Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!

Anbefalte innlegg

Så nå skal DET bli en ny unnskyldning?

Det er forsåvidt ingen "ny unnskyldning"

Har jo også vært hevdet tidligere (og nylig) at familien hadde mafian på nakken, selv om myndighetene ikke har trodd på det.

Hvis trusselen var reell, har den neppe blitt mindre nå, snarere tvert imot.

Fra å ha vært en keiete 12-åring som man nødig rører, så har Maria Amelie nå blitt ei gullhøne for mafian

to be continued.. :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor sammenligner du vanlige folk som tar utdannelsen og har oppholdstillatelse og arbeidstillatelse i landet med en som oppholder seg ulovlig og tar utdannelsen på falske premisser og med falske papirer?

Poenget er at Norske statsborgere kan i mange tilfeller føre til utgifter for den Norske stat som aldri blir dekket , i denne situasjonen så er det med høy sikkerhet at hun ønsker å være en ressurs for landet noe vi alle tjener på.

Om dette ikke er bra nok for Norge så bør vel egentlig vi sørge for at vi murer opp en Stasi mur rundt hele landet og stenger alle flyterminaler for vi behøver virkelig ikke noen flere i landet vårt som er så dyrbart da.

Lenke til kommentar

Burde jo spille inn at hun kan gjøre nytte for seg også.

Med hennes utdannelse (Sosialantropologi) er det da meget lite arbeid hun kan ta der hun gjør nytte for seg. Dette er en utdannelse som går på det sosiale og kultur. Vi har alt for mange slike fra før!

Da er det bedre nytte for de som tar vaskejobber og som jobber på sykehjem o.l. De trengs. Det gjør ikke MA.

Hvem er du til å bestemme hvem som trengs? Hun har fått mange jobbtilbud. Det er tydelig at hun trengs.

Lenke til kommentar
Signalet om opphold i +-8 år uten papirer vil bli sendt ut uansett, det har skjedd. Men at de får bli hvis de er godt integrerte, kan flytende norsk osv., er ikke et dumt signal å sende ut.
Hva synes du egentlig er en passende straff for:

-8 år ulovlig opphold i Norge

-Dokumentfalsk

-Svindle til seg dyre tjenester man ikke har rett til

Ingenting?

Dokumentfalsk? Nå er jeg spent

Hun fikk utdanning under falsk navn? Det må være noe dokumentforfalskning inn i bildet for at det skal være mulig å gjennomføre?

Lenke til kommentar

Hva var det jeg sa, nå kommer det en regelendring, som Kristin Halvorsen spyr ut over hele nyhetskanalen nå.

Hvorfor gifter de seg ikke? Det er så totalt unødvendig å lage et slikt sirkus. Det er bare fordi de står på sine prinsipper, men med en kjæreste i Klassekampen kan man ikke la en situasjon glippe mellom fingrene ved enhver mulighet til å endre på noe. Er vel vanskelig når du har marxismen som religion, å dra seg inn i noe som i utgangspunktet er noe kristent og bare la seg gifte for å bli. Det er hvertfall der min eneste sympati ligger, at et kjærestepar blir splittet.

Lenke til kommentar

Med hennes utdannelse (Sosialantropologi) er det da meget lite arbeid hun kan ta der hun gjør nytte for seg. Dette er en utdannelse som går på det sosiale og kultur. Vi har alt for mange slike fra før!

Da er det bedre nytte for de som tar vaskejobber og som jobber på sykehjem o.l. De trengs. Det gjør ikke MA.

Hvem er du til å bestemme hvem som trengs? Hun har fått mange jobbtilbud. Det er tydelig at hun trengs.

Og hvilken nytte gjør de jobbene som sosialantropologi gir? Ellers lite, jobber som ingen hadde reagert om hadde forsvunnet.

Hun gjorde faktisk mer nytte for seg som vaskehjelp!

Men nå har hun jo fått jobb som jjournalist.

Men var det i håp om at hun skulle bli, eller for at de virkelig trengte henne?

Var nok 99% sikkert for å styrke saken hennes...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hun fikk utdanning under falsk navn? Det må være noe dokumentforfalskning inn i bildet for at det skal være mulig å gjennomføre?

Nope. Jeg ser på det som god debattkutyme å i det minste forsøke å sette seg inn i fakta før en kommer med beskyldninger. I dette tilfellet er det allerede gjort tidligere i tråden.

Overfor VG bekrefter seksjonslederen at Maria Amelie oppga at hun ikke hadde oppholdstillatelse da hun søkte seg inn på studier. Hun har altså spillt med åpne kort hele veien.

...

Det er så totalt unødvendig å lage et slikt sirkus. Det er bare fordi de står på sine prinsipper...

Ingen sammenligninger forøvrig - Akkurat som Rosa Parks?

Jeg tror ikke du virkelig mener at du heller vil at folk skal benytte seg av smutthull, i stedet for å ta en prinsippiell debatt.

Jeg er mektig imponert over at Maria fortsatt står på sitt, på vegne av så mange, selv om hun står i fare for å bli kastet ut. All honnør.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du virkelig mener at du heller vil at folk skal benytte seg av smutthull, i stedet for å ta en prinsippiell debatt.

Jeg er mektig imponert over at Maria fortsatt står på sitt, på vegne av så mange, selv om hun står i fare for å bli kastet ut. All honnør.

Sammenligninger med hva?

Prinsippet her er kun at kristendom det er noe djevelsk, og det hadde ikke trengt å være slik det nå er med innvandring mener hun. Men man må jo skjønne at ting er som det er for en grunn! Hun kan gifte seg, det er den enkleste muligheten, og hun kan dra til Russland og søke om arbeidstillatelse i Norge, og dette ville hun garantert fått. Jeg ser egentlig ikke problemer her, bortsett fra at det er så JÆVLIG forutsigbart og at det er så tydelig bare et spill om å fremme ideologi.

Hvis hun står på vegne av så mange, hvorfor denne personligheten som viser seg på overflaten? Hadde hun i utgangspunktet vært bevisst på at hun kjempet, ikke bare for seg selv, men alle andre, så tror jeg hun hadde gjort det på en "litt" annen måte. Her kjemper hun selvfølgelig sin egen sak, men alle rundt henne og i hennes miljø bruker saken for å fremme sine ideologiske tanker. Hun kunne imidlertid gjort mer, og stått med hodet hevet, i den tro at hun virkelig gjorde noe for rettferdigheten, av et godt hjerte, for menneskeheten. Ingen kjemper en sak uten at den har verdi for en selv. Slik er bare virkeligheten. Det er det samme når en selger en bok. Det er i første omgang profitten, deretter beundring og aksept og i siste hånd, leseren som må ha noe igjen for å være villig til å kjøpe. Dette er motivasjonen. Og hva er rettferdigheten hun kjemper for når de papiløse er i mindretall, selv om det var 4000 demonstranter, så sitter fortsatt resten av de millionene av menneskene i Norge og tenker sitt. Og det er ikke dems frihet hun kjemper for, tvert imot!

Klart hun får ros fra sitt miljø hvor hele gjengen er av den samme råtne ulla, med samme råtne filosofiske fundament. Man må tenke litt lengre enn seg selv, at andre ble dratt med på lasset måtte bare bli sånn uansett, og studerer hun sosialantropolgi, så skjønner jeg enda mer av hvilket miljø dette er snakk om. Nå har hele gjengen fått viljen sin, selv om Stoltenberg sa tydelig, og t.o.m fikk ros fra FrP, om at han ikke ville gi etter for presset. Og så klarer Kristin Halvorsen alikevel å presse noe gjennom!

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Nope. Jeg ser på det som god debattkutyme å i det minste forsøke å sette seg inn i fakta før en kommer med beskyldninger. I dette tilfellet er det allerede gjort tidligere i tråden.

Overfor VG bekrefter seksjonslederen at Maria Amelie oppga at hun ikke hadde oppholdstillatelse da hun søkte seg inn på studier. Hun har altså spillt med åpne kort hele veien.

– Bruker falskt navn

Trygve Hegnar reagerer på at mediene bruker navnet Maria Amelie.

– Det er falskt, og jeg synes mediene kunne brukt det riktige navnet hennes. Jeg synes også de kunne sporet opp foreldrene hennes i Norge og fortalt om forholdene der hun kommer fra, sier han.

http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7467986

Navnet er ikke ekte, selv om hun har oppgitt det hele veien. Hun kom hit da hun var 14, selvfølgelig vet hun navnet sitt selv.

Jeg ser på det som god debattkutyme å i det minste forsøke å sette seg inn i fakta før en kommer med beskyldninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Navnet er ikke ekte, selv om hun har oppgitt det hele veien. Hun kom hit da hun var 14, selvfølgelig vet hun navnet sitt selv.

Jeg ser på det som god debattkutyme å i det minste forsøke å sette seg inn i fakta før en kommer med beskyldninger.

Siterer meg selv siden du ikke fant innlegget:

Ser noen har lurt på hvordan hun kom inn på NTNU. Hun sendte visst et brev til dekanen på HF og forklarte ærlig situasjonen sin. Kan tenke meg at det var utslagsgivende. Når hun fikk hentet ut studiebeviset sitt senere oppdaget hun at de hadde laget et et slags nytt, merkelig personnummer til henne.

Så etter alt vi begge to vet var NTNU informert om at hun egentlig het noe annet. I tillegg er det innlysende at navnet hun oppgav kun var et dekknavn. Hun har jo ikke en gang et etternavn! Og når du i tillegg vet grunnen til at hun ikke bruker sitt ekte navn så finner jeg denne innvendingen heller utidig.

Det finnes flere gode argumenter for at Maria Amelie ikke skal få bli, men dette er virkelig ikke et av dem.

Hej då! (Forsvinner litt ut av debatten nå. Mulig jeg stikker innom å skriver om jeg har noe lurt på hjertet. God helg!)

Lenke til kommentar

...

Det er så totalt unødvendig å lage et slikt sirkus. Det er bare fordi de står på sine prinsipper...

Det har hun plikt til å forstå selv, at hun ikke kan gå der når hun har fått avslag.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Si meg HVORFOR hu skal for bli? Fordi hu har tatt høy utdanning i norge? Få'a ut! gi saken til FRP, så blir det rettferdig

Hun skal IKKE bli. Blir uttransportert på mandag eller tirdag neste uke

Ingen grunn til å blande inn Frp

Var ment til de som mener hu ikke skal bli sendt ut. Det syntes jeg du kunne skjønne ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor skal hu bli? Hu er ikke norsk, har ikke norsk pass, asyl eller arbeidstillatelse.

Si meg HVORFOR hu skal for bli? Fordi hu har tatt høy utdanning i norge? Få'a ut! gi saken til FRP, så blir det rettferdig

Det finnes mange grunner til at ho skal få bli. Hvis du hadde fulgt bedre med i mediene den siste tiden ville du fått med deg det.

For det første: Hvorfor ikke? De lovene hun har brudt er det mest foreldrene som må ta ansvar for. Hun kom til Norge som mindreårig, og hvem ville vel frivillig forlatt forelderene sine og Norge til fordel for Russland, fordi de tekninsk sett ikke hadde lov til å oppholde seg her?

For det andre: Ho føler seg norsk, ikke russisk. Det finnes, i følge advokaten hennes, mulighet i henhold til regelverket å få opphold på det grunnlaget. Norsken hennnes er bedre enn de fleste nordmenn sin og ho har gjort en fantastisk jobb med å innttegrere seg selv inn i samfunnet vårt. Skal belønningen for dette være å kaste henne ut? Stor innvandrergrupper lever mer eller mindre utenfor det norske samfunn. Maria Amelie kan bli et eksempel til etterfølgelse for disse gruppene hvis hun får bli.

Den kanskje største grunnen er at hun kan ha et reelt beskyttelsesbehov. Familien hennes har en del mektige fiender i Russland og spesielt i Nord-Ossetia hvor hun kommer fra. Hvor vidt faren er så stor som hun frykter selv kan selvfølgelig diskuteres, men er det sjangse som er verdt å ta? Man vet aldrig med krimmenelle ute etter hevn og penger.

Håper dette var et tilfredsstillende svar på spørsmålet.

ps: Det heter Ho ikke Hu... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...