Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!

Anbefalte innlegg

.basert på ensidig og ukritisk fremstilling i media - blir også fordomsfullt. Pressen har på langt nær gjort en grundig nok jobb til at vi kan si enten A eller B.

Helt enig, en del av pressen kan faktisk arresteres for brudd på objektiviten(for brudd på PFU)

Uenig! Hvorfor tenker du? Jo nå skal du få høre: :)

Så lenge det ikke er tale om et enkeltunntak er det prinsippet her som er viktig, ikke sannhetsgehalten i Marias historie. I tilfelle folkets og medias press fører til endring av praksis vil det uansett være politiets og utlendingsnemndas jobb å undersøke om hva som er fakta.

Det er nå uten tvil mange enkeltsaker i Norge som vi skal, for vår samvittighets skyld, være glade vi ikke får høre om. Dette kunne vært en av de. Om det viser seg at det er sider av hennes som fullstendig ødelegger saken, vil det fortsatt være mange andre som blir behandlet på en måte som for folk virker inhumant og urettferdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men hva driver de med på Nøtterøy der hun fikk vitnemål etter kun ett år som elev. Da kunne hun ikke skikkelig norsk, for det ville være nærmest umulig. Likevel består hun tre-årig allemennfag?

Synes det stinker.

Hun var elev der i 2 år. Før dette gikk hun også på norskkurs, som er obligatorisk for alle asylsøkere.

Prøv å lukt litt etter før du avgjør om det stinker eller ikke.

Lenke til kommentar

Ja, men hva driver de med på Nøtterøy der hun fikk vitnemål etter kun ett år som elev. Da kunne hun ikke skikkelig norsk, for det ville være nærmest umulig. Likevel består hun tre-årig allemennfag?

Synes det stinker.

Hun var elev der i 2 år. Før dette gikk hun også på norskkurs, som er obligatorisk for alle asylsøkere.

Prøv å lukt litt etter før du avgjør om det stinker eller ikke.

Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra?

Hun har skrevet en bok om det

Vel, i følge UNE sitt vedtak så har hun ikke vært stort mer enn ett år i Norge før hun begynte på NTNU.

Feil. Hvordan klarer du å lese det ut av vedtaket? Det står da ganske tydelig noe helt annet. Gjerne benytt deg av ctrl+c og ctrl+v for effektens skyld.

Endret av Brillefin
Lenke til kommentar

å herregud, er så lei av at trynet hennes skal være øverst på så å si alle nettaviser.

I dag er vel første gang på en uke at hun ikke hovedsaken på vg...

:sick:

Edit: og der var hun tilbake som hovedak på vg.no...

Endret av -silenz-
Lenke til kommentar

Vodkamaria får ta seg noen shots og dra hjem.

Amelie er hjemme. Akkurat som jeg er hjemme her i Bergen når dette skrives. Jeg er født og oppvokst i Oslo, og bodde der til jeg var godt over 30. Jeg føler meg fortsatt som Oslogutt. Men allikevel: I dag er Bergen hjemme for meg, når jeg har vært utenlands reiser jeg "hjem til Bergen", og når jeg kommer til Oslo er det på besøk.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker TRE rettsprinsipper:

1: Likhet for loven

2: Man er uskyldig til det motatte er bevist

3: Fornuften bør alltid trumfe loven og alle saker må behandles individuelt

Mange som vil grave ned Amalie eller kaste henne på sjøen kommer med argumenter om at hun har fått trygd, mottat stipend og lån ulovlig, arbeidet svart, forfalsket papirer og lignende.

Slike påstander bryter med det andre av mine rettsprinsipper: Når etterforskning(...) konkluderer med at hun er skyldig i noe av det overnevnte kan det brukes som argument mot hennes sak, eventuellt for at hun er kriminell.

Videre vil mange kaste henne ut selv om hun er mer samfunnsnyttig enn de absolutt fleste nordmenn, og bedre utdannet enn de fleste som vil ha henne kastet ut av landet.

HVORFOR er arbeidsinnvandring -- som jeg foreslo en av de første dagene -- så utenkelig, og hvorfor er det så viktig at hun på død og liv MÅ lide og utsettes for traumer gjennom utvisning til et sted hun ikke har noe sted å bo og som hun ikke har noe forhold til, når hun har jobb og kjæreste i Norge, og har bedre norskkunnskaper enn de fleste nordmenn?

Merk at jeg ikke sier at alle utlendinger må få lov til å flytte til norge, men at mennesker som faktisk kan brukes til noe fornuftig i landet ikke på død og liv MÅ sendes med fly hjem igjen før de kan søke.

Alle kan søke om arbeidsinnvandring, uansett hvor i verden de bor, så det blir ikke mer eller mer flyktninger av den grunn.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Fordi det er urettferdig å behandle henne annerledes enn alle de tusenvis av andre som er i samme situasjon. Og det kommer ikke på tale å endre lovverket for dette, og konsekvensene av at det skulle skje, det burde du vite. Sosialistenes endelige mål er å åpne grensene fullt, det er det som er nødvendig for at det skal bli fullkomment rettferdig for alle. Men hvilken nasjon er vi i bestillelse av da? Vi vil bli som jødene før Israel, tatere, sigøynere og samer osv. Vi har vårt eget land og det er vi nødt til å ta vare på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som nevnt før så har det garantert noe med signal å si og hvis du først åpner for at en som har oppholdt seg ulovleig i landet for bli gir du fort signalet om at det er åpent for andre også.

Her har du en undersøkelse om regularisering av ulovlige flyktninger innenfor EU området

http://research.icmpd.org/fileadmin/Research-Website/Logos/Publications/REGINE_Policy_Brief.pdf

Konklusjonen er at regularisering er utbredt og har vært positivt for de landene som har gjennomført ulike former for det. Ut i fra det kan vi forstå at ved å innføre en form for regularisering i Norge vil vi ikke sende ut 'signaler' som er unike for oss i Europa, og med det tiltrekke oss lykkejegere og lignende. Hørte også på radioen en referering til en undersøkelse som viste at de aller aller fleste flyktninger som kom til Europa ikke kom for å leve som papirløse, men i et oppriktig håp om asyl.

...

Merk at jeg ikke sier at alle utlendinger må få lov til å flytte til norge, men at mennesker som faktisk kan brukes til noe fornuftig i landet ikke på død og liv MÅ sendes med fly hjem igjen før de kan søke.

Alle kan søke om arbeidsinnvandring, uansett hvor i verden de bor, så det blir ikke mer eller mer flyktninger av den grunn.

...

I bunn og grunn enig, men merk at i Marias tilfelle ville hun med de nåværende arbeidsinnvandringslovene ikke fått lov til å være i Norge om hun ikke hadde hatt masteren sin, men la oss f.eks si bare en bachelor i stedet, selv med dine forføyninger.

Jeg har tenkt litt på dette med at hvor ressurssterk noen er ikke skal ha betydning for om de får innvilget opphold eller asyl, sett bort i fra gjennom arbeidsinnvandring.

Dette har jeg hevdet tidligere, men jeg ser nå at det i praksis ikke er like lett.

Det er med grunnlag i utlendingslovens bestemmelser om 'særlig tilknytning til Riket' jeg helst skulle sett at Maria og andre i lignende fortvilte situasjoner skulle fått blitt.

Ressurssterke mennesker vil mye raskere og i mye større grad klare å opparbeide seg et tilknytning til riket, gjennom tilegning av språk, venner, utdannelse/jobb og deltagelse i samfunnslivet ellers. Dermed vil systemet automatisk diskriminere mellom somaliere som kommer til Norge på jakt etter et bedre liv, som får nektet asyl, gjemmer seg i somaliske miljøer for så livnære seg på kriminalitet og ærlige godt likte mennesker som gjerne til og med har vokst opp her som Maria Amelie, Beza med familie og et knippe andre.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å gi asylsøkere arbeidstillatelse, fra min side, men å behandle en arbeidstillatelse FØR man bruker 400 000 kroner på å kaste vedkommende ut av landet.

JEG vil ikke at noen skal få asyl på grunn av utdannelse, men at alle mennesker som søker om arbeidstillatelse får søknaden behandlet SELV OM de også er asylsøkere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...