Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leker med rikets sikkerhet?

Det er asylpolitikk vi diskuterer , ikke sant ?

Norge leker med sikkerheten når de ikke klare å få mulla krekar utvist mens Amali er blitt utvis av lit tvilsom grunner etter min mening.

Nå hadde jeg også alle de andre saken som var kommet opp etter hvert i tankene

Lenke til kommentar

Det er først og fremst saken til Maria Amelie vi diskuterer. Uansett forstår jeg ikke hva som skader sikkerheten ved å ha Krekaer her bortsett fra at han muligens har relevante opplysninger til krigen vi befinner oss i.

Det er jo hele tiden påstått at han ikke er en sikkerhetsrisiko. Hva det mens med det er usikkert.

han var det ihvertfall for 3 år siden.

Lenke til kommentar

Hadde vært interessangt å se hva som egentlig står i den loven tom waits for alice siktet til.

Passunionen er ikke en lov, den er et del av det nordiske samarbeidet. Men den er hjemlet i de enkelte landenes lover, i Norge i Utlendingslovens §5:

Med utlending forstås i denne loven enhver som ikke er norsk statsborger.

* Nordiske borgere er unntatt fra kravet om oppholdstillatelse for å ta opphold eller arbeid i riket, jf. § 55 første ledd. Kongen kan også fastsette unntak i forskrift for andre utlendinger.

* Snip...

§ 55.

* En utlending som akter å ta arbeid mot eller uten vederlag, eller som vil drive ervervsvirksomhet i riket, må ha oppholdstillatelse som gir rett til å ta arbeid eller drive ervervsvirksomhet, med mindre annet fremgår i eller i medhold av loven.

* En utlending som akter å ta opphold i riket utover tre måneder uten å ta arbeid, må ha oppholdstillatelse. Opphold i et annet land som deltar i Schengensamarbeidet, likestilles med opphold i riket. Kongen kan gi nærmere regler i forskrift om beregning av oppholdstiden.

Geir :)

Lenke til kommentar
Island har da faen ikke noen rett til å blande seg inn i vår asylpolitikk!!
Og vi har ingen rett til å blande oss inn i Finlands asylpolitikk.

Finland, Norge og Island er alle bundet av Dublin-avtalen som sier vi ikke kan behandle eller gi asyl til noen som allerede har søkt asyl i et annen land som er med i avtalen. Norge brøt denne avtalen da de behandlet asylsøknaden fra de russiske svindlerne.

Om Island ønsker å blande seg inn kan vi alltids sende dem Krekar.

Lenke til kommentar

Uff, blir så lei av så mye media rundt slike saker.

Kan de ikke enten bestemme seg om å gi henne oppholdstillatelse, eller sende henne vekk?

Er tydeligvis ikke så enkelt. At hun ikke hadde oppholdstilatelse da hun ble sendt ut betyr jo ikke at hun ikke kan få det senere.

Det er greit nok, men hvorfor alt med media å gjøre? Sikkert en del andre mennesker som har opplevd det samme.

Men har også fått med meg at hun har ganske så bra utdanning, og at vi kan ha bruk for henne(?)

Lenke til kommentar

Om Island ønsker å blande seg inn kan vi alltids sende dem Krekar.

Vi burde ha sendt ham til USA for årevis siden og ingen andre steder!

Det er greit nok, men hvorfor alt med media å gjøre? Sikkert en del andre mennesker som har opplevd det samme.

Men har også fått med meg at hun har ganske så bra utdanning, og at vi kan ha bruk for henne(?)

Sikkert fordi hun alt var en litt kjent person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...