Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!


Anbefalte innlegg

Mastergraden var i tverrfaglige kulturstudier, spesialiseringen var "studier av teknologi, kunnskap og samfunn", og masteroppgaven (for StatoilHydro) var om bruk av videokonferanser. I tillegg har hun vært spaltist og skrevet bok, så hennes kvalifikasjoner er kjente. Og når det kommer til et stykke: Om et menneske egner seg for en jobb bør i grunnen ene og alene være opp til arbeidsgiver å vurdere. (Gitt at jobben ikke krever offentlig godkjenning, som rørlegger eller elektriker.) Om noen vil betale henne for å gjøre en jobb, så er det ikke opp til oss å overprøve vedkommende.

 

Ellers er det bare å innse: Mastergrader er ettertraktede, og en kvalifikasjon i seg selv. Jeg tok aldri noe hovedfag, og angrer på det den dag i dag.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så kommer hun tilbake (som hun mest sannsynlig vil gjøre), så er det nok for å jobbe mot en "mildere" innvandringspolitikk...

Hvilket er helt greit. Så lenge noen betaler henne for det, og hun betaler skatt, kan hun jobbe med - og for - hva hun vil. Vi har ikke sendt henne ut for å stoppe kjeften på en innvandringstilhenger (håper jeg), men fordi hun ikke hadde lovlig opphold.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Mulig jeg skyter litt fra hoften her, men hva i alledager er vitsen med å fly ut papirløse flyktninger på businessclass?

Du kan ikke bestille plass på turistklasse om det ikke skjer noen dager før. Det vil si du kan, men du må betale full pris i alle fall, så hvorfor ikke la de ledsagende politifolkene sitte godt under reisen. Jeg vet ikke hva folk her på forumet hadde sagt om Amelie fikk være en uke eller fire til i landet fordi politiet ville prute på billettprisen...

 

Geir :)

 

Ja det er forsåvidt sant. Men jeg ville jo samtidig tro at en slik utsendelse som dette er planlagt litt mer enn et par dager i forveien?

 

Er mer signaleffekten jeg tenkte på her. Jeg vet ikke svaret på dette spørsmålet, men ville Ali fra Somalia blitt sendt til Mogadishu på businessclass?

Lenke til kommentar

Mastergraden var i tverrfaglige kulturstudier, spesialiseringen var "studier av teknologi, kunnskap og samfunn", og masteroppgaven (for StatoilHydro) var om bruk av videokonferanser. I tillegg har hun vært spaltist og skrevet bok, så hennes kvalifikasjoner er kjente. Og når det kommer til et stykke: Om et menneske egner seg for en jobb bør i grunnen ene og alene være opp til arbeidsgiver å vurdere. (Gitt at jobben ikke krever offentlig godkjenning, som rørlegger eller elektriker.) Om noen vil betale henne for å gjøre en jobb, så er det ikke opp til oss å overprøve vedkommende.

 

Ellers er det bare å innse: Mastergrader er ettertraktede, og en kvalifikasjon i seg selv. Jeg tok aldri noe hovedfag, og angrer på det den dag i dag.

 

Geir :)

 

Hmm. Masteroppgaver er offentlige og tilgjengelige, og det kunne vært interessant å titte på hennes. Vet du hvordan NTNU gjør det med publisering?

Lenke til kommentar

Mastergraden var i tverrfaglige kulturstudier, spesialiseringen var "studier av teknologi, kunnskap og samfunn", og masteroppgaven (for StatoilHydro) var om bruk av videokonferanser. I tillegg har hun vært spaltist og skrevet bok, så hennes kvalifikasjoner er kjente. Og når det kommer til et stykke: Om et menneske egner seg for en jobb bør i grunnen ene og alene være opp til arbeidsgiver å vurdere. (Gitt at jobben ikke krever offentlig godkjenning, som rørlegger eller elektriker.) Om noen vil betale henne for å gjøre en jobb, så er det ikke opp til oss å overprøve vedkommende.

 

Ellers er det bare å innse: Mastergrader er ettertraktede, og en kvalifikasjon i seg selv. Jeg tok aldri noe hovedfag, og angrer på det den dag i dag.

 

Geir :)

 

Hmm. Masteroppgaver er offentlige og tilgjengelige, og det kunne vært interessant å titte på hennes. Vet du hvordan NTNU gjør det med publisering?

 

 

Man kan velge å ikke offentliggjøre oppgaven sin.

Lenke til kommentar

Jaja, c'est la

 

Sannsynligvis var det ikke noe spesielt hun leverte.

 

Videre tipper jeg hun ikke har gjort det spesielt bra på studiet sitt. Ikke nødvendigvis dårlig, men i hvert fall ikke spesielt bra.

 

Hva baserer du dette på?

 

Hadde hun gjort det bra tipper jeg media hadde nevnt det. Vi har ikke hørt en dritt. Altså: Gjennomsnittlig eller dårligere.

Lenke til kommentar

Hvordan definerer du superflink? Hun fikk StatoilHydro til å sponse en masteroppgave for henne, og Statoil er jo en relativt ettertraktet arbeidsgiver. (Selv for studenter på jus, der hvor jeg går). Videre så HAR hun en mastergrad, hvilket henger ganske høyt. Hun har gjort mye frivillig arbeid såvidt jeg har skjønt, også. Hva er ditt krav til "superflink innvandrer"?

 

Er forresten karakterer fra NTNU offentlige?

Lenke til kommentar

Hvordan definerer du superflink? Hun fikk StatoilHydro til å sponse en masteroppgave for henne, og Statoil er jo en relativt ettertraktet arbeidsgiver. (Selv for studenter på jus, der hvor jeg går). Videre så HAR hun en mastergrad, hvilket henger ganske høyt. Hun har gjort mye frivillig arbeid såvidt jeg har skjønt, også. Hva er ditt krav til "superflink innvandrer"?

 

Er forresten karakterer fra NTNU offentlige?

 

At hun er bedre enn de fleste norske som tar tilsvarende studie.

 

Det finnes karakterstatistikker, men man får som regel ikke se karakterer til individere.

Lenke til kommentar

Så karakterer er ikke offentlige, men du syns det er åpenbart at hennes var dårlige fordi de ikke har vært i avisene? Det er det jeg kaller tynt, ja.

 

Hva er din mastergrad i? Hva fikk du på den?

 

EDIT: I følge SSB hadde i 2009 6 prosent av norges befolkning over 16 år "lang høyere utdanning" som de definerer som mer enn fire år. Ved å ta en master er hun allerede flinkere enn de "fleste nordmenn", dersom man måler flinkhet på utdannelse.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar

Så karakterer er ikke offentlige, men du syns det er åpenbart at hennes var dårlige fordi de ikke har vært i avisene? Det er det jeg kaller tynt, ja.

 

Hva er din mastergrad i? Hva fikk du på den?

 

EDIT: I følge SSB hadde i 2009 6 prosent av norges befolkning over 16 år "lang høyere utdanning" som de definerer som mer enn fire år. Ved å ta en master er hun allerede flinkere enn de "fleste nordmenn", dersom man måler flinkhet på utdannelse.

 

Jeg sa at jeg målte "flinkhet" på hvor god hun var i forhold til de andre på det samme studiet.

 

Hun (og kommunisttypen) har vært flinke til å bruke media, så jeg er temmelig sikker på at de hadde melket gode karakterer for alt det er verdt.

 

Hva jeg har en mastergrad i er irrelevant for denne situasjonen.

Lenke til kommentar

Litt sånn som hennes karakterer? Jeg mener hvertfall det er irrelevant hvorvidt hun fikk A eller C på masteroppgaven.

 

Utsendelsen er i stor grad uproblematisk, hun var her tross alt ulovlig. Men å hevde at hun ikke hadde potensiale til å være en ressurs for samfunnet er litt søkt, mener jeg. At du føler behovet for karakteristikker som "kommunisttypen" er vel heller ikke så konstruktivt.

 

EDIT: hva du har en mastergrad er kanskje ikke relevant, men det er litt relevant OM du har en. Fordi du gjorde det relevant.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar

Litt sånn som hennes karakterer? Jeg mener hvertfall det er irrelevant hvorvidt hun fikk A eller C på masteroppgaven.

 

Utsendelsen er i stor grad uproblematisk, hun var her tross alt ulovlig. Men å hevde at hun ikke hadde potensiale til å være en ressurs for samfunnet er litt søkt, mener jeg. At du føler behovet for karakteristikker som "kommunisttypen" er vel heller ikke så konstruktivt.

 

Vi diskuterer ikke meg her, derfor er det irrelevant.

 

Jeg sier at hun sannsynligvis ikke er bedre enn det vi allerede har. Jeg tror ikke det er et tap at hun ikke jobber her i landet.

 

Typen er kommunist, så jeg ser ikke problemet.

Lenke til kommentar

Baserer du det på annet enn ansettelsen hans i klassekampen? Hvis hun ikke er bedre enn noen vi allerede har, hvorfor valgte statoil å gi henne skrivestipend og ikke en annen? (Som jusstudent vet jeg at det er ikke overflod av masterstipender hos de mest ettertraktede firmaene).

 

Hvor får du dette med stipend fra? Skrev hun ikke bare oppgave for Statoil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...