Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg sa tidlige: Sett henne på danskebåten.

Til og med FRP er enig:

- Hun må sendes ut

Han holder fast på at det er udiskutabelt at Maria Amelie må sendes ut av landet av hensyn til likhet for loven.

- Så er hun velkommen tilbake som arbeidsinnvandrer. Mange av utspillene som har kommet de siste dagene for å finne andre løsninger, vil i praksis føre til amnesti for mange som oppholder seg ulovlig her, sier Amundsen.

http://www.dagbladet.no/2011/01/17/nyheter/innenriks/asylpolitikk/maria_amelie/frp/15090833/

Lenke til kommentar

Som jeg sa tidlige: Sett henne på danskebåten.

Til og med FRP er enig:

- Hun må sendes ut

Han holder fast på at det er udiskutabelt at Maria Amelie må sendes ut av landet av hensyn til likhet for loven.

- Så er hun velkommen tilbake som arbeidsinnvandrer. Mange av utspillene som har kommet de siste dagene for å finne andre løsninger, vil i praksis føre til amnesti for mange som oppholder seg ulovlig her, sier Amundsen.

http://www.dagbladet.no/2011/01/17/nyheter/innenriks/asylpolitikk/maria_amelie/frp/15090833/

Nå roter du litt her.. FRP er enig i at prioriteringen er feil. At folk som snylter og bedriver kriminell virksomhet får bli, mens resursterke personer blir sendt tilbake.

Om hun ønsker å søke om arbeids og oppholdstillatelse, så bør hun gjøre som alle andre.. Nemlig å sende utenfra landet. Ikke ved å bevisst bryte loven, arbeide svart og gå under dekning mens hun oppholder seg som illegal innvandrer.

Hadde vedkommende vært en skjeggete, stygg araber, med samme gjennomførsel, uten å være like karismatisk (Som mange tydeligvis mener hun er), så hadde "saken" bare vært nok en ubemerket behandling "staten" foretar for å ivareta "Norsk innvandringspolitikk"

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1: Det er ikke sympatien vår som gjør at vi vil ha henne: Det er kompetansen hennes og intellektet

2: Jeg mener at praksisen med å kaste ut alle som ikke lengre har krav på asyl er gal.

Vi kan gi kremen av kremen arbeids og oppholdstillatelse.

Det kan gi flyktningene en grunn til å oppføre seg, selv om bare 1 av 1000 får arbeids og oppholdstillatelse grunnet ekstraordinær høy kompetanse og integrering.

3: Vi tar bare i mot kvoteflyktninger, X = X = X, uansett hvilken praksis vi har.

Vi har 2 helt forskjellige ordninger:

Asyl: gis til personer som har beskyttelsesbehov og kan søkes ved ankomst til Norge. Ved avslag må de forlate Norge.

Arbeidsopphold: Kan gis til personer som kan dokumentere at deres kompetanse er etterspurt og det må søkes fra hjemlandet.

Ditt nye forslag til kombinert asyl/arbeidsinnvandring:

Absolutt alle kan komme til Norge og søke asyl. Ved avslag kan de fortsatt få oppholde seg i landet bare de holde seg skjult her og de kan ta utdanning på norske skattebetaleres regning. Om de tar en høyere utdanning og får en stor nok støttegruppe på Facebook skal de få arbeidsopphold uten å måtte dra ut av Norge for å søke om det.

Har jeg skjønt det nye lovforslaget ditt riktig?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Dessverre stiller ikke pressen kritiske spørsmål til kjæresten. Legg merke til at media her er mikrofonstativ, de avbryter aldri slik de gjør når de stiller seg kritisk.
Jeg vet ikke hvilken posisjon kjæresten har i AKP, men han jobber i alle fall i Klassekampen. Det er altså "sine egne" andre journalister intervjuer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10021216

Hun får bli. Gudhjelpemeg nå blir Norge en fristat for illegale innvandrere.

Det er ikke grunnlag for henne å sitte i varetekt i påvente av utsendelsen. Det er ikke slik at hun får bli, ingen har endret det vedtaket.

Med mindre hun løper inn i en kirke for å gjemme seg, så blir det udramatisk. For henne å gå under jorden ville vært som om Krekar skulle forsøkt det, ikke lett når alle vet hvem du er :)

Lenke til kommentar
Det som plager meg over saken er vel så enkel som: Hvorfor er hun papirløs?
Madina Salmanova er en russisk dame med russiske papirer. Hun har i likhet med alle andre russere ikke noen norske papirer, men det gjør ikke alle russere papirløse.

Pressen bare bløffer i denne saken.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dessverre stiller ikke pressen kritiske spørsmål til kjæresten. Legg merke til at media her er mikrofonstativ, de avbryter aldri slik de gjør når de stiller seg kritisk.
Jeg vet ikke hvilken posisjon kjæresten har i AKP, men han jobber i alle fall i Klassekampen. Det er altså "sine egne" andre journalister intervjuer.

Pressen har et ansvar om å sette kritisk lys på egen oppførsel (vær-varsom plakaten). Savner det så langt, men det kommer forhåpentligvis i denne saken slik det har kommet i andre (Valla-saken, Tønne-saken o.l.)

Dette her er i mine øyne helt håpløs journalistikk:

http://www.dagbladet.no/2011/01/16/nyheter/innenriks/maria_amelie/15076789/

"Mammas gripende brev [...] morens hjerteskjærende brev til datteren"

---> La leseren selv bedømme om det er gripende og hjerteskjærende.

"Tilbake sitter foreldrene dypt bekymret for datterens sikkerhet om hun sendes tilbake til landet de rømte fra av frykt for sine og datterens liv"

---> Det er en påstand at de fryktet for sitt liv, ikke formuler det som fakta. Både norske og finske myndigheter har kommet frem til annet.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev tidligere så brukte denne kjæreste-journalisten ordet fredløs flere ganger i gårsdagens intervju.

"Hun bør ikke sendes tilbake til Russland, der er hun også uten papirer og er fredløs".

Jaha? Når ble det lovlig å drepe papirløse i Russland?

Dette sa han rundt 2-3 ganger og intervjueren reagerte ikke det grann. Noe en normal person med fullført grunnskole ville gjort.

Endret av Mchansern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hele tråden men må bare få uttrykt min frustrasjon over hele saken her. Selfølgelig skal hun ut, hun er en ulovlig innvandrer og en kan ikke begynne å forskjellsbehandle. Likhet for loven må i dette tilfellet stå i et høysete.

På en annen side er det offentlige sin handlemåte kritikkverdig, da hun ikke var, eller bør være, "først i køen" av de som skal ut. Eneste grunnen til at hun ble "tatt" først er den store pressedekningen. Men før eller siden skulle hun ut.

Det om hun skal ut bør ikke være en diskusjon. Regler er regler og de er til for å følges. En kan ikke forskjellsbehandle kun ut fra sympati. En kan fronte en sak for regelendringer, men alt det pressehysteriet her er bare useriøst og tåplig. Mister tiltro til politikere når de aktivt forsvarer at Amalie skal bli, hvis det er noen som burde ha et begrep om hva lover betyr så er det de.

Send henne ut, bli ferdig med det. Men hvis hun kommer tilbake, på lovlig måte, så har ikke jeg eller noen andre noe å utsette på det. Kanskje personlig, men ikke etter norges lover.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...