robertaas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Da var flyet over Russland. Tør de ta Krekar med det samme? Regner med at timingen er ypperlig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Et innlegg er slettet. Hold dere noenlunde saklige i beskrivelsene, så blir debatten mer fruktbar. Geir Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 La oss be sammen for at det nå blir slutt på Amelie nyheter.... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 VG Nett møtte kjæresten Eivind Trædal på Gardermoen ved 10.30-tiden mandag formiddag. Han hadde da skaffet seg billett til samme fly som Amelie trolig skal sendes ut med. Han forteller at Amelie reagerte svært kraftig på beskjeden om at hun nå må ut av landet. - Hun klarte ikke å si noe i bilen ut til flyplassen. Hun er i sjokk, sa Trædal. Hvor i helvete har hun vært den siste måneden? Hun har vært 24/7 i offentlighetens lys i et forsøk på å skaffe seg opphold her i landet. Man gjør ikke slikt for moro skyld. Når det ikke lykkes er det ikke så merkverdig at det kommer en sjokkreaksjon. Geir Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 La oss be sammen for at det nå blir slutt på Amelie nyheter.... Åh, nei, det skjer nok ikke. For nå begynner arbeidstillatelsesmølla. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 "Nye omstendigheter" er altså noe som har kommet frem etter at utvisningsvedtaket kom og som skulle tilsi at hun ikke skal utvises. Jeg har vanskelig for å se hva det skulle være. Større støttegruppe på Facebook? Nei, nye omstendigheter er et endret regelverk, som sier at det som har skjedd ikke skal være et hinder for søknad om arbeidstillatelse. Geir Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Men det var vel noen regler som sa noe om at når man har utøfrt noen alvorlige lovbrudd her i landet, noe hun har, så må man vente vertfall noen år før man kan søke seg inn igjen? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 La oss be sammen for at det nå blir slutt på Amelie nyheter.... Glem nå ikke at det er "Amelie nyhetene" som har gjort at dere har fått anledning til å uttale dere kritisk. Dette har slått begge veier. Vi som er kritiske til dagens innvandringspolitikk og vil ha den mer liberal har fått anledningen til å gi uttrykk for det, dere som vil ha den strengere har fått akkurat samme muligheten. Og folk flest har fått innsikt i en problematikk som ellers ties ihjel av politikerne. At debatten plutselig ikke skal være et gode lenger når man har fåttt viljen sin kjøper jeg ikke. Hva om hun hadde fått bli, skulle dere da ikke fått kommentere det? Geir Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 "Nye omstendigheter" er altså noe som har kommet frem etter at utvisningsvedtaket kom og som skulle tilsi at hun ikke skal utvises. Jeg har vanskelig for å se hva det skulle være. Større støttegruppe på Facebook? Nei, nye omstendigheter er et endret regelverk, som sier at det som har skjedd ikke skal være et hinder for søknad om arbeidstillatelse. Geir Noe så tåpelig. Jeg må bare si det. Det er rett og slett uakseptabelt. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Men det var vel noen regler som sa noe om at når man har utøfrt noen alvorlige lovbrudd her i landet, noe hun har, så må man vente vertfall noen år før man kan søke seg inn igjen? Hun har ikke utført alvorlige lovbrudd, annet enn bruddene som er gjort for å slippe utvisning. Og de nye reglene gjør altså eksplisitt unntak for slike i behandlingen av en arbeidsinnvandringssøknad. Så kan man synes det er uakseptabelt om man vil. Dette er et kompromiss som skal holde koalisjonsregjeringen sammen noen måneder til. Geir Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Glem nå ikke at det er "Amelie nyhetene" som har gjort at dere har fått anledning til å uttale dere kritisk. Dette har slått begge veier. Vi som er kritiske til dagens innvandringspolitikk og vil ha den mer liberal har fått anledningen til å gi uttrykk for det, dere som vil ha den strengere har fått akkurat samme muligheten. Og folk flest har fått innsikt i en problematikk som ellers ties ihjel av politikerne. At debatten plutselig ikke skal være et gode lenger når man har fåttt viljen sin kjøper jeg ikke. Hva om hun hadde fått bli, skulle dere da ikke fått kommentere det? Geir Det er jeg enig med deg i. Vi kan forresten godt ha flere saker om selve innvandringspolitikken og problemer rundt den. Men vær så snill, spar oss for dette kriminelle kvinnemennesket, som benytter de sleipeste og mest utspekulerte metoder iet siste forsøk på å få bli i landet. Hun gir jo alle invandrere dårligere rykte enn de hadde med sin tåpelige og kriminelle oppførsel. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 "Nye omstendigheter" er altså noe som har kommet frem etter at utvisningsvedtaket kom og som skulle tilsi at hun ikke skal utvises. Jeg har vanskelig for å se hva det skulle være. Større støttegruppe på Facebook? Nei, nye omstendigheter er et endret regelverk, som sier at det som har skjedd ikke skal være et hinder for søknad om arbeidstillatelse.De må faktisk endre flere regelverk for at hun skal kunne komme raskt tilbake:1. Utlendingsloven som så sent som i desember ble endret til å gi minimum 1 års landsforvisning ved utkastelse må endres. 2. Reglene for arbeidsinnvandring må endres. Man må se bort fra hennes lovbrudd i Norge, man må fjerne kravet til at man skal ha etterspurt kompetanse og kravet til minimum lønn må senkes fra 500k til 350k. Jeg kan ikke se at dette vil være gjennomførbart. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 De har flertall i Stortinget. Det er ikke mye som ikke er gjennomførbart om de svinger partipisken. Om dette i det hele tatt krever lovendring og ikke bare nye forskrifter... Geir Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Det blir nok ikke noe av. Selv ikke i lekelandet Norge. Hvis det skjer, skal jeg legge all energi i å bli norges første president. Endret 24. januar 2011 av TheWankership Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Men det var vel noen regler som sa noe om at når man har utøfrt noen alvorlige lovbrudd her i landet, noe hun har, så må man vente vertfall noen år før man kan søke seg inn igjen? Hun har ikke utført alvorlige lovbrudd, annet enn bruddene som er gjort for å slippe utvisning. Og de nye reglene gjør altså eksplisitt unntak for slike i behandlingen av en arbeidsinnvandringssøknad.Å bruke falsk ID har som sagt 2 års strafferamme og utdannelsen hun svindlet til seg har antagelig kostet norske skattebetalere flere millioner kroner. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Synes jeg du skal gjøre i alle fall. Fint med folk som vil noe (om de enn ikke vil det samme som meg) gjør noe med det, og ikke bare sitter på internett og klager. Geir Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Så du oppfrodrer til kriminalitet? Så lenge vi vil? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Å bruke falsk ID har som sagt 2 års strafferamme ... Det tok jeg opp i en tidligere post. Svarte du på den? og utdannelsen hun svindlet til seg har antagelig kostet norske skattebetalere flere millioner kroner. Nå er det ikke mange studier her i landet som koster millioner pr. student. Og om så er, er det da bedre å hive henne ut, eller å la henne bli og betale tilbake moroa over skatteseddelen slik du og jeg må? Geir Så du oppfrodrer til kriminalitet? Så lenge vi vil? Ikke sikker på om jeg skjønte den. Hvor oppfordret jeg til kriminalitet, og hvem er "vi" og hva er det dere vil? Geir Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 I ditt innlegg oppfordere du helt klart til at folk skal gjøre som de vil. Jeg ønsker å få raske penger. Da er kriminalitet beste metode. Du sier det er bra, for da "vil" jeg noe. Siden jeg vil, så er det ikke noe problem, for da sitter jeg ikke på forumet å klager. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 I ditt innlegg oppfordere du helt klart til at folk skal gjøre som de vil. Jeg ønsker å få raske penger. Da er kriminalitet beste metode. Du sier det er bra, for da "vil" jeg noe. Siden jeg vil, så er det ikke noe problem, for da sitter jeg ikke på forumet å klager. Syns du skal lese en gang til, jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå