Kaarerekanraadi Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Hvem betaler for advokatutgiftene? Kan man bare lage en masse sprell og likevel få dekket alt mulig? Det er utover alle rimelighetens grenser! Litt mer info om noe annet: Tormod Haugstad er redaktøren i TU. Han har ikke overraskende en 25-årig karriere bak seg i Dagbladet. http://www.journalisten.no/node/17650 Alt henger sammen her. Endret 19. januar 2011 av Kaarerekanraadi Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Du gjør det ikke akkurat enkelt for oss som faktisk er for utsendelse pk2010. Drar det alt for langt til at det er mulig å ta det du ytrer seriøst. Kanskje en ide å tone litt ned? 3 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Så Trude Teige intervjuet nå. Dårlige greier. Ho er altfor bløt og medfølende, men hun stilte da ett kritisk spørsmål om hvorfor de måtte flykte fra Russland. Da kom "russerdama" på tynn is med en gang og var tydelig ukomfortabel, så her er det nok en svak begrunnelse for asyl de egentlig har. Jeg ville ha spurt om : Hvorfor reiste dere fra Moskva? Hva er det ved russiske myndigheter som gir dere rett til asyl? Hva gir en russisk 16-åring rett til opphold i Norge, bare fordi foreldre har tatt deg med hit? Hva vil det skape av presedens? Hvorfor forlot du ikke Norge som du hadde plikt til i 2004 som myndig? Har du bedratt NTNU ? Jeg hadde vært knallhard 2 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Finans hadde vært mest interessant for min del, hvem det er som har stilt opp med kapitalen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Gode norske nordmenn antar jeg, med litt frynsete skattemoral: Hun sier selv at hun har jobbet svart som vaskehjelp. Altså på samme måte som talløse studenter fra ulike land forsørger seg, ved å putte lapper i postkassa di som sier "Vi maler huset ditt, eller klipper plenen"... Geir Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Gode norske nordmenn antar jeg, med litt frynsete skattemoral: Hun sier selv at hun har jobbet svart som vaskehjelp. Altså på samme måte som talløse studenter fra ulike land forsørger seg, ved å putte lapper i postkassa di som sier "Vi maler huset ditt, eller klipper plenen"... Geir Og hvordan skulle det gått om ingen betalte skatt? 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Det er en litt annen diskusjon. De fleste av oss gjør jo det, om ikke med glede. Det hadde sikkert Amelie gjort også, om hun fikk lov. Som han etioperen(?) på Teiges program som hadde jobbet og skattet i mange år, før de plutselig trakk tilbake oppholdstillatelsen og han måtte si opp jobben. (Fordi det ikke lenger var usikkert i hjemlandet...?) Geir Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Det er en litt annen diskusjon. De fleste av oss gjør jo det, om ikke med glede. Det hadde sikkert Amelie gjort også, om hun fikk lov. Som han etioperen(?) på Teiges program som hadde jobbet og skattet i mange år, før de plutselig trakk tilbake oppholdstillatelsen og han måtte si opp jobben. (Fordi det ikke lenger var usikkert i hjemlandet...?) Geir Hun visste jo at hun ikke fikk lov til å jobbe og å være i Norge. Ikke rart renholdsbransjen har blitt offer for sosial dumping når folk synes alt sånn er greit så lenge deres egne arbeidsplasser ikke rammes av det.... Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Vodkamaria får ta seg noen shots og dra hjem. Amelie er hjemme. Akkurat som jeg er hjemme her i Bergen når dette skrives. Jeg er født og oppvokst i Oslo, og bodde der til jeg var godt over 30. Jeg føler meg fortsatt som Oslogutt. Men allikevel: I dag er Bergen hjemme for meg, når jeg har vært utenlands reiser jeg "hjem til Bergen", og når jeg kommer til Oslo er det på besøk. Geir Du er for fri innvandring? 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Dette er det denne saken bør få oss til å fokusere på. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7470364 Og ikke at vi skal la slikt fortsette. Å bryte opp familier er ikke det et humant samfunn bør bedrive. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hun visste jo at hun ikke fikk lov til å jobbe og å være i Norge. Ikke rart renholdsbransjen har blitt offer for sosial dumping når folk synes alt sånn er greit så lenge deres egne arbeidsplasser ikke rammes av det.... Nei, jeg synes ikke det er greit. Men hvis vi nå antar at svart arbeid er et fenomen vi ikke blir kvitt ved å kaste ut folk (det er nok av nordmenn som jobber svart også), så blir spørsmålet hva som er svaret på slikt. Er det å hive Amelie ut, eller er det å gjøre det mulig for henne å betale skatt? Jeg mener at så lenge folk er i landet, enten det nå er på lånt tid eller ikke, så er det bedre at de er registrerte og kan jobbe enn at de skal gå under jorda. Da er ikke svart arbeid det verste vi risikerer, men vold og kriminalitet. Amelie har vært åpen om sitt svarte arbeid. Det betyr faktisk at ligningsmyndigheten kan etterligne henne for den tiden og få pengene hun skylder i skatt. Om hun får bli. Jeg har forøvrig vært både forretningsdrivende og selvstendig næringsdrivende i en internasjonal bransje. Jeg har mistet tallrike oppdrag på at jeg er for dyr i drift i forhold til folk fra lavkostland. Du er for fri innvandring? Nja og tja. Jeg erkjenner at så lenge vi har et velferdsamfunn (som jeg forøvrig ikke er imot - annen diskusjon) så kan ikke innvandringen være helt fri. Men jeg mener at så lenge noen er villig til å jobbe og det finnes noen som vil gi dem jobb, så skal hverken stat eller fordommer stå i veien. Det var derfor jeg var tilhenger av EU tidligere, jeg var for fri flyt av arbeidskraft i tillegg til varer og tjenester. Desverre viste det seg at EU bygget opp murene rundt unionen i takt med at de bygget dem ned seg imellom. (Nok en annen diskusjon.) Som jeg har sagt før: Fremtiden står og faller ikke på at nordmenn ikke blir litt fattigere, men at kineserne blir rikere. Uten at det er noen sammenheng: Verdens rikdom er ikke en uforanderlig kake, og det er ikke slik at om kineserne skal få et større stykke så må vi få et mindre. Det blir rett og slett flere som baker kake... Geir Lenke til kommentar
frode8 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Hvordan kan folk tro at det kommer til å bli hardt for MA i Russland? Hun er jo full av penger etter boksalget, og den selger enda i massevis. På radioen i går fortalte de at hvis hun blir sendt til Russland, så skulle de sørge for at hun fortsatt ville få pengene boken tjener inn. Så med andre ord kan hun bo på flott hotel i Russland mens hun venter på arbeidstillatelse, hun får altså en ferie... Og hva er det foreldrene har bedrevet i Russland siden de har mafiaen etter seg. Og hvis det hadde vært så ille hvorfor har ikke mafiaen vært i Norge å ordnet opp? For mafiaen må 100% sikkert vite at de er i Norge nå. Attpåtil burde jo foreldrene komme frem hvis det er umulig for AM å overleve i Russland. Hvilke foreldre som er "oppegående" ofrer barnet sitt på den måten? Endret 20. januar 2011 av frode8 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Jeg liker TRE rettsprinsipper: 1: Likhet for loven Alle men grunnløs asylsøknad skal kunne oppholde seg ulovlig i Norge i 8 år i tilfelle de lærer seg norsk, sniker seg til en utdaning og får støttegruppe på Facebook? 2: Man er uskyldig til det motatte er bevistDet er asylsøkeren so skal bevise at de har beskyttelsebehov. Og at den russsiske dame er skyldig i å ha brukt falsk navn og oppholdt seg ulovlig i Norge er det vel ingen som kan argumentere mot.3: Fornuften bør alltid trumfe loven og alle saker må behandles individueltFornuften seirer sjelden hos sosialister. De tenker neppe på hva konsekvensene vil være om man skal begynne å belønne folk for å oppholde seg ulovlig i Norge. Man bør statuere et eksempel i denne saken. Kast ut svindleren og ta beslag i eventuelle bokinntekter for å dekke de utgiftene hun har påført Norge(Utdanning, advokat, ekstra saksbehandling). De som har hjulpet henne til å gjemme seg burde bli satt i fengsel for sine kriminelle handlinger. Slikt er faktisk ulovlig i Norge. Endret 20. januar 2011 av robertaas 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Dette er det denne saken bør få oss til å fokusere på. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7470364 Og ikke at vi skal la slikt fortsette. Å bryte opp familier er ikke det et humant samfunn bør bedrive. Det er utrolig hvor mye norske myndigheter tuller og kaster fort ressurser i slike saker. Kommer de fra Irak så kan ikke Norge være det første trygge landet de komemr til. Disse personene burde blitt avvist i flydøra og flyselskapet som tok med passasjerer uten lovlig opphold i Norge burde fått oppgaven og utgiftene med å returnere dem dit de gikk på flyet. Samme sak med den russiske svindlerdama, familien hadde allerede de vært i Finland så de burde også blitt avvist i flydøra uten mulighet til å søke asyl I Norge. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Det er utrolig hvor mye norske myndigheter tuller og kaster fort ressurser i slike saker. Kommer de fra Irak så kan ikke Norge være det første trygge landet de komemr til. Disse personene burde blitt avvist i flydøra og flyselskapet som tok med passasjerer uten lovlig opphold i Norge burde fått oppgaven og utgiftene med å returnere dem dit de gikk på flyet. Samme sak med den russiske svindlerdama, familien hadde allerede de vært i Finland så de burde også blitt avvist i flydøra uten mulighet til å søke asyl I Norge. Det hadde i det minste vært bedre å gjøre det på den måten enn å slippe de inn først og lage masse rot av det etterpå. Men har de fått opphold så må vi kunne behandle dem som mennesker. Endret 20. januar 2011 av KarlRoger 1 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Dette landet her består enten av enormt mange hjernedøde folk, eller så er folkemeningen feil fremstilt. Og hvem betaler for advokaten og hans faksing av russiske blogger til UDI? Er dette en farse? 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Nå kom jeg lit seint inn i denne debatten så det er sikker en del ting jeg ikke har fått med meg. Å lesse gjennom 28 sider med kommentarer ( over 500 inlegg) blir for mange. At hun har brutt noen lover som i det store bare er prinsipper skal liksom bety mere en den menneskelige faktoren er lit vanskelig å tro. jeg vil også ha ut ulovlige innvandrere , banditter og slikt ( altså folk som er farlig for landet ) Skal man sende ut personer så må det gjøres før de klarer å etablere seg. Hva er bakgrunnen hennes og hva er den egentlig årsaken til at hum kom hit og nekter å reise ut. jeg oppfatter saken slik at de er kun opptatt av de byråkratiske lovene. Og for lite opptatt av årsaken til at hun er kommer i et slikt uføre. Å oppholde seg ulovlig i Norge over lengre tid er ikke nødvendigvis en grunn til at man blir sendt rett ut. man må også se på hvorfor. Hvis noen har brutt loven så bør man straffes på en mer vanlig måte ( som bot,fengsel eller samfunntjeneste ). Hvis man dog gjør noe veldig alvorlig ( som å skadde mennesker , eller sette sikkerheten i fare ) så er det på tide å sende dem rett ut Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Burde jo spille inn at hun kan gjøre nytte for seg også. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 jeg lurer på hvordan man "skadder mennesker" ? Hun har kommet i det du kaller "uføre" fordi hun brøt loven i utgangspunktet. Burde jo spille inn at hun kan gjøre nytte for seg også. alle KAN gjøre nytte for seg. Å tvinge folk til å gjøre ting er ikke lov i Norge ergo det kan ikke brukes som ett argument. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Burde jo spille inn at hun kan gjøre nytte for seg også. Nei. Tror du ingen andre innvandrere kan gjøre nytte for seg? Finnes 1000 verre historier enn hennes i Norge, i swear. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå