After Dark Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Om det vises spesielle hensyn i denne saken, hvorfor kan det ikke gjøres det samme i lignende saker? Og da har man fort skapt et signal om at man åpner for at folk som oppholder seg ulovelige i landet kan få bli fordi man først har sagt ja til en. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Hun har selv gjort ting vamskelig forseg ved å ikke reise som 18 åring. Det er 7 år siden. Logikken her er altså for de "papirløse": Jeg fikk ikke bli - jeg blir likevel - det gjør at jeg kommer i en svært vanskelig situasjon - resultatet er at jeg kan bruke det som begrunnelse for å likevel bli! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Det du ikke tar med her er at hun ikke ser for seg at hun har noe å reise til. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Det du ikke tar med her er at hun ikke ser for seg at hun har noe å reise til. Hvis det stemmer at hun ikke hadde noe sted å reise til for 7 år siden hvorfor skulle hun da ( på død og liv ) sendes ut ? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
TheGreatClaw Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Kan noen komme med konkrete henvendelser til paragrafene hun har brutt i utlendingsloven eller lignende? Jeg prøver å lete fram dette selv men sliter litt. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Som Halvdan Sivertsen sa på fredagens Dagsnytt 18. "Send ut ho Maria Amelie, og la ho få svi" Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Det du ikke tar med her er at hun ikke ser for seg at hun har noe å reise til.Vi har kun en ordning med politisk asyl, ikke "ser ikke for seg at man har noe å reise til"-asyl. Det siste høre ut som lykkejegerasyl. Hun har brutt så mange lover at hun ikke har rett til å komme inn igjen i Norge på mange år. Og for arbeidsinnvanding så har hun ikke en utdanning som er etterspurt i Norge og hun vil ikke få en lønn som er høy nok for å kvalifisere til arbeidsinnvanding. Teknisk Ukeblad hadde en startlønn som var 150.000 under minstekravet. De skal bli morsomt å se om regjerningen tvinger gjennom at en rekke lover og regler skal settes til side for å la den russiske svindleren raskt komme tilbake i Norge for å blidgjøre SV. Gjør regjeringen det så fortjener de riksrett. 6 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Det du ikke tar med her er at hun ikke ser for seg at hun har noe å reise til.Vi har kun en ordning med politisk asyl, ikke "ser ikke for seg at man har noe å reise til"-asyl. Det siste høre ut som lykkejegerasyl. Hun har brutt så mange lover at hun ikke har rett til å komme inn igjen i Norge på mange år. Og for arbeidsinnvanding så har hun ikke en utdanning som er etterspurt i Norge og hun vil ikke få en lønn som er høy nok for å kvalifisere til arbeidsinnvanding. Teknisk Ukeblad hadde en startlønn som var 150.000 under minstekravet. De skal bli morsomt å se om regjerningen tvinger gjennom at en rekke lover og regler skal settes til side for å la den russiske svindleren raskt komme tilbake i Norge for å blidgjøre SV. Gjør regjeringen det så fortjener de riksrett. Hvilke lover og regler er der hun har brutt ? Hvor mange ganger må vi mase om det ? Slik jeg tolker det så har hun altså brutt flere lover ved å nekte å dra tilbake til et sted hun ikke kan dra til fordi alle venne hennes og familien holder til her i landet ? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Hvilke lover og regler er der hun har brutt ? Hvor mange ganger må vi mase om det ? Slik jeg tolker det så har hun altså brutt flere lover ved å nekte å dra tilbake til et sted hun ikke kan dra til fordi alle venne hennes og familien holder til her i landet ? Har ikke loven i hodet, men det er "utlendingsloven" hun har brutt. Man kan sikkert finne paragrafer osv. i div. artikler. Hvis det er slik at man ikke kan sende folk tilbake fordi de har venner i Norge skal jeg gjøre gode penger på å selge "vennskap". Selger vennskap til en illegal innvandrer, han blir ikke sendt ut og jeg blir rik. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Hun har ikke brutt "mange lover". Hun har brutt en paragraf i Utlendingsloven, nærmere bestemt § 19 som blant annet sier: Utlendinger som skifter bopel mens behandlingen av sak om oppholdstillatelse pågår, skal gi melding om dette til politiet. Når en utlending har fått avslag på en søknad om oppholdstillatelse, gjelder det samme fram til utlendingen har forlatt riket. I tillegg sier § 66 blant annet: En utlending uten oppholdstillatelse kan utvisesa) når utlendingen grovt eller gjentatte ganger har overtrådt en eller flere bestemmelser i loven her, forsettlig eller grovt uaktsomt har gitt vesentlig uriktige eller åpenbart villedende opplysninger i en sak etter loven, eller unndrar seg gjennomføringen av et vedtak som innebærer at vedkommende skal forlate riket, Geir 1 Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 I tillegg har hun forfalsket dokumenter (ugyldig personnummer, falskt navn) og jobbet svart. Strafferammen på den første er nok ganske høy. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Hvis det er slik at man ikke kan sende folk tilbake fordi de har venner i Norge skal jeg gjøre gode penger på å selge "vennskap". Selger vennskap til en illegal innvandrer, han blir ikke sendt ut og jeg blir rik. Og du blir lovbryter. Rik blir man ellers neppe på den slags. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 I tillegg har hun forfalsket dokumenter (ugyldig personnummer, falskt navn) og jobbet svart. Strafferammen på den første er nok ganske høy. Svart arbeid har hun bedrevet ja. Men har hun forfalsket dokumenter? Hun har såvidt jeg forstår brukt det personnummeret hun faktisk fikk som asylsøker, at ingen har sjekket om hun fortsatt hadde gyldig opphold er en annen sak. Hun har vel ikke forfalsket noen ting? Er det å opptre under alias i seg selv straffbart? Geir Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Hvilke lover og regler er der hun har brutt ? Hvor mange ganger må vi mase om det ? Slik jeg tolker det så har hun altså brutt flere lover ved å nekte å dra tilbake til et sted hun ikke kan dra til fordi alle venne hennes og familien holder til her i landet ? Har ikke loven i hodet, men det er "utlendingsloven" hun har brutt. Man kan sikkert finne paragrafer osv. i div. artikler. Hvis det er slik at man ikke kan sende folk tilbake fordi de har venner i Norge skal jeg gjøre gode penger på å selge "vennskap". Selger vennskap til en illegal innvandrer, han blir ikke sendt ut og jeg blir rik. jeg vet ikke hvordan du tar det hvis du blir kastet ut og ingen vil vite noe av deg , eller du blir tvangssendt til et sted du ikke har vært på på 10 år der ingen kjenner deg . Hvordan gjør man det egentlig. blir de bare satt på flyet og så forlatt eller operetter norske myndigheter kontakt med noen som kan ta i mot dem som er blir sendt tilbake til hjemlandet ? Endret 23. januar 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Svart arbeid har hun bedrevet ja. Men har hun forfalsket dokumenter? Hun har såvidt jeg forstår brukt det personnummeret hun faktisk fikk som asylsøker, at ingen har sjekket om hun fortsatt hadde gyldig opphold er en annen sak. Hun har vel ikke forfalsket noen ting? Er det å opptre under alias i seg selv straffbart? Geir Blir ikke det personnummeret ugyldig når man får avslag på asylsøknaden (eventuellt ved siste frist til å forlate landet frivillig)? Og jeg regner med at hun har signert en del "rettslige" dokumenter under utdanningen, festivalarbeid osv. Men for all del, jeg gjengir bare ting jeg har lest andre steder, og det er godt mulig det ikke stemmer. Endret 23. januar 2011 av bögfisk Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Hvis det er slik at man ikke kan sende folk tilbake fordi de har venner i Norge skal jeg gjøre gode penger på å selge "vennskap". Selger vennskap til en illegal innvandrer, han blir ikke sendt ut og jeg blir rik. Og du blir lovbryter. Rik blir man ellers neppe på den slags. Geir Innlegget var skrevet med en noe humoristisk undertone, men slik fungerer dessverre dårlig over internett. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Hun har vel ikke forfalsket noen ting? Er det å opptre under alias i seg selv straffbart?Jo, å signere med falskt navn er straffbart. Og fremla hun ikke et falskt dokument for å komme inn på universitetet? Strafferammen for å bruke falskt navn er 2 års fengsel og universitetet har rett til å slette alle hennes vitnemål. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) jeg vet ikke hvordan du tar det hvis du blir kastet ut og ingen vil vite noe av deg , eller du blir tvangssendt til et sed du ikke har vært på på 10 år der ingen kjenner deg . Hvordan gjør man det egentlig. blir de bare satt på flyet og så forlatt eller operetter norske myndigheter kontakt med noen som kan ta i mot dem som er blir sendt tilbake til hjemlandet ? Det må da være atskillig enklere for henne å finne seg til rette i hjemlandet hvor hun har levd mesteparten av livet, har slektninger og kan språket enn hva det var å komme til Norge eller Finland. Jeg kan ikke tro at skattepengene mine skal bli brukt til å "re-integrere" ulovlige innvandrere i hjemlandet sitt og belønne dem med fordeler som andre beboere der ikke får. Det er jo den reklamen for at de andre også må gjøre det samme som denne russiske svindleren. Endret 23. januar 2011 av robertaas 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 jeg vet ikke hvordan du tar det hvis du blir kastet ut og ingen vil vite noe av deg , eller du blir tvangssendt til et sed du ikke har vært på på 10 år der ingen kjenner deg . Hvordan gjør man det egentlig. blir de bare satt på flyet og så forlatt eller operetter norske myndigheter kontakt med noen som kan ta i mot dem som er blir sendt tilbake til hjemlandet ? Det må da være atskillig enklere for henne å finne seg til rette i hjemlandet hvor hun har levd mesteparten av livet, har slektninger og kan språket enn hva det var å komme til Norge eller Finland. Jeg kan ikke tro at skattepengene mine skal bli brukt til å "re-integrere" ulovlige innvandrere i hjemlandet sitt og belønne dem med fordeler som andre beboere der ikke får. Det er jo den reklamen for at de andre også må gjøre det samme som denne russiske svindleren. Jeg vil nå tro at det ikke blir noe lettere for henne hjemme i Rusland. Og hun har bare lev i15 eller 16 år ( kom hit som 16 åring) de neste 10 årene har hun lev har . det vil si at hun har lev hele sitt voksne liv her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå