Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du snakker om flertall, hvor tror du flertallet står hen når det kommer til det å flomme vårt land med mennesker fra den tredje verden?

Flertallet jeg referer til er det demokratiske. I Stortinget er det forholdsvis stor enighet om integrerings og innvandrings-politikk. De som eksempelvis reagerer på denne utvisningen burde kanskje tenkt litt i forkant når de avga stemme ved forrige valg.

Ønsker man endring får man benytte stemmeretten. Systemet vi har i dag er der fordi vi gjennom demokratiet har fått de politikere og det systemet som vi fortjener (på godt og vondt). Så får man heller stemme annet ved neste valg, om man vil ha endring.

Å snakke om å skyte folk som er der grunnet en demokratisk prosess (nå tolker jeg ordbruken ikke billedlig, men som en metafor), indikerer å støtte en annen måte å drive landet på som ikke er i tråd med de rent demokratiske verdiene :)

Lenke til kommentar

Det virker som mange folk i det landet her ikke forstår hvilke signaler man sender ut ved å ikke ha noen fast praksis. De tror tydeligvis alt er så enkelt og at alt er en dans på roser der det offentlige betaler for det meste.

Hva skjer når alle i verden ser at de kan komme hit og gå under jorda, få noen unger, la tiden gå og så presse seg inn ved å lure naive blautfisker med tåredryppende historier om "den vanskelige tiden"?

Lenke til kommentar

Hva skjer når alle i verden ser at de kan komme hit og gå under jorda, få noen unger, la tiden gå og så presse seg inn ved å lure naive blautfisker med tåredryppende historier om "den vanskelige tiden"?

Om de klarer å gjøre som jenta her og få mer kompetanse enn den gjennomsnittlige etnisk norske, så kan vi forvente en intellektuell økning i befolkningen.

Men det blir nok drømmetenking. Vi blir nok sittende og må håndtere våre kunnskapsløse innfødte og må bruke tiden på å løse vanvittig viktige saker om monsermaster og teppebruk blant ministre.

Det artigste hadde vært å åpne grensene, så slapp vi hele debatten og kan erstatte problemene med noen nye :)

Lenke til kommentar

Om de klarer å gjøre som jenta her og få mer kompetanse enn den gjennomsnittlige etnisk norske, så kan vi forvente en intellektuell økning i befolkningen.

Men det blir nok drømmetenking. Vi blir nok sittende og må håndtere våre kunnskapsløse innfødte og må bruke tiden på å løse vanvittig viktige saker om monsermaster og teppebruk blant ministre.

Det artigste hadde vært å åpne grensene, så slapp vi hele debatten og kan erstatte problemene med noen nye :)

Grøss og gru

Enda flere til å suge ut ressurser og tømme oljefondet. Nei, takk. Jeg vil ikke ha tilførsel av sleipe folk inn til Norge.

Lenke til kommentar

Krekar har en utvisningsdom over seg, det mener jeg ganske så sikkert. Når det gjelder punkt 2, så er det ikke egentlig interessant hva som er de faktiske forholdene, det viktige er hvordan norske myndigheter vurderer forholdene. Per i dag vurderer de det slik at det er en reell risiko for livet til Krekar dersom han blir sendt hjem, og så lenge dette er tilfellet vil ikke han sendes ut av landet. Det med USA blir så klart ren spekulasjon fra min side, men det ligger vel strengt tatt i kortene at Krekar kommer til å plukkes opp og fraktes til gitmo el.l. det sekundet han setter foten sin i Irak slik som situasjonen er nå.

Grunnen til at han ikke blir sendt hjem stod krystallklart i artikkelen jeg viste til: De lovbruddene som Krekar har gjort i Kurdistan, kan etter kurdisk lov føre til en dødstraff. Og det er det faktum at kurdistans myndigheter ikke vil gjøre et unntak for krekar, da hjelper det lite at det strafferettslige grunnlaget for utsendelsen er i boks. La meg oså sitere UDI sin skriv ang Utvisning

Er det noen som ikke kan utvises?

• Du kan ikke bli utvist dersom du er norsk statsborger
  • er utenlandsk statsborger som er født i Norge og har bodd her hele livet
  • risikerer å bli utsatt for forfølgelse eller umenneskelig behandling i landet du ville blitt utvist til

Så uansett hvor mange synder Krekar har på sin samvittighet så er ikke dommen mot krekar rettskraftig før at hans velvære er garantert for. De faktum at Krekar som på lik linje med Amelie er utvist kan komme med drapstrussler mot norske politikere, drive hatkampanje, oppfordre til jihad og det som værre er tilsynelatende ute konsekvenser. Selvfølgelig reagerer folk meget sterkt på dette, Krekar burde også ha bli stengt inne til han kan sende ut.

Uansett var ditt argument innledningsvis at vi ikke kunne sende ut Maria Amelie ettersom vi enda ikke har sendt ut Krekar. Jeg mener fremdeles at dette er en naiv og håpløs holdning som jeg ser veldig mange mennesker deler med deg. Vi kan ikke sette alle mulige saker på vent bare fordi det er en gammel uløst sak i systemet.

Nei nå driver du å ror igjen, jeg har ikke argumentert for at Maria Amelie ikke kan sendes ut. Jeg har sagt meg enig i at hun er en som har vist seg som en som fortjener å bli, og at myndighetene kunne ha forhindret denne saken i å vokse til de dimmensjonene den har fått ved å ha gjøre det som de har gjort nå for 10år siden. Det er ikke noen skjulte meninger eller tvetydigheter i mine innlegg, så der er ikke behov for at du eller noen andre skal sitte å lage eventyr av det jeg skriver.

Lenke til kommentar

Selvsagt kom sosialistene til å bruke denne fullstendig konstruerte saken til å endre loven, det var jo selvsagt dette som var ønsket hele tiden.

http://www.dagbladet.no/2011/01/16/nyheter/politikk/innenriks/asylpolitikk/maria_amelie/15081398/

Vis de faktiske "sosialistene" i landet ønsker

Jeg bare lurer på hvor de skal huse alle disse voldtektsmennene og kannibalene som vår fullstendig skamløse og korrupte regjering ønsker å bytte ut vårt folk med.

I den virkelige verden derimot hadde utfallet vært at politikere som gjør det slik at innvandrere kan bo ulovlig i vårt og dermed sette vår befolkning i fare hadde blitt skutt.

Jeg håper at vi i fremtiden i Norge begynner å skyte disse satans undermennesker som sitter i regjeringen og UDI.

NÅDELØST!

Jeg er ganske rød politsk, og jeg synes du skylder på riktig og feil grupper.

Det burde ha hett noe som "Dekadensisme" eller "Styrekorrupsjonsisme", så vi slapp å skylde på retninger som ike har noe som helst med regjeringen å gjøre på direkten.

Husk at vi lever I den virkelige verden, og den virkelige verden er helt forjævelig :p

Lenke til kommentar

Enda flere til å suge ut ressurser og tømme oljefondet. Nei, takk. Jeg vil ikke ha tilførsel av sleipe folk inn til Norge.

Nå har vi (vesten) en tendens til å bidra til at folk flykter fra land med mer olje enn Norge, så det kan sikkert løses på annet vis.

Jeg kan ellers trøste deg med at Maria sikkert ikke i en alder av 12 gikk med tanker om å suge ut oljen vår. Hun passer nok ikke helt inn i fiendebildet du er så glad i å male :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dotten: Hun kom til Norge som 17 åring i 2002.

Bare så fakta er etablert.

Hun skulle søkt opphold eller asyl i 2003 som myndig. Det er dette saken dreier seg om. I tillegg til en uheldig episode med dokumentfalsk.

EDIT: Pax forlag som ga ut boken hennes er kanskje også venstreradikalt?

*søke på nett*........

Ja, det var det, ja. "ble opprettet i 1964 som et forlag for den økende venstreradikalismen i Norge."

At dette er en kampanje fra ett enkelt miljø virker bare mer og mer klart.

Endret av Kaarerekanraadi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dotten: Hun kom til Norge som 17 åring i 2002.

Bare så fakta er etablert.

16-åring, bare så fakta er etablert (om da mediene har orden på dem). Men uansett: Jeg kan trøste deg med at Maria nok ikke i en alder av 12 klekket ut en plan om å først flykte til Finland - for så å komme til Norge for å suge til seg oljepengene våre.

Om det var slik at vi skulle kastet ut noen basert på hvor lønnsom de er for landet, så tror jeg godeste Maria stiller sterkere enn de fleste i denne tråden med den utdannelsen hun har. Hun er nok ikke en kandidat til å suge til seg oljepenger - med den utdannelsen er det nok heller snakk om en som kan hjelpe til med å brødfø alle de etnisk norske som har sugerøret velplassert der.

Men så er nå ikke økonomi et argument jeg føler er relevant hverken for eller imot i denne saken.

Lenke til kommentar

Det virker som mange folk i det landet her ikke forstår hvilke signaler man sender ut ved å ikke ha noen fast praksis. De tror tydeligvis alt er så enkelt og at alt er en dans på roser der det offentlige betaler for det meste.

Karakteristikken feiler på flere måter:

1: Det er ikke sympatien vår som gjør at vi vil ha henne: Det er kompetansen hennes og intellektet

2: Jeg mener at praksisen med å kaste ut alle som ikke lengre har krav på asyl er gal.

Vi kan gi kremen av kremen arbeids og oppholdstillatelse.

Det kan gi flyktningene en grunn til å oppføre seg, selv om bare 1 av 1000 får arbeids og oppholdstillatelse grunnet ekstraordinær høy kompetanse og integrering.

3: Vi tar bare i mot kvoteflyktninger, X = X = X, uansett hvilken praksis vi har.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker folk konsekvent ett av de mange falske navnene denne russiske damen har brukt? For å få henne til å virke mere vestlig?

Ja, hva står det i fødselsattesten hennes, og hva er personnummeret, du som har alt på stell?

Kan foreldre gi barna nytt navn før barna er myndige?

Kan myndige personer skifte navn?

Om jeg ble døpt Tarzan, men ble hetende Fantomet fra jeg fylte 16 til og med 25, så ville jeg fortsatt kalle meg Fantomet.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker folk konsekvent ett av de mange falske navnene denne russiske damen har brukt? For å få henne til å virke mere vestlig?

Det blir nok lettere slik, siden det er navnet alle kjenner henne som og som stadig brukes når folk siteres i media. Litt som Myggen.

1: Det er ikke sympatien vår som gjør at vi vil ha henne: Det er kompetansen hennes og intellektet

Noe som er dumt, for dette støtter opp under elitisme. Et menneske skal ikke bli mer verdt grunnet karakterene på et papir.

2: Jeg mener at praksisen med å kaste ut alle som ikke lengre har krav på asyl er gal.

Om de som ikke oppfyller kravene til å bli ansett som flyktning får bli, blir det mindre plass til reelle flyktninger.

Det kan gi flyktningene en grunn til å oppføre seg, selv om bare 1 av 1000 får arbeids og oppholdstillatelse grunnet ekstraordinær høy kompetanse og integrering.

Ble litt forvirret av denne, de som kommer her definert som flyktning har uansett oppholdstillatelse. En asylsøker har det ikke.

Jeg så et intervju med kjæresten hennes på Tv2 nyhetene i går. Han omtalte henne som "fredløs" opptil flere ganger i intervjuet.

Han bør lære seg de vanskelige ordene før han snakker...

Dessverre stiller ikke pressen kritiske spørsmål til kjæresten. Legg merke til at media her er mikrofonstativ, de avbryter aldri slik de gjør når de stiller seg kritisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så et intervju med kjæresten hennes på Tv2 nyhetene i går. Han omtalte henne som "fredløs" opptil flere ganger i intervjuet.

Han bør lære seg de vanskelige ordene før han snakker...

Dessverre stiller ikke pressen kritiske spørsmål til kjæresten. Legg merke til at media her er mikrofonstativ, de avbryter aldri slik de gjør når de stiller seg kritisk.

Ja dette er noget beklagelig. HELE pressenorge har ukritisk skrevet side opp og side ned om hvorfor hun bør få bli, men jeg tror ikke jeg har sett en eneste god artikkel / reportasje om at hun bør bli sent ut.

Lenke til kommentar

Karakteristikken feiler på flere måter:

3: Vi tar bare i mot kvoteflyktninger, X = X = X, uansett hvilken praksis vi har.

Det er ikke riktig.. Her står du faktisk ganske så alene, med din enkle tematikk. Grunnnen til at de fleste her inne vil ha henne, er pga. Hennes rettigheter til en individuell behandlig, uavhenging av hennes intelektuelle ståsted vis a vis "Utdanning, omgangskrets og etnisitet av kjæreste".

Din holdning og tankegang blir for enkel, da den åpner for et "elite samfunn", hvor bare folk som søker "asyl", grunnet forfølgelse skal få bli, bare de har en god nok utdanning.

Asyl og tillatelse for arbeid og opphold er IKKE det samme.. Langt i fra.. Vi må ikke oppmuntre til at lykkejegere med god nok utdanning skal søke asyl her i landet, bassert på et falsk grunnlag om forfølgelse i hjemlandet, for så å gå under jorden, til de evt. Får omgjort søknaden/sendt en ny, bassert på arbeids tillatelse.

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...