å reise hjem ? Det er nok den viktigst årsaken til at hun har gjort disse ulovlighetene . Å si at hun er kriminell blir for vidt begrep da det dekker alt fra tyveri til mord. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 på det siste punktet dit er jeg uenig. Nå man da kunne bevise at de er glad i hverandre og at det ikke ender med proforma Hvorfor skal man få oppholdstillatelse i Norge bare fordi man er glad i hverandre??? Da er det fritt frem for russiske horer og andre lykkejegere da. Nå er kjøp av sex ulovlig.( det er det horene driver med ) Dessuten så går det godt an bli kjæreste med en hore Hvis man er gladd i hverandre men vil vent lit med å gifte seg så vil dette likevel føre til tvangsekteskap bare for at de skal få være sammen en stund før de gifter seg. Derfor må man ta hensyn her. Alternativet er at begge tvinges ut av landet . Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Til dere som mener at hun var kriminell så bur man se lit på hvorfor hun var kriminell . Man har ikke noe valg hvis man er nødt til å skule seg. Og hvilke årsaker mener du forsvarer at man starter en kriminell løpebane? At man vil ha en større leilighet, finere bil eller kanskje reise på flere ferier? Nå forsvarer det ikke i seg selv handlingen , Derimot hvis man skal skjule seg så må man til dels gjøre enkelte ulovligheter. Problemet her er at hun ikke turte å reise hjem i frykt for represalier fra mafiaen, men myndighetene ville tvinge henne hjem. Hvilken garantier hadde hun for at det var trygt første gang hun skulle sendes hjem ? Hvem tør da å reise hjem ? Det er nok den viktigst årsaken til at hun har gjort disse ulovlighetene . Å si at hun er kriminell blir for vidt begrep da det dekker alt fra tyveri til mord. Nei, det forsvarer ikke handlingene, det har du helt rett i. Problemet her er at hun ikke klarte å dokumentere at hun var i fare og derfor fikk avslag på asylsøknaden. Du skjønner, hadde hun klart å dokumentere at hun faktisk var i fare så hadde hun fått asyl. Se bare på Krekar ... Norge er det landet som har slappest asyl og innvandringspolitikk, så at hun ikke har klart å få opphold her, sier faktisk sitt. Ok, jeg skal være mer spesifikk; begått dokumentfalsk, brutt utlendingloven og motsatt seg arrest. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Til dere som mener at hun var kriminell så bur man se lit på hvorfor hun var kriminell . Man har ikke noe valg hvis man er nødt til å skule seg. Og hvilke årsaker mener du forsvarer at man starter en kriminell løpebane? At man vil ha en større leilighet, finere bil eller kanskje reise på flere ferier? Nå forsvarer det ikke i seg selv handlingen , Derimot hvis man skal skjule seg så må man til dels gjøre enkelte ulovligheter. Problemet her er at hun ikke turte å reise hjem i frykt for represalier fra mafiaen, men myndighetene ville tvinge henne hjem. Hvilken garantier hadde hun for at det var trygt første gang hun skulle sendes hjem ? Hvem tør da å reise hjem ? Det er nok den viktigst årsaken til at hun har gjort disse ulovlighetene . Å si at hun er kriminell blir for vidt begrep da det dekker alt fra tyveri til mord. Nei, det forsvarer ikke handlingene, det har du helt rett i. Problemet her er at hun ikke klarte å dokumentere at hun var i fare og derfor fikk avslag på asylsøknaden. Du skjønner, hadde hun klart å dokumentere at hun faktisk var i fare så hadde hun fått asyl. Se bare på Krekar ... Norge er det landet som har slappest asyl og innvandringspolitikk, så at hun ikke har klart å få opphold her, sier faktisk sitt. Ok, jeg skal være mer spesifikk; begått dokumentfalsk, brutt utlendingloven og motsatt seg arrest. Hvordan skal en person klare å dokumentere noe slik ? Dette blir som en ond sirkel. Hun var livredd for å vende tilbake til Russland. hun kunne ikke dokumentere at hun var i fare ( som jeg anser å være vanskelig) Dette førte til noen ulovlige handlinger som per definasjon gir grunn til utsendelse som hun forsetter med nettop fordi hun ikke kan dokumentere faren samtidig som hun er redd for reise hjem Her antar jeg at hun tidligere helle ikke har fått det dokumenter at hun var trygg. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Her antar jeg at hun tidligere helle ikke har fått det dokumenter at hun var trygg. Hvorfor i alle dager skal det være opp til kongeriket Norge å dokumentere at asylsøkere er trygge? Det bør være søkerens oppgave å dokumentere behovet for asyl. Det har ikke vedkommende klart. Det vedkommende HAR klart er blandt annet å forbryte seg mot utlendingloven. Hun burde for evig utvises fra riket etter min mening og langt fra inviteres tilbake i nær fremtid. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Her antar jeg at hun tidligere helle ikke har fått det dokumenter at hun var trygg. Hvorfor i alle dager skal det være opp til kongeriket Norge å dokumentere at asylsøkere er trygge? Det bør være søkerens oppgave å dokumentere behovet for asyl. Det har ikke vedkommende klart. Det vedkommende HAR klart er blandt annet å forbryte seg mot utlendingloven. Hun burde for evig utvises fra riket etter min mening og langt fra inviteres tilbake i nær fremtid. Hvis man skal sende ut personer uten å komme konflikt med internasjonale menneskerettighets lover så man være sikker på at den personen som sendes ut får det relativt trygt i hjemlandet. Det er bare å se på saken med Mulla Krekar ,Han har klart å dokumentere at det er for farlig å reise hjem ( inntil nå). mens myndighetene klarer ikke å motbevise det tilstrekkelig. Hadde myndighetene kunne dokumentere at mula var trygg hjem så vill det neppe ha vær så store problemer med å få sent han ut. Det er nok også derfor ting tar så lang tid i slike saker Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Det er bare å se på saken med Mulla Krekar ,Han har klart å dokumentere at det er for farlig å reise hjem ( inntil nå). mens myndighetene klarer ikke å motbevise det tilstrekkelig. Hadde myndighetene kunne dokumentere at mula var trygg hjem så vill det neppe ha vær så store problemer med å få sent han ut. Det er nok også derfor ting tar så lang tid i slike saker Vel, han har flere ganger vært på ferie i hjemlandet, slik at det burde faktisk ikke være noen risiko for ham å reise tilbake. Det er kun tafatthet som gjør at han fortsatt sitter trygt her i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå