Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!

Anbefalte innlegg

Moderatorene bedriver trådkapring :innocent:

Men til saken: Min personlige meninge er at hun er sleip. Veltalende og "Glenn Beck tårer" foran kamera.

Hun og foreldrene kjører en kampanje der målet er familiegjenforening.

I korte trekk: Tre russere kommer til Norge, nekter å reise og får så opphold.

Så nå kan også russere komme hit? Er det ingen grenser for galskap?

http://no.wikipedia.org/wiki/Kirkenes

Omkring 10 prosent av befolkningen i selve Kirkenes er russere.

Forøvrig har moderatorene reddet tråden, hvor er du Dotten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange medlemmer har "Sett Madina Salmanova fri"?

Tja, hvordan er det relevant? Dersom hun (og ikke minst pressen) hadde brukt det navnet, er det grunn til å anta at gruppen hadde vært mindre?

Folk her på forumet kaller meg som regel TWFA i ulike varianter, selv om jeg underskriver alle innlegg med mitt virkelige fornavn. Spiller det noe rolle?

Geir :)

Lenke til kommentar
"Sett Maria Amelie fri" nærmer seg hundre tusen medlemmer på Face.
Hvor mange medlemmer har "Sett Madina Salmanova fri"?

Det blir mye mer givende for alle om du utdyper hva du mener, i stedet for å slenge ut slikte utbrudd når det passer deg.

***'Blah, Geir/TWFA kom meg i forkjøpet.

Enig med han.

Det er normal høflighet å kalle folk det de kaller seg.

Endret av Brillefin
Lenke til kommentar

Om en illegal innvandrer kan velte regjeringen så er noe fundamentalt galen her på berget.

Tja, det er gleden med å gå til sengs med naboen for å holde varmen, også kalt koalisjonsregjeringer....

Svaret er veldig ofte kun støvdotter som fyker gjennom storgata. :D

Ja, men nå høres det ut som de har blåst gjennom vinduene i regjeringskvartalet.

Lenke til kommentar
Mener Maria Amelie-saken kan felle regjeringen

Om en illegal innvandrer kan velte regjeringen så er noe fundamentalt galen her på berget.

Enten med synsing til pressefolk eller med våre politikere. Vel mulig begge deler..

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/mener-maria-ameliesaken-kan-felle-regjeringen-3391289.html

Det er mye følelser inne i bildet nå, jeg tenker meg mange roer seg veldig på ganske kort tid.

SV har blitt ganske godt vant til å svelge kameler, selv om dette kanskje blir den berømte tungen på vektskålen.

Uansett, hvis dette kommer til å ha noen påvirkning på regjeringssammensetningen ser jeg ikke på det som noe galt med systemet. Livet som asylsøker og forholdene til den usynlige underklassen i Norge har vært ukjent for folk. Nå som dette blir avdekket og bryter mange av illusjonene vi har om hyggelige lille Norge tror jeg mange vil tenke seg både en og to ganger om før de bestemmer seg for hvem de vil støtte.

Det som taler mot at det blir forandringer er at det ikke finnes alternativer. Høyresiden står ikke tradisjonelt for bedre forhold for asylsøkere etc, og SV er for de fleste uaktuelt. Om SV får flere stemmer vil de komme fra AP, og regjeringskonstellasjonen består.

Om noen vinner på dette må det være KrF og Venstre som er de eneste som har dette som kjernesaker og siden de er i opposisjon har de heller ikke kunne skuffe, i motsetning til SV.

Lenke til kommentar
Mener Maria Amelie-saken kan felle regjeringen

Enten med synsing til pressefolk eller med våre politikere. Vel mulig begge deler..

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/mener-maria-ameliesaken-kan-felle-regjeringen-3391289.html

Mye tekst med innhold, vennligst les nedenfor.

Det er mye følelser inne i bildet nå, jeg tenker meg mange roer seg veldig på ganske kort tid.

Jepp, altfor mange har mistet gangsynet, til og med pressen.(politisk motivert og/eller ren selg og forsvinn taktikk?)

SV har blitt ganske godt vant til å svelge kameler, selv om dette kanskje blir den berømte tungen på vektskålen.

Kommer nok en fin dag kameler er en fredet dyreart, både for SV-politikere og av WWF.

Om noen vinner på dette må det være KrF og Venstre som er de eneste som har dette som kjernesaker og siden de er i opposisjon har de heller ikke kunne skuffe, i motsetning til SV
.
Tja, det er gleden med å gå til sengs med naboen for å holde varmen, også kalt koalisjonsregjeringer....

;)

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om hva slags forhold forbrytersk pakk har? Synes de gost kan få det mye verre. Gjerne putte dem i hundebur med en gang de har fått avslag.

Hmmm... Kanskje det var en idé for folk som bryter forumets regler også...? Hva skal vi med rettsikkerhet og menneskeverd og sånt tull i et samfunn? Sharia-lover i Norge sier nå jeg. Grav dem ned og kast steiner på dem. Så blir det nok slutt på innvandringen...

Lenke til kommentar

Har du noen som helst grunn til å insinuere dette, annet enn at det kan hende det er slik? Kilder?? Man er uskyldig intil det motsatte er bevist, Dotten. Du må gjerne kritisere pressen for ikke å undersøke dette, men imellomtiden er det ikke et gyldig ankepunkt.

Jeg insinuerer ikke, jeg stiller kritiske spørsmål pressen ikke gjør av påstander som kommer.

En ting vet jeg, og det er at jeg vet langt fra nok om denne jenten til å hevde hun er hverken snill eller slem. Jeg vet også nok om mediene og hvordan dette fungerer til å si at ditt inntrykk av henne (og mitt) er fordomsfullt. At du trekker henne frem som et positivt eksempel og hun blir et offentlig symbol på dette, basert på ensidig og ukritisk fremstilling i media - blir også fordomsfullt. Pressen har på langt nær gjort en grundig nok jobb til at vi kan si enten A eller B. Reflekter over det.

Skal hun ha denne rollen, er det også pressens rolle å virkelig undersøke om hun er den moralens høyborg og gode eksempelet som hun utgir seg for. Akkurat slik Marco Elsefadi får gjennomgå her i lokalpressen for pokerspilling. Dette har så langt ikke skjedd og om de som tror de ikke er blitt farget av dette så har jeg nok av medievitenskapelig materiale å anbefale.

Dette må ikke blandes sammen med insinuering, det er eksempel på hva god journalistikk her ville vært. Det er helt naturlige spørsmål å stille. "Hun kom inn på NTNU? Hvordan klarte hun det?" Jeg vil vite hvordan hun kom seg inn på universitetet, om dokumentfalsk fant sted, om NTNU eller videregående skolen var del av dette, eller om det er sviktende rutiner. Vi får ikke svar på dette.

Dette er fordi jeg, i motsetning til deg i dette tilfellet, er ute etter alle faktorer før jeg kjøper stereotypen hun blir solgt til oss som på forsiden av landets største aviser. Og slike relevante spørsmål blir det dumt å avfeie som om det er en insinuering, for det er det ikke.

Godt spørsmål. Jeg er ikke ute etter å frikjenne henne for svart arbeid, jeg er ute etter å endre systemet slik at hun hadde et alternativ.

Du stemmer vel Venstre, som gjør du bidrar til nettopp det (de er de eneste med sitt på det tørre i denne saken her). Mitt prinsippielle ståsted er å åpne opp for langt mer innvandring - og jeg nekter å ha et snev av "darwinisme" i dette. Det betyr derimot ikke at man ikke skal kreve at pressen stiller kritiske spørsmål og faktisk bekrefter MA's versjon.

De har tatt feil om så mye i denne saken. Antall politi som pågrep henne, hvor hun ble pågrepet og at en kriminell ble sendt ut for å gi plass. Tendensen er klar i saken, journalistikken er dårlig og det er naivt å basere seg på pressens versjon - også av MAs synspunkt. Til det har de så langt bevist at de slurver for mye.

Og til slutt, på generell basis. Pressen fremstiller utsendelsen som "verdens undergang". Da kan man minnne om historien om mannen som brakk benet. "Huff så fryktelig for deg" sa nesten all, bortsett fra landsbyens vise mann. "Jeg er ikke så sikker på det, tiden vil vise". Det ble så krig og alle mennene i landsbyen ble sendt ut i krig og døde, bortsett fra mannen med den brukne foten. Tiden viste at benbruddet ikke var så fryktelig allikevel.

Men Russland er visst verdens undergang. Dette er jenten som "vi" tvinger utfor stupet. I følge pressen da, med sin dramaturgi. Noe som ikke nødvendigvis stemmer. For tiden vil vise akkurat det. :)

Lenke til kommentar
Jeg insinuerer ikke, jeg stiller kritiske spørsmål pressen ikke gjør av påstander som kommer.

Hvis pressen stiller sine "spørsmål" på trykk uten kilder som må kunne antas å svare, så er det fortsatt insinuasjoner, Dotten. Ellers hadde vel Se & Hør hatt sitt på det tørre når de spør "Har hun vært utro?" Det er jo bare et spørsmål som ingen andre stiller. Blås i om det antyder foul play...

God journalistikk er ikke å spørre, det kan som kjent dårer gjøre, det er å (prøve å) finne svaret på spørsmålet, før du postet det offentlig.

Jeg synes for ordens skyld ikke at Elsefadis private pokerspilling har noe som helst med hans posisjon som rollemodell å gjøre. Vi har alle våre svin på skogen, jeg har mange, og jeg forlanger ikke at mine forbilder skal være perfekte. Det betyr ikke at det er galt av BA og BT å skrive om pokerspillingen når de faktisk får høre om den. Men hadde de spekulert i det fordi de ikke visste annet om hva han gjør på fritiden så hadde det være nettopp det, spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Har du noen som helst grunn til å insinuere dette, annet enn at det kan hende det er slik? Kilder?? Man er uskyldig intil det motsatte er bevist, Dotten. Du må gjerne kritisere pressen for ikke å undersøke dette, men imellomtiden er det ikke et gyldig ankepunkt.

Dette må ikke blandes sammen med insinuering, det er eksempel på hva god journalistikk her ville vært. Det er helt naturlige spørsmål å stille. "Hun kom inn på NTNU? Hvordan klarte hun det?" Jeg vil vite hvordan hun kom seg inn på universitetet, om dokumentfalsk fant sted, om NTNU eller videregående skolen var del av dette, eller om det er sviktende rutiner. Vi får ikke svar på dette.

Dette er fordi jeg, i motsetning til deg i dette tilfellet, er ute etter alle faktorer før jeg kjøper stereotypen hun blir solgt til oss som på forsiden av landets største aviser. Og slike relevante spørsmål blir det dumt å avfeie som om det er en insinuering, for det er det ikke.

Hun har spillt med åpne kort om hvordan dette har foregått. Hun sier hun fikk hjelp av NTNU.

Ville det ikke vært naturlig av NTNU å gått ut med det om de hadde blitt utsatt for dokumentfalsk, og at hun lyver om hele greia? Du har mer peiling på media enn meg, men jeg ser lett for meg at avisene kan ha sjekket historien med NTNU, funnet ut at den holdt vann og så gått videre uten å gjøre noe nummer ut av det.

'Maria Amelies historie er ikke uriktig' og 'NTNU sier de blir riktig fremstilt' er fryktelig kjedelige overskrifter.

Lenke til kommentar
.basert på ensidig og ukritisk fremstilling i media - blir også fordomsfullt. Pressen har på langt nær gjort en grundig nok jobb til at vi kan si enten A eller B.

Helt enig, en del av pressen kan faktisk arresteres for brudd på objektiviten og undersøkelsesplikten(brudd på PFU?)

Om dagens presse ønsker å fremstille seg som troverdig, basert på antagelser og uten kunnskaper på gjeldende lover og forskrifter, så blir jeg skremt over hva vil bli det neste.

Utdannelsen og kravene til journalister bør revideres fortest mulig, objektiviten og kunnskaper er totalt fraværende (bl.a i denne saken).

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...