After Dark Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Jeg mener selv det er bra at hun sendes ut, men hvordan hun ser ut har absolutt ingenting å si for diskusjonen, så vennligst dropp det. Det var selvsagt snakk om hvordan hun tydeligvis føler seg, men du forsto kansje ikke det!? Dessuten var det også fint å få inn en artikkel om saken. Endret 24. januar 2011 av Glimti Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvordan er dette mulig? UNEs fortolkning av paragrafen er jo helt klart på siden av ordlyden?De tolker den dithen at det er forhold i hjemlandet som avgjør om det er grunnlag for å benytte seg av det de så vagt kaller "på humanitært grunnlag". Jeg kan ikke etter beste evne forstå at det var intensjonen når de valgte å skrive loven slik den står. Jeg har forståelse for at det over tid utvikler seg en viss rettspraksis, men når praksis og teori går på tvers av hverandre, må en av delene endres. Saken er veldig enkel. Den russiske svindleren hadde ikke "særlig tilknytning til riket" da hun kom hit. At hun har opparbeidet seg mere tilknyttning til riket mens hun har oppholdt seg her ulovlig bør ikke tas med i vurderingen. Om de hadde gjort det ville det i praksis bety legalisering av ulovlig opphold for absolutt alle. Her er en kar med litt mer peil enn meg (og deg?) som sier seg helt uenig Trodde jeg hadde linket til denne saken tidligere og, men innlegget mitt ser ut til å ha forsvunnet. Moneyquote: - Det står verken i loven eller forskriftene at ulovlig opphold ikke skal regnes med når man vurderer tilknytning til riket, sier Einarsen Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Det var selvsagt snakk om hvordan hun tydeligvis føler seg, men du forsto kansje ikke det!? "Hun ser temmelig vrak ut" betyr tydeligvis noe annet enn det jeg tenkte. Dessuten var det også fint å få inn en artikkel om saken. Grunnen til at jeg siterte kun én av setningene fra innlegget ditt var at svaret mitt var ment som et svar til denne ene setningen, ikke resten. Det er bare bra med linker til artikler (såfremt tråden ikke fylles opp med innlegg kun bestående av linker til andre nettsider). Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Her er en kar med litt mer peil enn meg (og deg?) som sier seg helt uenig Trodde jeg hadde linket til denne saken tidligere og, men innlegget mitt ser ut til å ha forsvunnet. Moneyquote: - Det står verken i loven eller forskriftene at ulovlig opphold ikke skal regnes med når man vurderer tilknytning til riket, sier Einarsen Det stemmer at det ikke eksplisitt står at knyttning til landet opparbeidet under ulovlig opphold ikke skal regnes med, men det står heller ikke noe om at det skal regnes med. Da det i praksis betyr legalisering av ulovlig opphold er det derimot en selvfølge at tilknyttning man har fått under ulovlig opphold ikke skal tas med. Jeg håper de får dette med i endrede tekster slik at denne tilsynelatende uklarheten ikke kan utnyttes av kverulanter og kyniske asyladvokater. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Tro om det er noen journalister som er så oppegående at de klarer få med seg hvor langt innreiseforbudet hennes er. Ifølge loven er minimum 1 år. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hjemsendelsen av Maria Amelie kan bli utsatt: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7476036 Tenk om dette skjer i siste øyeblikk. I så fall kan jeg tenke meg det blir ramaskrik... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Tro om det er noen journalister som er så oppegående at de klarer få med seg hvor langt innreiseforbudet hennes er. Ifølge loven er minimum 1 år. Tja. Det er vel noen - både journalister og andre - som har fått med seg at paragraf 71 sier: Innreiseforbudet kan etter søknad oppheves dersom nye omstendigheter tilsier det. Og at regjeringen på fredag vedtok følgende: Regjeringen vil derfor sikre at brudd på utlendingsloven etter en forutgående asylsak ikke må være til hinder for adgangen til å få behandlet søknad om arbeidstillatelse, og vil legge frem nødvendige regelendringer for å oppnå dette. Geir Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Hjemsendelsen av Maria Amelie kan bli utsatt: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7476036 Tenk om dette skjer i siste øyeblikk. I så fall kan jeg tenke meg det blir ramaskrik... Ja, og hva er det de blander seg borti dette for nå. Prøver de bevisst å lage sirkus? Hvor mange ankemuligheter finnes det egentlig i det landet her? Virker helt uoversiktlig. Det er vel noen byråkrater i Oslo byfogdembede som misbruker systemet. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvis de legger fram et eller annet som tilsier at hun er syk kan de sikkert få lange utsettelser... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Hvor mange ankemuligheter finnes det egentlig i det landet her? Virker helt uoversiktlig. Det finnes alle de ankemulighetene en kynisk og grisk asyladvokat kan ønske seg. Og skulle noen mot formodning ha brukt opp alle ankemulighetene så er det bare å holde seg skjult ett par og og så starte cirkuset på nytt. Endret 24. januar 2011 av robertaas Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvis de legger fram et eller annet som tilsier at hun er syk kan de sikkert få lange utsettelser... Det tror jeg skal gå fint, Norge har en lang og stolt historie med å utvise pleietrengende mennesker. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=189168 http://www.adressa.no/meninger/article1561067.ece http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/alvorlig-syk-toaaring-sendes-ut-2904841.html ad nauseam Lenke til kommentar
kozeklumpen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ut med'a! Deilig! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Tja. Det er vel noen - både journalister og andre - som har fått med seg at paragraf 71 sier:Innreiseforbudet kan etter søknad oppheves dersom nye omstendigheter tilsier det. "Nye omstendigheter" er altså noe som har kommet frem etter at utvisningsvedtaket kom og som skulle tilsi at hun ikke skal utvises. Jeg har vanskelig for å se hva det skulle være. Større støttegruppe på Facebook? 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ut med'a! Deilig!Det er nok sosialister som nå febrilsk prøver å få på plass en ny ordning med gråte-asyl så jeg er ikke helt overbevist om at hun er i ferd med å boarde fra gate 51. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Vil hun kunne komme tilbake uten 500 000 i årslønn? Og spesialkompetanse? Her må vi være absolutt iskalde og ikke sende ut signaler til lignende velferdsjegere. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Litt flåsete: http://www.flightradar24.com/ Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Synd på henne er det ikke: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10037511 Hun blir jo sent ut på Business Class.... De sitter på sete 1D og 1F, flyet er en Aeroflot Airbus A319: http://www.seatguru.com/airlines/Aeroflot_Russian_Airlines/Aeroflot_Russian_Airlines_Airbus_A319.php Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 VG Nett møtte kjæresten Eivind Trædal på Gardermoen ved 10.30-tiden mandag formiddag. Han hadde da skaffet seg billett til samme fly som Amelie trolig skal sendes ut med. Han forteller at Amelie reagerte svært kraftig på beskjeden om at hun nå må ut av landet. - Hun klarte ikke å si noe i bilen ut til flyplassen. Hun er i sjokk, sa Trædal. Hvor i helvete har hun vært den siste måneden? 5 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 De dyre billettene kan hun betale tilbake om (når) hun kommer tilbake. Men hun skal ikke tilbake Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Akkurat nå er hun i Sverige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå