robertaas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Noe nytt som har kommet med denne saken er at en kommunist "adopterer" en person med grunnløs asylsøknad og blir med vedkommende til hjemlandet ved utkastelse. Jeg håper flere kommunister kaster seg på dette og forsvinner ut av landet. To fluer i en smekk. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg kjenner en nordmann som "snyltet" til seg over 20 millioner kroner ved å unnlate å betale skatt og avgifter. Dette fikk han 12 års fengsel for og i tillegg til bøter og diverse saksomkostninger er gjelden hans nå på 25 millioner. Etter at han sonet denne straffen startet han etterhvert et nytt firma og gjorde alt riktig for å nedbetale gjelden sin, men etter et par år kom staten og beslagla alt av verdier og la ned bedriften. Dette er som å kreve at en bonde skal gi fra seg halve avlingen i såkalt skatt, men når han ikke er villig til dette blir det gjeld og staff i form av tap av frihet. Når man så er villig til å gjøre opp for seg, ikke bare ved å sitte i fengsel, men også betale tilbake det han valgte å ikke gi fra seg som var hans eget, så tar man i fra bonden alle hans verktøy. Ikke bare at dette går ut over han selv, men alle som har arbeid hos han og alle de tjenester han tilfredstiller hos de som kjøper produkter av han. Så at Marie Amelie har snyltet på staten og kongen, det bryr meg langt opp en viss plass. Men fortsatt er jeg for at hun skal sendes ut, og dette er kun et rent prinsipp og det handler om at det er folket som bestemmer, ikke staten. Og som jeg ser overalt på forumet i slike diskusjoner, "staten er oss", men det er så langt fra virkeligheten som det går ann å komme. Staten er diverse små mennesker med enorm makt som nyter godt av dette. Med dine argumentasjoner så vil jeg heller la hun få sjansen til å orden opp. Slik det er nå virker det ikke å være mulig. Det virker som nesten alle har glemt hvorfor hun faktisk kom hit. Det var slet ikke hennes valg . Men med en gang hun ble myndig fikk ikke hun lov til bli her. uvisst av hvilke grunner. Hun turte selvfølgelig ikke å reise hjem. ( jeg har mere tro på det, en at hun ikke hadde lyst ) Slik jeg ser det var det da alt startet. Disse argumentene virker å vær fullstendig ignorert av de som vil ha henne ut. Lenke til kommentar
kozeklumpen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Jeg kjenner en nordmann som "snyltet" til seg over 20 millioner kroner ved å unnlate å betale skatt og avgifter. Dette fikk han 12 års fengsel for og i tillegg til bøter og diverse saksomkostninger er gjelden hans nå på 25 millioner. Etter at han sonet denne straffen startet han etterhvert et nytt firma og gjorde alt riktig for å nedbetale gjelden sin, men etter et par år kom staten og beslagla alt av verdier og la ned bedriften. Dette er som å kreve at en bonde skal gi fra seg halve avlingen i såkalt skatt, men når han ikke er villig til dette blir det gjeld og staff i form av tap av frihet. Når man så er villig til å gjøre opp for seg, ikke bare ved å sitte i fengsel, men også betale tilbake det han valgte å ikke gi fra seg som var hans eget, så tar man i fra bonden alle hans verktøy. Ikke bare at dette går ut over han selv, men alle som har arbeid hos han og alle de tjenester han tilfredstiller hos de som kjøper produkter av han. Så at Marie Amelie har snyltet på staten og kongen, det bryr meg langt opp en viss plass. Men fortsatt er jeg for at hun skal sendes ut, og dette er kun et rent prinsipp og det handler om at det er folket som bestemmer, ikke staten. Og som jeg ser overalt på forumet i slike diskusjoner, "staten er oss", men det er så langt fra virkeligheten som det går ann å komme. Staten er diverse små mennesker med enorm makt som nyter godt av dette. Med dine argumentasjoner så vil jeg heller la hun få sjansen til å orden opp. Slik det er nå virker det ikke å være mulig. Det virker som nesten alle har glemt hvorfor hun faktisk kom hit. Det var slet ikke hennes valg . Men med en gang hun ble myndig fikk ikke hun lov til bli her. uvisst av hvilke grunner. Hun turte selvfølgelig ikke å reise hjem. ( jeg har mere tro på det, en at hun ikke hadde lyst ) Slik jeg ser det var det da alt startet. Disse argumentene virker å vær fullstendig ignorert av de som vil ha henne ut. Endret 24. januar 2011 av kozeklumpen 2 Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 hahhahaha! den andre elgen sitt innlegg ble raskt spylt ned i utslagsvasken Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg kjenner en nordmann som "snyltet" til seg over 20 millioner kroner ved å unnlate å betale skatt og avgifter. Dette fikk han 12 års fengsel for og i tillegg til bøter og diverse saksomkostninger er gjelden hans nå på 25 millioner. Etter at han sonet denne straffen startet han etterhvert et nytt firma og gjorde alt riktig for å nedbetale gjelden sin, men etter et par år kom staten og beslagla alt av verdier og la ned bedriften. Dette er som å kreve at en bonde skal gi fra seg halve avlingen i såkalt skatt, men når han ikke er villig til dette blir det gjeld og staff i form av tap av frihet. Når man så er villig til å gjøre opp for seg, ikke bare ved å sitte i fengsel, men også betale tilbake det han valgte å ikke gi fra seg som var hans eget, så tar man i fra bonden alle hans verktøy. Ikke bare at dette går ut over han selv, men alle som har arbeid hos han og alle de tjenester han tilfredstiller hos de som kjøper produkter av han. Så at Marie Amelie har snyltet på staten og kongen, det bryr meg langt opp en viss plass. Men fortsatt er jeg for at hun skal sendes ut, og dette er kun et rent prinsipp og det handler om at det er folket som bestemmer, ikke staten. Og som jeg ser overalt på forumet i slike diskusjoner, "staten er oss", men det er så langt fra virkeligheten som det går ann å komme. Staten er diverse små mennesker med enorm makt som nyter godt av dette. Med dine argumentasjoner så vil jeg heller la hun få sjansen til å orden opp. Slik det er nå virker det ikke å være mulig. Det virker som nesten alle har glemt hvorfor hun faktisk kom hit. Det var slet ikke hennes valg . Men med en gang hun ble myndig fikk ikke hun lov til bli her. uvisst av hvilke grunner. Hun turte selvfølgelig ikke å reise hjem. ( jeg har mere tro på det, en at hun ikke hadde lyst ) Slik jeg ser det var det da alt startet. Disse argumentene virker å vær fullstendig ignorert av de som vil ha henne ut. hva så . Det hjelper ikke hvor mye du liker hjemstedet dit hvis det ikke er beboelig der. hun vill nok ha reist hjem hvis hun kunne. alle på forumet tolker det dithen at hun er her frivillig , det gjør ikke jeg. Hvis man trives på hjemstedt så bosetter man seg ikke i et fremmed land Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Nå famler du i mørket etter ting som ikke finnes.Innse nederlaget og kom deg videre Lenke til kommentar
kozeklumpen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Nå famler du i mørket etter ting som ikke finnes.Innse nederlaget og kom deg videre Du har selvsagt helt rett, men tviler på at han forandrer sitt ståsted av den grunn. Endret 24. januar 2011 av kozeklumpen Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg skjønner ikke hvor dere vil med det bildet. Er det et problem at Maria trivdes i Kaukasus som barn, før krigen? Altså, helt seriøst, jeg trenger teskje her. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Uff hun har det ikke bra nå, hvor enn hun er og hvor enn hun skal. Var skikkelig trist å se fjeset hennes på tv her om dagen, når hun skulle melde inn hos utlendsnemda. Også alle disse plagsomme reporterne som steller kamera oppi trynet hennes og spør: "hvordan føles det?" ... Uff så trist... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Også alle disse plagsomme reporterne som steller kamera oppi trynet hennes og spør: "hvordan føles det?" ... Uff så trist... Hvor ofte ser du kriminelle som smiler når de blir arrestert? 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvis man trives på hjemstedt så bosetter man seg ikke i et fremmed land Joda, om det gir gode nok økonomiske fordeler. Det mangler ikke på eksempler på det i Norge. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvor ofte ser du ubetydelige småtyver bli identifisert, sjikanert og forfulgt i media? Pedofile skal så absolutt skjermes, men neida, amelie skal henges ut og tørkes for alle penga! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Pedofile skal så absolutt skjermes, men neida, amelie skal henges ut og tørkes for alle penga! Eh hva faen? Henges ut? Hun har jo mer eller mindre fått sympati og støtte fra hele den norske presse... Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 umm før mediestorm: 34 prosent sier ut! etter mediestorm: 46 prosent. Kall det hva dere vil. Dette er ren sjikane. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvor ofte ser du ubetydelige småtyver bli identifisert, sjikanert og forfulgt i media?Det er ikke snakk om ubetydelige små brudd av loven her.Pedofile skal så absolutt skjermes, men neida, amelie skal henges ut og tørkes for alle penga! Hun har selv valgt å stå frem ved å skrive en bok hun skulle tjene penger på. Hadde noen skrevet boken "Mitt liv som pedofil" eller "Mitt liv som bankraner" og hadde deltatt i intervjuer og offentlige debatter hvor de argumenterte for at de ikke skulle straffes så hadde de nok heller ikke blitt holdt anonyme når de ble arrestert. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Heh, sant. Jeg tenkte ikke så langt Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvis man trives på hjemstedt så bosetter man seg ikke i et fremmed land Joda, om det gir gode nok økonomiske fordeler. Det mangler ikke på eksempler på det i Norge. Da er det feil å påstå at man trives (bedre) hjemme. Hun kan umulig ha trivdes noe særlig hjemme siden hun og foreldrene "rømte" og endte her. Nå hus å kom hit var det nok bedre forhold og hun trivdes langt bedre her. å bruke en reportasje om hvordan hun hadde det før hun "flyttet" sier svær litt om hvorfor hun flyttet og nektet etterhvert å flytte hjem til Russland. All logikk tilsier at hvis den familien hadde trivdes hjemme i Russland så hadde de heller ikke kommet hit Tatt i betraktning alle som får bli her , som har enda mindre grunn til blir her og får bli her så er definitiv ikke loven lik for alle Lenke til kommentar
kozeklumpen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvis man trives på hjemstedt så bosetter man seg ikke i et fremmed land Joda, om det gir gode nok økonomiske fordeler. Det mangler ikke på eksempler på det i Norge. Da er det feil å påstå at man trives (bedre) hjemme. Hun kan umulig ha trivdes noe særlig hjemme siden hun og foreldrene "rømte" og endte her. Nå hus å kom hit var det nok bedre forhold og hun trivdes langt bedre her. å bruke en reportasje om hvordan hun hadde det før hun "flyttet" sier svær litt om hvorfor hun flyttet og nektet etterhvert å flytte hjem til Russland. All logikk tilsier at hvis den familien hadde trivdes hjemme i Russland så hadde de heller ikke kommet hit Tatt i betraktning alle som får bli her , som har enda mindre grunn til blir her og får bli her så er definitiv ikke loven lik for alle Det har kommet frem at familien flyttet til Norge siden de hadde lånt penger de ikke ville betale tilbake. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Hvis man trives på hjemstedt så bosetter man seg ikke i et fremmed land Joda, om det gir gode nok økonomiske fordeler. Det mangler ikke på eksempler på det i Norge. Da er det feil å påstå at man trives (bedre) hjemme. Hun kan umulig ha trivdes noe særlig hjemme siden hun og foreldrene "rømte" og endte her. Nå hus å kom hit var det nok bedre forhold og hun trivdes langt bedre her. å bruke en reportasje om hvordan hun hadde det før hun "flyttet" sier svær litt om hvorfor hun flyttet og nektet etterhvert å flytte hjem til Russland. All logikk tilsier at hvis den familien hadde trivdes hjemme i Russland så hadde de heller ikke kommet hit Tatt i betraktning alle som får bli her , som har enda mindre grunn til blir her og får bli her så er definitiv ikke loven lik for alle Det har kommet frem at familien flyttet til Norge siden de hadde lånt penger de ikke ville betale tilbake. Er det bekreftet. Det er også kommet frem at de fryktet fra mafiaen.Det må isåfall ha vært der de lånte penger. Nå er det lang derfra og at amalie skal straffes for noe foreldrene har gjort. Endret 24. januar 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå