Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nissene på Stortinget ser på Norge omtrent som skipsbyggerne så på Titanic - som ikke kunne synke. Er det en menneskerett å bo i Norge?

Massebalanse:

inn + dannet = ut + akkumulert

Sånn er det med penger også, når mer og mer går ut, og mindre kommer inn, så går det til etterhvert helvete.. Det kommer kanskje en dag i Norge hvor folk angrer på at de ikke kjøpte Hummer, hagle og bondegård, istedenfor elbil og leilighet..

Lenke til kommentar
Norge behandlet da saken deres i god tro. Et direkte brudd mot lovverket fortsetter minimum uaktsomhet.
Å handle i god tro er ikke det samme som ikke å bryte et regelverk. Det blir som å si at man ikke kjører for fort så lenge man ikke ser på speedometeret.

Nå vet vi begge to at internasjonale forpliktelser og norsk veitrafikklov skiller seg på ganske mange måter. Kontrollorgan og sanksjonsmuligheter blant annet. Uansett, jeg tok feil. Det er ikke noe poeng i å gnage videre på det.

Sånn er det med penger også, når mer og mer går ut, og mindre kommer inn, så går det til etterhvert helvete.. Det kommer kanskje en dag i Norge hvor folk angrer på at de ikke kjøpte Hummer, hagle og bondegård, istedenfor elbil og leilighet..

Om du går ut fra at innvandring, om det nå er arbeidsinnvandring eller flyktninger,er et nullsumspill...

Det er da ingen regel at de skal søke asyl i det landet de først ankommer? Ser ikke helt hvordan den skal fungere.

Jo. Det er faktisk slik reglene er. Men det er vel typisk sosialister at de ikke forstår det..

Jeg vil gjerne ha meg frabedt å bli kalt sosialist.

Å blande inn sosialister (med trykk på første stavelse) er et tveegget sverd for dere her, siden det er på grunn av de at Norge er avhengig av en relativt restriktiv innvandringspolitikk. Det er jo de som har bygget opp en velferdsstat som er sårbar for store demografiske omveltninger. En god sosialist ville jo vært enige med dere. (Om vi nå ser bort i fra sammenfallende verdisyn og arbeidet mot internasjonal solidaritet)

Lenke til kommentar
Definer kriminalitet.

Det er handlinger som rammes av straffelovgivningen, for eksempel dokumentfalsk eller å skjule personer med ulovlig opphold i Norge.

hvorfor er ikke foreldrene hennes ulovlig her i landet ?

( jeg regner med at det defineres som ulovlig opphold , men likevel så skjer det ikke noe)

Det som irriterer meg er at de som pr definisjon er ulovlig her så er det de som er mist ulovlig som blir først sendt ut.

Man får det inntrykket at det er de som har etablert seg her som skal først ut.

Skal man vente til alle er etablerte før de sendes ut med følge at familier , arbeifsplasser o.s.v blir rammet av dette

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg er at de som pr definisjon er ulovlig her så er det de som er mist ulovlig som blir først sendt ut.

Skal man vente til alle er etablerte før de sendes ut med følge at familier , arbeifsplasser o.s.v blir rammet av dette

Hæ?

Er det ikke sånn at de med ulovlig opphold blir sendt ut uansett om de mer eller mindre ulovlige? Uansett om de er etablert eller ikke? For meg handler det ikke om noen form for gradering, kun enten eller.

Hvem blir sendt ut etter de som er minst ulovlig? Dersom noen etablerer seg ulovlig, så er det vel ikke myndighetene som har ventet, men de som har oppholdt seg her ulovli?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hæ?

Er det ikke sånn at de med ulovlig opphold blir sendt ut uansett om de mer eller mindre ulovlige? Uansett om de er etablert eller ikke? For meg handler det ikke om noen form for gradering, kun enten eller.

Hvem blir sendt ut etter de som er minst ulovlig? Dersom noen etablerer seg ulovlig, så er det vel ikke myndighetene som har ventet, men de som har oppholdt seg her ulovli?

Det jeg vil frem til var at personer som har etablert seg ikke gjør noe fare for Norge.

Dem er det tilsynelatende aller viktigst å få ut.

mens de som er store forbrytere ( som også er til større risiko) er det ikke så nøye med om de blir eller ikke.

Joda det er foretatt en merkelig prioritering her.

Når Amali ikke gjorde noen trussel for Norge så skjønner jeg heller ikke hvor hun skulle være først i køen for utsendelse.

Norge ville være mere kjent med at hun får gjøre opp for seg .

det har vært et eksempel på en en gammel oldemor ( eller bestemor) på 80 år som ikke kunne få leve sine siste dager her i Norge til tross for at hun ikke hadde noen som kunne ta seg av henne i hjemlandet .

barna hennes måtte søke permisjon fra arbeide så lenge hun levde ( hjemme i Russland ).

Det finnes eksempler på at folk som har familie der enten far alle mor må sendes ut.

Andre eksempler går ut på at personer som blir sagt opp fra jobben automatisk skal sendes ut

ingen snakker om de som kommer hit for å bli beskyttet fra "mobben" i hjemlandet .

Mulla krekar er nok den mest kjente

Dette henger ikke helt sammen

Lenke til kommentar

Når Amali ikke gjorde noen trussel for Norge så skjønner jeg heller ikke hvor hun skulle være først i køen for utsendelse.

Var hun først i køen? Hvor kan jeg se hvem som står hvor i køen for utsendelse?

Saken er ikke hvem som står først eller sist. Saken er hvem skal ut, og de som skal ut blir sendt ut. Hun russiske kjerringa fikk ikke oppholdstillatelse, og da skal hun selvsagt ut! Mener du at hun skal få bli fordi andre også skal ut?

Lenke til kommentar
Definer kriminalitet.

Det er handlinger som rammes av straffelovgivningen, for eksempel dokumentfalsk eller å skjule personer med ulovlig opphold i Norge.

Ironien er at hun har ikke drevet med dokumentforfalskning i seg selv.

Hun oppgav tilogmed personnummer til NTNU (som ikke fungerte, var datert, hun fikk det da hun kom til oss). NTNU sjekekt det aldri, og derfor kom hun inn.

Dog, skjulingen er en annen sak.

At hun også brukte et fornorsket version av navne sitt blir på grensen til hvit løgn, såvidt det er, det blir en bagatell.

Lenke til kommentar

Var hun først i køen? Hvor kan jeg se hvem som står hvor i køen for utsendelse?

Saken er ikke hvem som står først eller sist. Saken er hvem skal ut, og de som skal ut blir sendt ut. Hun russiske kjerringa fikk ikke oppholdstillatelse, og da skal hun selvsagt ut! Mener du at hun skal få bli fordi andre også skal ut?

Det var flere i køen før hun , men de ble ikke sent ut.

Jeg mer at folk ikke skal sendes ut av prinsipp , men av logikk.

Tilfelle med kjeinga gikk ut over noen viktige arbeidsplasser her i Norge.

Det var personer som hadde spesial utdannelse som måtte passe på moren sin.

så lenge moren ikke fik leve de få dagen hun hadde igjen her i landet så gikk det ut over viktige arbeidsoppgaver.

firmaet som disse to arbeidet i fik seg en liten økonomisk smell på grunn av dette.

i dette tilfellet betydde det ingen ting om gamlingen fikk bli her.

Derimot førte det til en del ulemper for en viss arbeidsplass da hun ble sendt ut.

Man brukte penger på følge et prinsipp.

Hadde man ikke gjort det så hadde man spart de pengene

Lenke til kommentar

Vi har ingen regler i Norge som sier at alle som ikke utgjør en trussel for Norge får lov å bo her. Det er helt andre kriterier som må tilfredsstilles alt etter hvilken ordning man ønsker å bruke til å komme til Norge.

Ellers står jo alle med ulovlig opphold i Norge i "kø" for hjemsendelse, men de som går under jorden og bruker falskt navn er veldig vanskelige å få tak i. Om noen er i fast jobb, eier hus eller holder foredrag om hvordan de har kommet ulovlig til Norge er det mye lettere å identifisere og få tak i dem.

Du mener vi burde dømt henne til fengselsstraff for hennes lovbrudd og at hun eventuelt fikk sonet dette i hjemlandet? Jeg er ikke uenig med deg i dette.
Lenke til kommentar
Ironien er at hun har ikke drevet med dokumentforfalskning i seg selv.
Åsignere med falskt navn er dokumentfalsk. Vil du virkelig påstå at hun aldri fremviste dokumenter med falskt navn, oppga falskt navn eller signerte med falskt navn?

At hun også brukte et fornorsket version av navne sitt blir på grensen til hvit løgn, såvidt det er, det blir en bagatell.
Vil du virkelig påstå at "Amelie" er en fornorsking av "Salamova"? Ellers blir å bruke falskt navn ikke sett på som en bagatell av norsk lov. Strafferammen er 2 års fengsel.
Lenke til kommentar
Du mener vi burde dømt henne til fengselsstraff for hennes lovbrudd og at hun eventuelt fikk sonet dette i hjemlandet? Jeg er ikke uenig med deg i dette.

Hva hadde vært mest økonomisk lønnsom måte å gjøre opp for seg.

Arbeide og betale skatter og avgifter til det norske samfunnet?

Eller å bli straffeforfulgt, dømt og sendt ut av landet for å sone?

Hvilken av alternativene ville gitt staten Norge størst økonomisk gevinst?

Det meste i samfunnet dreier seg om penger og i dette tilfellet kaster vi dem hodestups ut vinduet.

5 mann i lønnet arbeid på kveldstid med risikotillegg og det hele for å arrestere henne.

Billig?

Sirkuset rundt Trandum.

Billig?

Politiets anking av tingrettens og lagmansrettens pålegg om å sette henne fri inntil hun blir sendt ut av landet.

Billig?

Utsendelse med rett antall politifolk for å sikre at hun kommmer seg ut av landet.

Billig?

En omgjørelse av utsendelsesvedtaket eller i det minste aksept av arbeids og oppholdstillatelse for å jobbe.

Billig!

Et langt liv som Norsk skattebetaler.

Penger inn i statskassa.

Men neida kast pengene ut av vinduet der man rir prinsippene til døde.

Voldtekt av statskassa er det dette er.

Lenke til kommentar

Vi har ingen regler i Norge som sier at alle som ikke utgjør en trussel for Norge får lov å bo her. Det er helt andre kriterier som må tilfredsstilles alt etter hvilken ordning man ønsker å bruke til å komme til Norge.

Ellers står jo alle med ulovlig opphold i Norge i "kø" for hjemsendelse, men de som går under jorden og bruker falskt navn er veldig vanskelige å få tak i. Om noen er i fast jobb, eier hus eller holder foredrag om hvordan de har kommet ulovlig til Norge er det mye lettere å identifisere og få tak i dem.

Hun har jo bod her i Norge hele sitt voksenliv.

Det er i Norge at hun har gjort alle de ulovlighetene det snakkes om

Da er det vel også rett og rimelig at hun boter på skaden her.

Er ikke oppskriften bøter og ekstra skatter, og eventuelt fengsel ?

da blir det en unødvendig utgiftspost å sende henne til Russland med på førsteklasse med fly som det er påstått samme med en horde av politifolk.

Man skulle nesten tro at hun var en syk seriemorder.

Man kan jo ta til ettertrakting alle de ektefødte nordmenn som også driver med svart arbeid som man ikke straffer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...