Gavekort Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Dere vil kaste ut alle som ikke kommer fra vestlige land, men ikke henne? Hva er det jeg ikke forstår? Hvem har sagt dette? Hva er det du sier da? DERP Kan du ikke argumentere saklig så har du ingenting du skulle ha sagt. Dere vil kaste ut alle som ikke kommer fra vestlige land, men ikke henne? Hva er det jeg ikke forstår? Fordi hun er søt og ser norsk ut. Hadde det vært Mombassa fra Somalia hadde ingen brydd seg. Utallige mennesker har blitt sendt hjem grunnet ulovlig opphold, selv om de har jobbet ufattelig hardt på luselønn. Forskjellen her er at hun ser ut som en nordmann og lever som en nordmann, da stiller det seg helt annerledes. Og dette er ikke diskriminering? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) La Mulla Krekar få bli i Norge og send ut denne damen istedet for. Lenge leve Norge! Krekar dukker alltid opp som brekkstang når slike saker er på dagsordenen. Bare for å fastslå fakta og at det er dårlig sammenligning; 1. Irak har aldri sendt noe utleveringsbegjæring på Krekar (når Iraks oljeminister utenriksminister var på Norges-besøk ble han tvertimot irritert på journalistene som bare ville snakke om Krekar. Han ville heller snakke om olje med norske myndigheter 2. Krekar har sagt at han gjerne tar med seg familien å flytter fra Norge (Cuba har vært nevnt) men han kommer ingen vei fordi politiet har tatt passet hans Endret 13. januar 2011 av Mr.M Lenke til kommentar
Coa Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Dere vil kaste ut alle som ikke kommer fra vestlige land, men ikke henne? Hva er det jeg ikke forstår? Fordi hun er søt og ser norsk ut. Hadde det vært Mombassa fra Somalia hadde ingen brydd seg. Utallige mennesker har blitt sendt hjem grunnet ulovlig opphold, selv om de har jobbet ufattelig hardt på luselønn. Forskjellen her er at hun ser ut som en nordmann og lever som en nordmann, da stiller det seg helt annerledes. Og dette er ikke diskriminering? Diskriminering, ja. Dessverre er det slik at mange ofte baserer seg på følelser fremfor regler. Man føler gjerne med de som ligner en selv. ' I dette tilfellet er det helt klart hvilken side media stiller seg på, og måten de har blåst det opp har bidratt til en massiv oppmerksomhet. Media har helt klart har vinklet det i Maria Amelies favør. I følge en nettbasert undersøkelse fra dagbladet.no, støtter bare 30 % utsendelse. Jeg kan vedde en tier på at tallet hadde vært mye høyere om det var en neger eller en araber som ble sendt ut. Det er åpenbart vanskelig å sympatisere med slike. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Trygt i Russland: En kvinne med god utdannelse kan gjøre suksess i Russland, sier presseattaché ved den russiske ambassaden i Oslo. http://www.dagbladet.no/2011/01/13/nyheter/russland/utenriks/maria_amelie/innenriks/15053777/ 1 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Trygt i Russland: En kvinne med god utdannelse kan gjøre suksess i Russland, sier presseattaché ved den russiske ambassaden i Oslo. http://www.dagbladet.no/2011/01/13/nyheter/russland/utenriks/maria_amelie/innenriks/15053777/ Problem løst. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Nå er det ikke alltid at det som blir sagt stemmer med virkeligheten. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Selvfølgelig ikke. Nå hadde Coa ett bra innlegg i "Ting som irriterer deg grenseløst" tråden som jeg gjerne vil sitere: Bråket rundt utvisningen av Marie Amelie. Hvorfor skal hun få bli, men alle andre som oppholder seg ulovlig bli sendt ut? Ford hun er søt og ser norsk ut? Hva med somalieren som jobber ti timer dagen med å vaske dasser, ingen sier en kjeft dersom han blir kastet ut grunnet ulovlig opphold. Skal vi begynne og IQ teste innvandrere for bare å beholde de smarte? For noe tull. Marie Amelie skulle verdt sendt ut for mange år siden. Regler må gå før følelser. 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Trygt for Krekar. http://www.nrk.no/nyheter/1.6700632 Case closed. Send han først - for å statuere et eksempel. Vi sender terrorister hjem. Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Trygt i Russland: En kvinne med god utdannelse kan gjøre suksess i Russland, sier presseattaché ved den russiske ambassaden i Oslo. http://www.dagbladet.no/2011/01/13/nyheter/russland/utenriks/maria_amelie/innenriks/15053777/ Flott at du postet artikkelen, for artikkelen er et godt eksempel på dårlig journalistikk. Jeg tar meg frihet å legge deler av artikkelen ut. Her er det som er de mest paradoksale deler: Maria Amelie kommer fra republikken Nord-Ossetia i den russiske føderasjonen. Dette er påstand som verken hun eller noen andre har bekreftet. Hun har alltid påstått at hun var fra Sovjet, et land og føderasjon som ikke har eksister i snart 20 år. Vi har ingen offisielle vurderinger om at det er farlig å oppholde seg i Nord-Ossetia, sier Vladimir Isupov, presseattaché ved den russiske ambassaden i Oslo til Dagbladet. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte til denne attacheen. Enten er han ekstrem nasjonalist eller veldig dårlig opplyst om forholdene i Nord-Ossetia. Det har vært uro i denne republikken helt siden Sovjets kollaps. Ingusjetia har gjort krav på deler av denne republikken, og Nord-Ossetia har vært rammet av uro som følge av krigen i Tsjetsjenia ikke langt unna. Den verste hendingen som følge av dette var gisseldramaet i Beslan i september 2004. Etter offisielle tall var 334 sivile drept. Det finnes ingen offisielle analyser fra russiske myndigheter som sier at det er farligere å for eksempel være russer, nord-osseter, basjkirer eller å tilhøre andre etniske minoriteter i Russland, sier Isupov Jeg lurer på hvordan Isupov kan mene at det ikke er farlig for andre etnisiteter i Russland når han selv presiserer at det ikke finnes offisielle analyser. Beklager utrykket, men for en klovn. Et menneske som har lovelig opphold i Russland og et godt akademisk grunnlag har veldig gode muligher i landet. Man kan tjene masse penger, ha en suksessrik karriere og stifte familie, sier Isupov. Da tar han selvfølgelig ikke til etterretning den høye arbeidsledigheten i Russland, spesielt blant akademikere, ei heller ikke brudd på menneskerettigheter som foregår i Russland der en kritikk mot det sittende regime gjerne kan resultere i likvidering, slik som vi har sett mange ganger før. - Så det er ingen statlig diskriminering i Russland - verken av tsjetsjenere eller andre grupper? - Nei. Absolutt ikke. Det er ingen kunstige begrensninger for å lykkes i dette livet i Russland på grunn av etnisk bakgrunn. Skal tru om denne attacheen tror vi andre spiser gress og ikke vet hva som foregår i Russland. At hele befolkningen fra Kaukasus diskrimineres det sier han ikke noe om. «Maria Amelie» er ikke 25-åringes russiske navn, og så lenge ikke ambassaden kjenner hennes egentlige identitet blir det vanskelig for dem å kommentere saken spesielt, sier Isupov. Til Dagbladet opplyser Amelie at hun ikke har russisk statsborgerskap. - Jeg er født i Sovjetunionen, men jeg har aldri fått søkt statsborgerskap i Russland. Jeg ville heller ikke søke om det, sier Amelie til Dagbladet. Riktig. Født i et land som ikke finnes i dag. Endret 13. januar 2011 av statsviter 2 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Hvis FRP viker i denne saken og blir snillistiske mister de min stemme. Jeg skal ikke ha noe tull, selv om de spiller "opposisjonsrollen" Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Det finnes ingen offisielle analyser fra russiske myndigheter som sier at det er farligere å for eksempel være russer, nord-osseter, basjkirer eller å tilhøre andre etniske minoriteter i Russland, sier Isupov Jeg lurer på hvordan Isupov kan mene at det ikke er farlig for andre etnisiteter i Russland når han selv presiserer at det ikke finnes offisielle analyser! Beklager utrykket, men for en klovn! De fleste med vanlig språkoppfattelse forstår dette som at det ikke har kommet fram noe slikt i de analysene de har gjort og gjør. Klovnen her er nok deg 3 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Oppholdstilatelser er forbeholdt kriminelle i dette landet. Kan da ikke risikere at anstendige folk får bli her og gjøre seg integrert i det Norske samfunnet. Vi må passe på og fostre krigsforbryterne, de kan bli gode naboer de også Når det er sagt: Flott at hun skal ut. Ikke er hun nordmann, og alle ankene er avvist. Ta hintet, russer. Jenta har gjort mer ut av det livet sitt på det ulovlige oppholdet enn de fleste "nordmenn" klarer iløpet av hele livet sitt. Nordmenn for meg er folk som er norsk statsborger og lever som nordmenn flest, d.v.s. følger norsk kultur og tradisjoner. NB! Vi har en dansk kongefamilie, WTF! Hu er fra SOvjet ja. Du bør følge litt mer med i skoletimene. Dumbass... Hun hadde nok blitt kastet ut uansett om hun hadde hatt arbeidstillatelse i landet. Vi pleier å kaste ut folk utenfra som prøver å være lovlydig, men som overser punkter i papirmøllen vår. http://www.adressa.no/tv/index.jsp?id=3731 Synd for de aktuelle at de ikke valgte å bli vinningskriminelle, da hadde dem nok fått bli. Slike saker gjør meg rett og slett forbanna!Hvordan gikk det i den saken? Er også underlig hvordan hun har kunnet gå 3 år videregående skole i Norge. Har hun i det hele tatt fullført ungdomsskolen? Du trenger ikke ungdomskole for å ta videregående. Du trenger heller ikke å gå tre år videregående, du kan ta det på ett år. De fleste nordmenn er for dumme og de gidder ikke å jobbe hardt. denne saken er pinlig for hele norge. mennesket har forsynt seg av staten uten å ha noen rett på det, hun har fått gratis utdanning og alt men aldri betalt ei krone i skatt. og hvorfor noen som har sneket seg unna dette og så forteller om det skal være en stor helt forstår jeg heller ikke. la henne gå på hue og rævva ut av landet, og send regninga for mastern hun har snytt til seg etter henne hey, Dumbass#2! Hvorfor ikke la jenta bli i Norge? Hun 25år og har 45år igjen av arbeidlivet og som skatteyter. Hun har mer å bidra med enn de fleste etniske nordmenn, inkl. deg. Nordmann er du av rase, intet annet. De eneste renrasa nordmennene finner du på Island, din forbanna danske! Nå har det vært minst 3 saker som dette iløpet av ett år. Det er snart på tide at noe tar en "Timothy McVeigh" og fjerner Justisdepartementet og Utlendingsnemda fra kartet. Noe må være galt med systemet når soldater/offiserer fra tidligere Jugoslavia med massegraver etc. på samvittigheten får gå fritt her i landet. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Maria Amelie har anket rettens kjennelse og vurderer å gå til sak mot utlendingsnemda: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3987341.ece Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Ser at det er masse #mariaamelie på Twitter, men det er jo kun venstrevridde og livsfjerne tufser der. Er det spesielt for Twitter? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Lurer litt på om dette kan ha sammenheng med at regjeringen nå prøver å føre inn DLD i det skjulte , media sin fokusering på helt andre nyheter er i alle fall tydelig i mine øyne. Skal ikke forundre meg at man benytter seg av et par høye profilsaker for å unngå oppmerksomhet når Dld innføres, blir spennende å se om dette stemmer. Når det gjelder selve Maria Amelie synnes jeg hun bevist for landet at hun hører hjemme her, at myndighetene kaster henne ut (rettere sagt UD) kommer jo ikke som en overraskelse med tanke på hvor trangsynt og rassistiske den gjengen er. Selvsagt, å ta inn utlendinger som rasserer leilighetene de bor på og som ikke kan jobbe en eneste dag i Norge er jo helt greit dog. 1 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Dere vil kaste ut alle som ikke kommer fra vestlige land, men ikke henne? Hva er det jeg ikke forstår? Hvem har sagt dette? Hva er det du sier da? DERP Kan du ikke argumentere saklig så har du ingenting du skulle ha sagt. Dere vil kaste ut alle som ikke kommer fra vestlige land, men ikke henne? Hva er det jeg ikke forstår? Fordi hun er søt og ser norsk ut. Hadde det vært Mombassa fra Somalia hadde ingen brydd seg. Utallige mennesker har blitt sendt hjem grunnet ulovlig opphold, selv om de har jobbet ufattelig hardt på luselønn. Forskjellen her er at hun ser ut som en nordmann og lever som en nordmann, da stiller det seg helt annerledes. Og dette er ikke diskriminering? Det er du som ikke kan argumentere saklig ved å antyde at noen ønsker å kaste ut alle ikke-vestlige, noe du tydeligvis ikke greier å vise til. DERP Nordmann er du av rase, intet annet. Påstår apekatter som dunker løs på andre mennesker som om vi lever i steinalderen. OK Lurer litt på om dette kan ha sammenheng med at regjeringen nå prøver å føre inn DLD i det skjulte , media sin fokusering på helt andre nyheter er i alle fall tydelig i mine øyne. Skal ikke forundre meg at man benytter seg av et par høye profilsaker for å unngå oppmerksomhet når Dld innføres, blir spennende å se om dette stemmer. Når det gjelder selve Maria Amelie synnes jeg hun bevist for landet at hun hører hjemme her, at myndighetene kaster henne ut (rettere sagt UD) kommer jo ikke som en overraskelse med tanke på hvor trangsynt og rassistiske den gjengen er. Selvsagt, å ta inn utlendinger som rasserer leilighetene de bor på og som ikke kan jobbe en eneste dag i Norge er jo helt greit dog. Selvsagt benytter de seg av denne saken, de har bygget opp denne saken til dette formålet, dette er ikke tilfeldig. Endret 13. januar 2011 av pk2010 Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Det finnes ingen offisielle analyser fra russiske myndigheter som sier at det er farligere å for eksempel være russer, nord-osseter, basjkirer eller å tilhøre andre etniske minoriteter i Russland, sier Isupov Jeg lurer på hvordan Isupov kan mene at det ikke er farlig for andre etnisiteter i Russland når han selv presiserer at det ikke finnes offisielle analyser! Beklager utrykket, men for en klovn! De fleste med vanlig språkoppfattelse forstår dette som at det ikke har kommet fram noe slikt i de analysene de har gjort og gjør. Klovnen her er nok deg Og du beviser her at vanlig språkforståelse, og kunnskap, er noe som du ikke besitter, og ikke jeg. Sannheten er at jeg vet fra før at slike offisielle analyser ikke finnes i Russland. Dermed bruker han retorikk slik at det fremstår at slike analyser eksisterer, når han vet meget godt på lik linje med mange andre at slike analyser ikke finnes. Jeg skal ikke nevne hvem som er klovn i denne saken, men jeg har mine antagelser. Endret 13. januar 2011 av statsviter 5 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Det endelige resultatet er at det blir lettere å være innvandrer/asylsøker/gjenforent familiemedlem i dette landet når man er ferdig med dette spetakkelet. Målet er færre nordmenn på denne planeten. Rasisme i den virkelige forstand er det som driver denne saken, et hat mot nordmenn. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg registrer at tusenvis demonstrer mot utkastelsen i diverse byer nå. Altså, jeg føler med henne, virkelig. Problemet er at om vi skal gi ut oppholdstillatelser basert på følelser, må vi gi det til så og si alle som søker. Det er ikke sånn det fungerer. Man kan ikke gjøre unntak fordi det er så synd på personen, det kan ikke fungere sånn. Likhet for loven er tydeligvis et prinsipp som ikke er så viktig allikevel. 5 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) UT med kjerringa. Skal alle som oppholder seg ulovlig i dette landet bare skrive en bok og så kan de bli? Dette er SV-mat laaang vei så tupp ut Heiki Holmås også.. Hageselskapet til Aschehaug blir aldri det samme.. Edit: Men Krekar får bli? Hurra for Norge lissom.. Endret 13. januar 2011 av Mister Gnu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå