Medlem-205774 Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Skulle ønske så mange demonstrerte for at Krekar skulle bli sendt ut. Hadde man sluppet en bombe over disse demonstrantene, så hadde vi blitt kvitt mange kulturmarxister og psykopatiske akademikere. Vel.. Det hørtes ikke spesielt demokratisk ut hvertfall. Er du imot ytringsfrihet eller? :!: Men om saken burde vært håndert og prioritert er noe ganske annet. Og om hun burde fått oppholdstillatelse er også noe annet, men hun er fortsatt en ulovlig innvandrer. 1 Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Årets nordmann? haha du er ikke norsk bare fordi du snakker norsk . du må ha papirene i orden eller ha en eller anen form for oppholdstilatelser . er du papir løs har du nesten ingen rettigheter Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) @Jaffa: Vi lever ikke i et demokratisk land heller, og den ytringsfriheten kan vi snart se lenge etter uansett. Man kan godt kalle en gaffel for en skje, men det er fortsatt en gaffel. Jeg er selvfølgelig for ytringsfrihet, det gjør det mulig å identifisere folk og behandle de deretter. Jeg er også for at Maria Amelie skal bli i landet, men hvor var disse demonstrantene når krekar fikk bli? Er ikke den sosialistiske teorien og ideologien om at "alle er like" feilslått bare ved dette? Et regelverk som burde ha fått kriminelle og ekstreme islamister ut av landet fungerer ikke, for det er nettopp disse som får oppholdstillatelse, mens mennesker som Amelie må pakke kofferten. Og det er jo en kjempe jobb av politiet å klare å få tak i henne. Først måtte hun bare ta en mastergrad, skrive en bok om sine kriminelle handlinger og bli kåret til årets nordmann før de fant henne. Det er heller ikke rart at det finnes så mange papirløse når de får mulighet til å bo her i flere år og sende inn søknad på søknad selv om man får avslag på avslag. Får man avslag er dette et endelig svar, og søker man igjen, så burde man vite at noen som ikke har tillatelse til å bo her er tilstede og burde bli arrestert og sendt ut øyeblikkelig. Ting er ikke så komplisert som byråkratiet skal ha det til. Endret 15. januar 2011 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Vet du hva et demokrati er og hva det betyr? Det betyr Folkestyre. Det er vår egen feil hvis vi velger idioter til å styre landet for oss. Norge er et demokrati. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Vet du hva et demokrati er og hva det betyr? Det betyr Folkestyre. Det er vår egen feil hvis vi velger idioter til å styre landet for oss. Norge er et demokrati. Åja, folkestyre, det stemmer det. For det første har vi kun mulighet til å velge mellom noen bestemte partier. Innen hvert parti er det også en ledelse, som selvfølgelig sier de det alle andre vil høre slik at de kan klappe med, slik at de beholder maktposisjonene innenfor. Alikevel blir agendaen bestemt på bakrommet. For det andre når det gjelder partiet utad så sier de kun det de vet folket vil høre, kun for å sanke stemmer slik at de får makt. Når de først får det så er det vel en kjent sak at politikere sier en ting, men gjør noe annet? Så i realiteten har vi kun mulighet til å stemme på hvilke allerede bestemte tryner vi vil ha i regjering, og vi har absolutt ingen makt over hva de foretar seg. Dette er ikke noe demokrati, og hva er uansett poenget med dette opplegget? Etter hvert partis avgang og inngang, så ser man tydelig den røde tråden, og den har alltid vært den samme. T.o.m Obama etter Bush, han som fremstod som så komplett og vidt annerledes viser seg å være av akkuratt den samme ulla. Det er bare snakk om makt, makt over alle andre, slik at de kan tvinge sine egne syke ideer nedover hodene på folket, for å få de til å oppføre seg akkuratt slik man vil at de skal. Og har vi sosial frihet? Er det sosial frihet for barn i barneskolen å bli fortalt og nærmest hjernevasket til å mene, tro og tenke om homofile, noe helt annet enn hva de i utgangspunktet selv har funnet ut av? Dette er politisk korrekthet, men hvorfor skal man tvinge andre til å mene det samme om alt? Det er ikke sosial frihet. Da må man isåfall tenke nøyere over hva frihet egentlig innebærer. Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 @brillefin Ikke skriv inn ting I quoten da Utsagnet mitt var kun ment som respons til de som hevder Maria var et vedheng til foreldrene. Lei av at alle skal fremstille ei, som du sier, 14 år gammel jente som et "dakkar lite barn", tyllet inn i et skittent pledd og smuglet ut av landet, totalt fri for evne til å tenke selv. Tror ikke det ganger saken... Du mener hun gir et ansikt til de ansiktsløse. Jeg mener at straks denne saken er avklart, er alle de ansiktsløse igjen ansiktsløse. Standard prosedyre. Champagne på Maria, utsendelse på han med barten. Når det er sagt, synes jeg det er fantastisk at hun endelig har fortalt om sin bakgrunn i Kaukasus. Endelig kan jeg føle en smule sympati for henne. Det gjør dog ikke saken lettere, siden det til syvende og sist aldri har eller aldri vil handle utelukkende om Maria. Hva utfallet enn blir, får det ringvirkninger langt inn i fremtiden. For svært mange som... unnskyld utrykket... drites i av den gemene hop. For min del har det skadet Marias sak mye at hun har et så stort apparat rundt seg, og har tydelig blitt instruert og koreografert til å følge et visst handlingsforløp. Det er ikke bare Maria som har interesse av denne saken. Mange gribber har kastet seg på lasset og klekket ut en mest mulig kynisk måte å presse gjennom det hele på et emosjonelt plan istedet for et rasjonelt. Wups, kan gå litt fort i svingene Om hun var 17,9 år gammel eller et lite for tidlig født spedbarn spiller da ingen rolle i spørsmålet om hun var et vedheng eller ikke. Umyndig er umyndig. Hva hun tenkte eller ikke tenkte utgjør ingen forskjell, hun kunne ikke ha valgt annerledes. Og akkurat det mener jeg er et ganske viktig moment, hva hun kunne valgt. Jeg kan forstå hva du mener med dette apparatet, og hvilken bismak det kan gi, men jeg tror ikke det hadde vært mulig å oppnådd det samme uten. Amnesty, Norsk Folkehjelp og så videre er ganske tydelige, ryddige aktører, som jeg for min del ikke har noe i mot at de bidrar. Veldig mye av det som har skjedd de siste dagene er for øvrig ikke så nøye planlagt, men noe venner av henne har sparket i gang på sekundet. Mange av dere andre her snakker om hvilke signaleffekter det vil gi om hun får bli. Hvilken signaleffekt gir det ikke til myndighetene nå når de ser konsekvensene av en alt for slapp holdning til kontroll og effektivitet? En amnestiordning som det nå blir tatt til orde for vil så vidt jeg vet heller ikke være unik i europa, og kan utformes på en måte som gjør den vanskelig å utnytte. Tror ikke vi blir nedrent av somaliske barn som kommer sammen med foreldrene sine, lever her til de blir voksne, lærer seg norsk, blir integrert i samfundet og etter alle praktiske formål blir norske. Og om vi blir, er det ikke amnestiordningen et problem, men en løsning. Særlig ikke om vi fortsetter å tvangshjemsende folk så fort de får endelig avslag (En human ordning etter mitt skjønn, kritikken er feilrettet). Som Knut Nærum sa på Nytt på Nytt i går: Hva slags signaler sender vi ut om vi lar en kvinne som har bodd hele i Norge siden hun var barn, snakker flytende norsk og tatt en mastergrad få bli. Litt satt på spissen selvfølgelig. 1 Lenke til kommentar
Jan T. Lovenskiold Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) @NicolasDarvas "En presidents jobb er ikke å utøve makt, men å dra oppmerksomheten bort fra de som gjør det." Fritt etter Hitchhikers Guide to the Galaxy. Mange av dere andre her snakker om hvilke signaleffekter det vil gi om hun får bli. Hvilken signaleffekt gir det ikke til myndighetene nå når de ser konsekvensene av en alt for slapp holdning til kontroll og effektivitet? Sånn helt ærlig så tror jeg det gir den signaleffekten at de innser de bør bli flinkere til å holde styr på asylsøkere og kaste dem ut ved første avslag. Det er altså det jeg tror effekten kan bli, ikke hva jeg selv mener. Hva slags signaler sender vi ut om vi lar en kvinne som har bodd hele i Norge siden hun var barn, snakker flytende norsk og tatt en mastergrad få bli. Litt satt på spissen selvfølgelig. Ikke for å krangle for mye, men det kan også sende de signalene at man bør ikke bør søke asyl før man har gjemt seg i flere år, lært seg norsk og tatt utdannelse. Det er ikke til å komme utenom at det Maria har gjort ikke er helt etter boka, og ikke bør bli et eksempel til etterfølgelse. Om "boka" har rett eller ikke er en annen sak. "Kan vi ikke alle bare være venner?" Endret 15. januar 2011 av Jan T. Lovenskiold Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 @NicolasDarvas Mange av dere andre her snakker om hvilke signaleffekter det vil gi om hun får bli. Hvilken signaleffekt gir det ikke til myndighetene nå når de ser konsekvensene av en alt for slapp holdning til kontroll og effektivitet? Sånn helt ærlig så tror jeg det gir den signaleffekten at de innser de bør bli flinkere til å holde styr på asylsøkere og kaste dem ut ved første avslag. Det er altså det jeg tror effekten kan bli, ikke hva jeg selv mener. Det var det jeg mente. Og jeg mener i tillegg at de bør bli flinkere til dette. Resultatet av å være for dårlige her er ikke bare økt kriminalitet, samfunnskostnader og slikt, men også personlige katastrofer, slik vi ser nå. Og det er for sent å prøve å rette en vrang med en ny vrang, 10 år etter. Det er ikke til å komme utenom at det Maria har gjort ikke er helt etter boka, og ikke bør bli et eksempel til etterfølgelse. Om "boka" har rett eller ikke er en annen sak. "Kan vi ikke alle bare være venner?" Litt av greia slik jeg ser det, er at hun strengt tatt ikke har gjort så mye. Hun har på grunn av sine foreldre havnet i en situasjon, og så har hun forsøkt å gjøre det beste ut av det. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Skrev en kommentar hos VG om at folk ikke er ærlige i meningsmålinger som kan oppfattes belastende. Minaretforbudet i Sveits kom jo overraskende og ikke som spådd. Men den kommentaren ble visst sensurert. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Samme folka som kåret Obama til fredsprisen, har nå kåret Maria Amelie til årets nordmann. Ubrukelige jævler Og forresten. Et menneskesyn hvor man skal beholde de flinke, gode og snille, og kaste ut de dårlige og slemme er forkastelig. Er det virkelig nobelkomiteen som har kåret Maria til årets nordmann? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg skal feire utsendelsen med en skikkelig joggetur for å kvitte meg med all oppdemmet aggresjon som denne partiske mediedekningen har gitt meg. La oss håpe det skjer snarlig! 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Hvorfor ønsker du ikke at folk som bidrar skal bli i landet? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Hvorfor ønsker du ikke at folk som bidrar skal bli i landet? Hva innebærer det å bidra? Jeg vil tro det er en god del av de 750 000 utenfor arbeidslivet som kunne tenke seg jobb i TU uten jobbintervju og til tross for at man er lovbryter. Alle som kan jobbe med noe kan uansett ikke komme til Norge. Det forstår alle. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Er det virkelig nobelkomiteen som har kåret Maria til årets nordmann? Trodde det var et eller annen ubetydelig, venstreorientert tidsskrift som heter Ny Tid som kåret henne? Vet ikke helt hva opplaget deres er, men kåringen er vel omtrent like betydningsfull som å vinne en eller annen kåring i en av landets skoleaviser. 2 Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Hvorfor ønsker du ikke at folk som bidrar skal bli i landet? Hvordan er det å benytte forfalskede dokumenter til å stjele en studieplass på bekostning av en legitim søker å bidra? Hvordan er det å tjene penger til livets opphold over 8 år uten å betale skatt å bidra? Hvordan er det å ikke innrette seg etter et vedtak om avlag på asylsøknaden så langt tilbake som i 2004, men heller leve under falske identiteter, å bidra? 4 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Ja, reglene skal følges, og i hennes tilfelle var ikke reglene fulgt fra myndighetenes side. Det er mer enn nok grunnlag til å gi hun opphold i landet, men det benytter vi oss ikke av siden Ap bryr seg mer om stemmer enn om det menneskelige elementet i denne saken. 1.Dette stemmer ikke 2.men hvis man ser hvem som vil ta over ved ett skifte så kan jeg love deg at dette blir tilfelle.(det etter komma altså...) Det store problemet fra politisk hold er at Stoltenberg ikke kan gjøre som Holmås og sier at de skal møtes for å diskutere dette. Det må være mulig å ha en annen fremgangsmåte enn hakk i platen. hun var en unge på den tiden og disse må regelverket endres for! Jeg må si at statssekretæren, Schøtt Pedersen og Stoltenberg fremstår på en ganske merkelig måte med dette hakket. Håper selvfølgelig at Høyre og Frp begynner å falle på barometeret og at Ap/Sv begynner å klatre igjen, men frykter jo at folk ser svart hvitt på det og tenker at:Nei dette liker jeg ikke, nå skal jeg stemme på ett annet parti bare for å stemme på andre enn regjeringspartiene uten å tenke over at Frp blant andre fører en upopulær, diskriminerende politikk og snakker nedsettende om alle innvandrere og asylsøkere. Det er jo ikke slik at det blir færre Navrudepisoder ved Frp i roret. Det eneste måtte være fordi alle medier virker å være høyrevridd og setter ikke fokus på at barna ikke får være med moren sin. Jeg ser ikke frem til at folk stemmer frem Frp som skal prøve å løse alle problemer ved å betale alle som kommer til landet for å få de til å forsvinne. Jeg er enig med rødt som ville betale Siv Jensen for å forsvinne. Det første vi trenger er noen som kan møte opp i en debatt om asyl og innvandring for å gi folk klar og ettertrykkelig beskjed om Frp, for de er veldig dyktig til å manipulere folk til å stemme på de. Siden det var snakk om kriminelle som får lov til å bli, så var det vel innvandrerne de snakket om. Jeg er mest overrasket over at man kan bli så usaklig og fremlegge påstander om at det er så mange av innvandrerne som driver og selger dop. Det verste er jo at ingen stopper det og bare lar de score poeng ved å gi folk helt feil bilder av innvandrere. Er det virkelig nobelkomiteen som har kåret Maria til årets nordmann? Trodde det var et eller annen ubetydelig, venstreorientert tidsskrift som heter Ny Tid som kåret henne? Vet ikke helt hva opplaget deres er, men kåringen er vel omtrent like betydningsfull som å vinne en eller annen kåring i en av landets skoleaviser. ja men da trenger du vitterlig ikke å blande de inn i nobelprisen... Endret 15. januar 2011 av Step_up Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Hvis du mener dette det er slik det skal fungere så tror jeg du har missforstått noe vesentlig, krigsforbrytere (Mullah Krekar, anyone?) og forbryterpakk ("Røde Tarzan") får bli og ærlige folk som ønsker å lære seg norsk, la seg integrere, arbeide og betaler skatt blir sendt ut.... Du skal ikke følge mye med på nyhetene for å forstå at det er noe alvorlig galt med innvandringspolitikken her i landet. Jeg ser dette argumentet i ulike former repetert om og om igjen. Såvidt jeg kjenner til ER Krekar allerede utvist fra landet, men på grunn av regelverk vi har valgt å følge så sender vi ikke folk ut så lenge de risikerer dødsstraff der de kommer til å bli sendt. Dette er noe Maria Amelie risikerer i Russland. Dersom vi ikke skal kunne deportere noen inntil Mulla Krekar er ute av landet betyr dette i prinsippet at vi ikke kan deportere noen som helst inntil: 1. Irak blir trygt for folk som Krekar, noe som i praksis betyr at vi må vente helt til USA trekker seg ut av Irak. 2. Norge legger om reglene sine, slik at vi ikke lenger bryr oss om skjebnen til de vi sender ut. Begge disse alternativene er så klart helt urimelige. Derfor er det naturligvis en mye mer rasjonell løsning å la livet gå sin gang uavhengig av hva Krekar holder på med, og så får han bli sendt ut når han blir sendt ut. Det handler uansett ikke om at vi har valgt å beholde Krekar på bekostning av Maria Amelie sin plass, eller noe sånt. Det er to separate saker, med hver sine spesielle nyanser, og utfallet av den ene har ingen ting med den andre å gjøre. Trodde det var et eller annen ubetydelig, venstreorientert tidsskrift som heter Ny Tid som kåret henne? Vet ikke helt hva opplaget deres er, men kåringen er vel omtrent like betydningsfull som å vinne en eller annen kåring i en av landets skoleaviser. ja men da trenger du vitterlig ikke å blande de inn i nobelprisen... Jeg har ikke blandet dem inn i noen nobelpris, jeg bare skjøt inn hvem som hadde kåret henne i debatten. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 var det ikke du sok skrev at det var de samme som kåret Obama? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Kjæresten hennes er ikke overraskende en kommunist ansatt i Klassekampen. Hele dette mediesirkuset er en konspirasjon. 1 Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 var det ikke du sok skrev at det var de samme som kåret Obama? Hehe, nei. Det er jo en helt vill påstand å blande nobelkommiteen og dette "Ny Tid". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå