Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!

Anbefalte innlegg

Hvorfor sammenligner du vanlige folk som tar utdannelsen og har oppholdstillatelse og arbeidstillatelse i landet med en som oppholder seg ulovlig og tar utdannelsen på falske premisser og med falske papirer?

Poenget er at Norske statsborgere kan i mange tilfeller føre til utgifter for den Norske stat som aldri blir dekket , i denne situasjonen så er det med høy sikkerhet at hun ønsker å være en ressurs for landet noe vi alle tjener på.

Om dette ikke er bra nok for Norge så bør vel egentlig vi sørge for at vi murer opp en Stasi mur rundt hele landet og stenger alle flyterminaler for vi behøver virkelig ikke noen flere i landet vårt som er så dyrbart da.

Den måten å tenke på er det ingen som tjener på. Jeg mener ikke hva du skriver, men hva du insinuerer.

På den andre siden er det utgifter her i landet som uansett aldri vil bli dekket, først og fremst på grunn av kompetansen akademikerne besitter, som blir overført til det reelle, altså at de ikke har noe å bidra med, ikke bare det at de ikke skaper noen verdier, men de skaper ingen verdier ved deres ord heller, om det så er forsøk på hjelp eller om det er forandring. Det fungerer ikke selv om de tror det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På tide at nordmenn gir uttrykk for hva de mener om denne sinnssvake innvandringen på jobb og privat.

Og når man ser politikere på butikken.

Når det gjelder mørkhudete, så passer ikke de inn her uansett. De er ikke tilpasset et liv i solfattige og kalde omgivelser.

http://www.kreftforeningen.no/aktuelt/m_rkere_hud_krever_mer_sol_8106

Endret av Kaarerekanraadi
Lenke til kommentar

For det første: Hvorfor ikke? De lovene hun har brudt er det mest foreldrene som må ta ansvar for. Hun kom til Norge som mindreårig, og hvem ville vel frivillig forlatt forelderene sine og Norge til fordel for Russland, fordi de tekninsk sett ikke hadde lov til å oppholde seg her?

Ja, rett skal være rett. Det er desverre ikke slik Norge fungerer når det strider med lover. Men ja, mye er foreldrenes skyld. Men hun har fremdeles oppholdt seg ulovlig i Norge over tid etter hun ble myndig

For det andre: Ho føler seg norsk, ikke russisk. Det finnes, i følge advokaten hennes, mulighet i henhold til regelverket å få opphold på det grunnlaget. Norsken hennnes er bedre enn de fleste nordmenn sin og ho har gjort en fantastisk jobb med å innttegrere seg selv inn i samfunnet vårt. Skal belønningen for dette være å kaste henne ut? Stor innvandrergrupper lever mer eller mindre utenfor det norske samfunn. Maria Amelie kan bli et eksempel til etterfølgelse for disse gruppene hvis hun får bli.

Dette ang. loven vet jeg ikke. Men det blir verken en belønning eller straff. Dette er prosedyrer, lover og regler. Alle illegale innvandrere bør det være null tolleranse for. Hu er såpass gammel at dette kunne hu ha gjort noe med for en stund siden. Det er ikke så mange som hadde hatt sympantien for hun, om Amelie hadde stått frem som 19 åring og russ. Dette med at hun prater bedre norsk en russisk er ikke noe unnskyldning. Er da haugevis av innvandrere fra midtøsten som prater dårlig norsk (litt trolling men, heh).

Den kanskje største grunnen er at hun kan ha et reelt beskyttelsesbehov. Familien hennes har en del mektige fiender i Russland og spesielt i Nord-Ossetia hvor hun kommer fra. Hvor vidt faren er så stor som hun frykter selv kan selvfølgelig diskuteres, men er det sjangse som er verdt å ta? Man vet aldrig med krimmenelle ute etter hevn og penger.

Dette er forstålig. Dette blir litt krekar-sak, men jeg mener personlig at begge skal bli sendt hjem. Så får de evt. søke om å komme til norge og komme om det er mulig. Hvis ikke, to bad. Verden vi lever i er kriminell, urettferdig, korrupt og rett og slett teit. Deal with it.

Lenke til kommentar

Er det slik å forstå at en person som kommer med foreldrene sine som da har kommet hit på en ulovlig måte også er en ulovlig innvandre når han/hun er blir myndig ? selv når det tar mange år ?

jeg oppfatter saken slik når det gjelder denne saken.

hun har tidligere søk om oppholdstillatelse men fått avslag , på hvilket grunnlag ?

at hu nå var blitt voksen og burde stå på egne bein ?

Lenke til kommentar
Signalet om opphold i +-8 år uten papirer vil bli sendt ut uansett, det har skjedd. Men at de får bli hvis de er godt integrerte, kan flytende norsk osv., er ikke et dumt signal å sende ut.
Hva synes du egentlig er en passende straff for:

-8 år ulovlig opphold i Norge

-Dokumentfalsk

-Svindle til seg dyre tjenester man ikke har rett til

Ingenting?

Dokumentfalsk? Nå er jeg spent
Det er umulig å ta utdanning under falskt navn uten å ha brukt falske dokumenter eller flere ganger ha signert med falskt navn.

Uansett, var det ingen som tør si noen om hva passende straff er? Sosialister er jo for mere kriminalitet og mot straff så det forundrer ikke om de ikke synes mange i denne tråden synes null straff er passende. :no:

Lenke til kommentar

Det er umulig å ta utdanning under falskt navn uten å ha brukt falske dokumenter eller flere ganger ha signert med falskt navn.

Uansett, var det ingen som tør si noen om hva passende straff er? Sosialister er jo for mere kriminalitet og mot straff så det forundrer ikke om de ikke synes mange i denne tråden synes null straff er passende. :no:

Men falskt navn eller ikke, hvordan kunne hun innha et norskt personnummer? Si at hun brukte det ene navnet eller det andre, så er det jo ingen personnumre man kan sjekke dette opp mot, i.o.m at hun ikke har oppholdsstillatelse. Her burde flere blitt dømt ved lovbrudd synes jeg hvertfall. Det er mange i Norge som ikke får ta utdanning fordi de har f.eks brukt opp skoleretten. Hvordan sjekker de isåfall dette? Det må jo være gjennom et personnummer, ja.

Systemet er helt ødelagt og på tryne.

Lenke til kommentar
Signalet om opphold i +-8 år uten papirer vil bli sendt ut uansett, det har skjedd. Men at de får bli hvis de er godt integrerte, kan flytende norsk osv., er ikke et dumt signal å sende ut.
Hva synes du egentlig er en passende straff for:

-8 år ulovlig opphold i Norge

-Dokumentfalsk

-Svindle til seg dyre tjenester man ikke har rett til

Ingenting?

Dokumentfalsk? Nå er jeg spent

Nå jeg eller deg gjør noe slik , hvilken straff får vi da ?

Hun kan få den samme straffen så får hun føle hvordan det er å være nordmann

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men falskt navn eller ikke, hvordan kunne hun innha et norskt personnummer? Si at hun brukte det ene navnet eller det andre, så er det jo ingen personnumre man kan sjekke dette opp mot, i.o.m at hun ikke har oppholdsstillatelse. Her burde flere blitt dømt ved lovbrudd synes jeg hvertfall. Det er mange i Norge som ikke får ta utdanning fordi de har f.eks brukt opp skoleretten. Hvordan sjekker de isåfall dette? Det må jo være gjennom et personnummer, ja.

Du trenger strengt tatt ikke norsk personnummer for å studere. Da ville ikke utlendinger kunne studert i Norge. (Eller nordmenn i utlandet.) Men alle asylsøkere får et mdilertidig personnummer mens søknaden behandles. Amelie brukte sitt, og NTNU sjekket det aldri.

Geir :)

Lenke til kommentar

Nei, det viser at det aldri har vært en akutt problemstilling før. Akkurat som folk på landsbygda som aldri låser døra. Eller folk i syd-Europa som ikke har varmeovner og fryser ihjel når kulda kommer.

Hvorfor bruke tid og krefter på noe som normalt ikke er et problem? Det er helt menneskelig, og for en institusjon som NTNU i tillegg et spørsmål om forvaltning av begrensede ressurser.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal hu bli? Hu er ikke norsk, har ikke norsk pass, asyl eller arbeidstillatelse.

Si meg HVORFOR hu skal for bli? Fordi hu har tatt høy utdanning i norge? Få'a ut! gi saken til FRP, så blir det rettferdig

Det finnes mange grunner til at ho skal få bli. Hvis du hadde fulgt bedre med i mediene den siste tiden ville du fått med deg det.

For det første: Hvorfor ikke? De lovene hun har brudt er det mest foreldrene som må ta ansvar for. Hun kom til Norge som mindreårig, og hvem ville vel frivillig forlatt forelderene sine og Norge til fordel for Russland, fordi de tekninsk sett ikke hadde lov til å oppholde seg her?

For det andre: Ho føler seg norsk, ikke russisk. Det finnes, i følge advokaten hennes, mulighet i henhold til regelverket å få opphold på det grunnlaget. Norsken hennnes er bedre enn de fleste nordmenn sin og ho har gjort en fantastisk jobb med å innttegrere seg selv inn i samfunnet vårt. Skal belønningen for dette være å kaste henne ut? Stor innvandrergrupper lever mer eller mindre utenfor det norske samfunn. Maria Amelie kan bli et eksempel til etterfølgelse for disse gruppene hvis hun får bli.

Den kanskje største grunnen er at hun kan ha et reelt beskyttelsesbehov. Familien hennes har en del mektige fiender i Russland og spesielt i Nord-Ossetia hvor hun kommer fra. Hvor vidt faren er så stor som hun frykter selv kan selvfølgelig diskuteres, men er det sjangse som er verdt å ta? Man vet aldrig med krimmenelle ute etter hevn og penger.

Håper dette var et tilfredsstillende svar på spørsmålet.

ps: Det heter Ho ikke Hu... :)

Jeg skrev et ganske langt svar til dette, men modemet kortsluttet så det forsvant.

Kort oppsummert: Jeg vil gjerne se kilder til påstandene dine, og tilfellene du nevner om f.eks foreldrene hennes og at hun er godt integrert er irrelevant.

Nordmenn er også et godt integreringseksempel for innvandrerne som lever isolert, vi trenger ikke en forbryter som kan vise de hvordan man går rundt loven. Det hadde sikkert fungert, hvis det ikke var for det fantastiske mediehysteriet som har oppstått.

Det med at hun har fiender i Russland er bare et dårlig forsøk på å skape enda en Mullah Krekar-situasjon, der det er overhodet ingen fare i å dra hjem, men vedkommende blir i Norge fordi staten slikker ræva til personen.

Det heter "hun", sett at du skriver bokmål. Hvis du skrev nynorsk, noe du ikke gjør, ville "ho" vært korrekt.

Lenke til kommentar

Det finnes mange grunner til at ho skal få bli. Hvis du hadde fulgt bedre med i mediene den siste tiden ville du fått med deg det.

Det at hun ikke vil forlate foreldrene (som faktisk begår lovbrudd i dag) forandrer ikke det faktum at hun har brutt loven konsekvent i 8 år. Hun er vel noe rundt 25 år i dag, er hun gammel nok til "å tenke sjæl" og det har hun vært siden hun fylte atten år. Er du ikke enig?

Som jeg sa i den andre posten min, skal man måle i antall venner og ordforråd hvorvidt man skal få bli i Norge eller ei?

Skal Ali Farouk Mohammed som blir forfulgt i hjemlandet <sett inn et land som passer> bli sendt hjem fordi han ikke har nok norske venner eller ikke snakker godt nok norsk? Til fordel for en russer som faktisk ikke returnerer til en krigssone.

Kriminelle finnes i alle land, selv Norge og Sverige. Dersom hun faktisk hadde et beskyttelsesbehov som var på lik linje eller større en Ali Farouk Mohammed eller andre asylsøkere så hadde vel asylsøknaden blitt godkjent?

Legger merke til at dette er kreditorer, altså har familien hennes lånt penger og håper på å slippe å betale tilbake disse ved å flykte til Norge?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Merker meg at dagspressen og media river saken i småbiter som ingen er tjent med. Enten har vi klare politiske forskrifter og/eller lover (eller ikke?), vi kan ikke konstruere disse underveis uten grunnlovfestet samling i stortinget. Alt annet er bare spill for galleriet.

Merkelig at enkelte partier og mennesker ikke tar hensyn til den lovgivende makten men prøver å omgå regelverket. Et demogratisk land bør alltid praktisere loven slik som den står, noe som jeg personlig tviler på i denne saken.

Jag etter politiske "smutthuler" svekker hele saken, for alle parter. Og ikke minst for regjeringen.

Bare min mening :)

Edit: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10029216

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er jeg paranoid eller er det en sosialdemokratisk elite som styrer?

Vel!

Det kan vi diskutere om. Saken er "bundet" til den eksisterende regjering som skal håndtere den.

Det er ikke dermed sagt at en høyreregjering hadde gjort en bedre jobb.

Men, eksisterende lovverk skal følges opp, uansett person. Om man ønsker å forandre lovverket så det får stå sin prøve.

Jeg er mest opptatt av mediakjøret som fremstiller saken som om de "eier vedkommende" person, noe som ikke er forenlig med vårt lovverk. En unntak så tusen andre unntak kan være konsekvensen av saken.

:)

Lenke til kommentar

Er jeg paranoid eller er det en sosialdemokratisk elite som styrer?

Norge er i bunn og grunn sosialdemokratisk, på tvers av partiene. Det er ingen av dem som tør å være liberale og tenke nytt, med Venstre og SV som hederlige unntak.

Du ser det tydeligst på Høyre i denne saken. Tetschner satt på TV-debatten og stresset hvordan saken kunne løses innenfor det gjeldende regelverket bare ved å bruke en annen paragraf i denne saken. Hvorfor? Jo, fordi at det var Erna Solberg i regjering som var pådriver for å skjerpe reglene i utgangspunktet. Høyre, AP og FrP trekker i samme retning i dette spørsmålet, om enn ikke i takt. Det er den som en hver tid sitter i posisjon som må ta støyten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...