NinjaGaiden Skrevet 22. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 Folket har snudd i Amalie-saken http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10029301 "Maria Amelies advokat Brynjulf Risnes tror at folk er lei saken." " Dette kan ha en sammenheng med at pressedekningen er blitt i meste laget. Jeg mener ikke at dette betyr at hun ikke har en god sak, men at det finnes grenser for hvor lenge og hvor mye folk orker å støtte en sak, sier han." Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 22. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 Norge er i bunn og grunn sosialdemokratisk, på tvers av partiene. Det er ingen av dem som tør å være liberale og tenke nytt, med Venstre og SV som hederlige unntak. Ingen heder til SV fra meg. Unge Venstre har noen gode forslag. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 Mente SV i denne saken, ikke generelt. De har ikke et liberalt motiv, men er uansett villig til å tenke ut av "alle må behandles likt, eller så kommer syndefloden"-boksen som rir debatten som en mare. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 Merker meg at dagspressen og media river saken i småbiter som ingen er tjent med. Enten har vi klare politiske forskrifter og/eller lover (eller ikke?), vi kan ikke konstruere disse underveis uten grunnlovfestet samling i stortinget. Alt annet er bare spill for galleriet. Jeg er enig. Det er regelverket som er feil og bør endres. Jeg savner den fleksibilitet som lar oss premiere innvandrere (i den ene eller andre kategorien) som vil være bidragsytere. Ikke dermed sagt at vi skal straffe de som ikke kan. Men flytter vi noen til arbeidsinnvandringskøen så frigjør vi en plass til de som virkelig trenger asyl. Når det er sagt er jo ekspertene i statsforvaltning (i den grad vi skal stole på dem) ganske samstemte i at UNE både kunne og burde lagt vekt på de andre momenter loven allerede åpner for. Men at det har vokst fram en kutyme der slike faktorer nedvurderes, og det er åpenbart etter politiske føringer fra de sittende regjeringer, enten det var med Høyre eller Ap i spissen for konkurransen om å fremstå som restriktive. Geir Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 22. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Mente SV i denne saken, ikke generelt. De har ikke et liberalt motiv, men er uansett villig til å tenke ut av "alle må behandles likt, eller så kommer syndefloden"-boksen som rir debatten som en mare. Spøker du? SV vil behandle alle likt. Alle skal i offentlig barnehage, alle skal i offentlig skole, alle skal ditt, alle skal datt. SV vil helst ha 100% skatt. Endret 22. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 Igjen, for de tunghørte: "SV i denne saken, ikke generelt." SV er et sosialistisk orientert parti, ingen tvil om det. Allikevel er det noe med deres moralsyn som gjør at de er åpne for å forsvare individet i enkelte sammenhenger. Dog riktignok som representant for (i deres øyne) verdige grupper. Men det kan vi ta i en annen tråd. Geir Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 22. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 SV er et sosialistisk orientert parti, ingen tvil om det. Allikevel er det noe med deres moralsyn som gjør at de er åpne for å forsvare individet i enkelte sammenhenger. Dog riktignok som representant for (i deres øyne) verdige grupper. Men det kan vi ta i en annen tråd. Geir De forsvarer bare individet når det kan være et våpen på veien mot mer statlig styring. Lenke til kommentar
kozeklumpen Skrevet 22. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 SV er omtrent like latterlig som hele denne saken. 4 Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 22. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 Sånn er SV http://www.youtube.com/watch?v=wzr4aQG1PWM 1 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 Folket har snudd i Amalie-saken http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10029301 "Maria Amelies advokat Brynjulf Risnes tror at folk er lei saken." " Dette kan ha en sammenheng med at pressedekningen er blitt i meste laget. Jeg mener ikke at dette betyr at hun ikke har en god sak, men at det finnes grenser for hvor lenge og hvor mye folk orker å støtte en sak, sier han." Så folk skifter mening etter hvor mye saken dekkes? He he Kan det være at det har kommet frem mer informasjon etterhvert enn kun propaganda? Lenke til kommentar
adrix97 Skrevet 22. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 Sånn er SV http://www.youtube.com/watch?v=wzr4aQG1PWM kjente meg igjen der Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 jeg lurer nå på hva som faktisk er sant i denne saken . jeg sitter med den følelsen at det er noe jeg ikke vet. Nå det heter seg at alle skal behandles likt ( etter samme lov ) så virker det ikke som om det blir gjort her. Folk som er til fare og plunder for Norge kan ikke sendes vekk fordi de har et beskyttelses behov. andre som kun kommer hit og blir definert som ulovlig innvandrer skal på død og liv sendes ut . Det var også en som måtte forlate Norge da han mistet jobben , til tross for at familien hans bodde her. Det er ikke noe særlig humant å måtte vente i mange år før man blir sendt ut. Her er det noen som må ta til vettet Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4000092.ece Han gamle tullingen her har bidratt til at noen av 1300 illegale lykkejegere likevel har fått opphold i Norge. Ikke rart det blir fullt overalt og at strømprisene øker og offentlige penger får bein å gå på. Vi graver vår egen grav. Det er jo for seint nå faktisk å hindre at vi blir et brunt land med parallellsamfunn. Ukoselig framtid. Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 22. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 Som jeg sa i den andre posten min, skal man måle i antall venner og ordforråd hvorvidt man skal få bli i Norge eller ei? Skal Ali Farouk Mohammed som blir forfulgt i hjemlandet <sett inn et land som passer> bli sendt hjem fordi han ikke har nok norske venner eller ikke snakker godt nok norsk? Til fordel for en russer som faktisk ikke returnerer til en krigssone. Det er kanskje ikke helt optimalt, men regelverket åpner jo faktisk for dette. Jeg driter egentlig i beskyttelsesbehovet hennes på dette tidspunktet. Greit, UDI gjorde kanskje en slett jobb for 9 år siden, men jeg støtter meg til konklusjonen deres. Nå er det de siste setningene i §38 i utlendingsloven som er stridens kjerne, og den tar andre hensyn. Kan det tenkes at Maria Amelie faktisk har mer tilknytning til riket enn Farour Mohammed, og at det er størrre behov for å ta hensyn til menneskelige forhold. Dette skriver f.eks UDI om barn(Dette gjelder mao. ikke Marias sak): Botiden kan ikke alene begrunne rett til fortsatt opphold i Norge. Det må ses hen til barnets totale livssituasjon, herunder alder i oppholdsperioden, språk, skolegang, fritidsaktiviteter og andre momenter som tilsier at barnet har en særlig tilknytning til Norge. Her ser vi at språk, skolegang, fritidsaktiviteter og andre momenter skal bli hensynstatt. Det er naturlig å videreføre dette til også gjelde barn som har blitt voksne i riket. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2011 jeg undres på hvorfor så mange kommer i slike situasjoner der familien må brytes bare fordi loven sier at de må sendes til hjemlandet og være der i opptil flere år før de for lov til søke om opphold eller returnere. Holder det ikke å gi dem en kraftig bot eller straff. Da tro jeg at ikke så mange vil forsøke å gjemme seg. Straff kan sones på mange måter Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Får disse også bli eller må de og skrive bok og skaffe seg mastergrad fra universitetet? Hele denne saken er latterlig og vil snart ese vekk fra folks minner så snart media legger saken død og Maria Amelie vil være ute av Norge. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Får disse også bli eller må de og skrive bok og skaffe seg mastergrad fra universitetet? Hele denne saken er latterlig og vil snart ese vekk fra folks minner så snart media legger saken død og Maria Amelie vil være ute av Norge. Skal vi også begynne å gi folk medisinsk asyl i Norge kan vi fort si farvel til velferdsstaten. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Sliten Maria Amelie: – Jeg må leve hver dag som om det er den siste: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/sliten-maria-amelie-jeg-maa-leve-hver-dag-som-om-det-er-den-siste-3395702.html Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Her står det om en kosovoserbisk familie som ikke akkurat opplevde det som noen drøm å bli sendt ut av Norge og tilbake til Serbia: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7474161 Er vel det Maria Amelie også frykter, at alle planene for framtiden hennes skal ta slutt... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2011 Jeg lurer fortsatt på hvorfor hun er kommet i et slikt uføre Er det ingen som vet noe her ? Hvilke lover er det hun har brutt og hvorfor ? Og hvorfor har ikke hun fått rettet opp feilene ? Fortsatt virker det som om det er viktigere at loven som skal følges til punkt og prikke en det å vise menneskelig hensyn (ved at straff kan gjøres på flere måter ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå