Gå til innhold

Deres synspunkter på papirløse folk og asyl?

Gjest

Anbefalte innlegg

Bruk kjøkkenmaskin. Ha først i egg og sukker. Piskes til eggedosis. Hell oppi margarin og melk + alt det andre og bland godt sammen.
Fylles i papirformer ca halvfulle.
Stek 10-15 minutter på nederste rille ved 200 grader.
Ha på glasur når de er kjølnet ned.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk kjøkkenmaskin. Ha først i egg og sukker. Piskes til eggedosis. Hell oppi margarin og melk + alt det andre og bland godt sammen.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Jeg er fan av at vi skal ha likhet for loven. Uansett om du er Baron Blåblod eller Jørgen Hattemaker. Hun oppholder seg ulovlig i Norge og da er det politiets plikt å sende henne ut om mulig. Det skal ikke ha noe å si om du skriver bøker eller selger hasj på Plata i så måte.

Akkurat her må jeg si at jeg føler meg litt provosert. Det er akkurat slike arrogante regelryttere som du, som tillater hensynsløse personer i maktposisjoner til å fortsette utøvingen av urettferdighet og hat i sin behandling av medmennesker.

Her må man spørre seg hvilket signal som gis; Et utdannet, sunt, ungt kvinnemenneske i sin beste levetid, med utdanning fra universitet og med forsåvidt utmerkede språkunnskaper i norsk, vil bli utvist fra det ganske land, i mens et uutdannet mann med to koner i somalia og den tredje på slep, fire unger, og ungers unger som sannsynligvis aldri vil reise siktet høyere en kassajobb på rema, skal få oppholdstillatelse, månedslønn direkte fra staten og innleid leil. på grønlandsleiret?

Nei, takke seg til ... :thumbdown:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Jeg er fan av at vi skal ha likhet for loven. Uansett om du er Baron Blåblod eller Jørgen Hattemaker. Hun oppholder seg ulovlig i Norge og da er det politiets plikt å sende henne ut om mulig. Det skal ikke ha noe å si om du skriver bøker eller selger hasj på Plata i så måte.

Akkurat her må jeg si at jeg føler meg litt provosert. Det er akkurat slike arrogante regelryttere som du, som tillater hensynsløse personer i maktposisjoner til å fortsette utøvingen av urettferdighet og hat i sin behandling av medmennesker.

Her må man spørre seg hvilket signal som gis; Et utdannet, sunt, ungt kvinnemenneske i sin beste levetid, med utdanning fra universitet og med forsåvidt utmerkede språkunnskaper i norsk, vil bli utvist fra det ganske land, i mens et uutdannet mann med to koner i somalia og den tredje på slep, fire unger, og ungers unger som sannsynligvis aldri vil reise siktet høyere en kassajobb på rema, skal få oppholdstillatelse, månedslønn direkte fra staten og innleid leil. på grønlandsleiret?

Nei, takke seg til ... :thumbdown:

Misforstå meg rett. Jeg sier ikke at hun ikke skulle fått oppholdstillatelse. Men faktum er at hun ikke har det. Da er det politiets plikt å føre henne ut hvis det er mulig.

Du snakker om signaler. Jeg synes det hadde vært verre om politiet skulle begynne å vurdere hvilke personer de skulle velge å forfølge ut fra hva personene gjør ellers.

Da kunne vi fått situasjoner der enkefru Hansen ikke blir arrestert når hun åpenlyst stjeler i fra kassa på Rimi. Fordi hun drev jo bakeriet ved siden av politikammeret i 40 år og var kjempehyggelig mot alle politifolkene. (Banalt eksempel, jeg veit, men jeg kom ikke på noe bedre i farta. Poenget står.)

Politiet skal ikke ta disse avgjørelsene. De skal stå for håndhevingen av loven og gjeldende vedtak. Intet mer, intet mindre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Til l4r5. De setter aldri inn resurser for andre papirløse som har dårlig innvirkning på samfunnet, slik som selgerne på platen. Dette var ikke en stor sak, dette var noen få individuelle fra politiet som planlagte og utførte dette fordi at de kunne gjøre det.
Følg litt mer med i media så hadde du fått med deg at hun ikke er aleine om å bli tvangsutsendt.

Ett eksempel:

http://www.an.no/nyheter/article5306085.ece

Lenke til kommentar

Ikke sant? Her synes jeg du emfasiserer problemet meget tydelig.

Status er quo, derfor skal vi bare ri på reglene. Nei! Vi må endre det slik at personer som har bodd her X år og har tatt utdannelse ved et norsk fakulitet, automatisk skal få tilbud om oppholdstillatelse. Noe slik er hva jeg vil høre fra dere.

Tenk om din beste venn gjennom 7 år skulle bli forvist fra det ganske land pga. en formalitet. Hvordan ville du følt det da?

Lenke til kommentar

Det fungerer også som en oppfordring til at papirløse skal leve i skjul uten å være åpne om det.

Bra. "Næ næ næ næ nææææ, vi slapp å søke om asyl og fikk likevel innvilget statsborgerskap" sender ikke noe positivt signal til de som har fått opphold ved å ha gått etter boka.

Status er quo, derfor skal vi bare ri på reglene. Nei! Vi må endre det slik at personer som har bodd her X år og har tatt utdannelse ved et norsk fakulitet, automatisk skal få tilbud om oppholdstillatelse.

Vi må endre det slik at de som har spist X antall sandwich-is på rad uten å spy automatisk skal få tilbud om oppholdstillatelse.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir alt for mye fokus på individene i disse sakene. Er du for å endre regelverket slik at personener som oppholder seg ulovlig i x-antall år automatisk år automatisk får oppholdstillatelse? Eller bare til de som sniker seg til høyere utdanning uten papirer? - Eller, og mest sannsynelig, gjøre unntak slik at enkeltindivider man sympatiserer med for oppholdtilatelse, uten grunnlag i lovverket?

Lenke til kommentar

Etter min mening, er saken enkel.

Dette er helt riktig. Hun oppholdt seg ulovlig i Norge, og skal dermed sendes ut. Sånn er reglene, og det skjer nok oftere enn folk tror. Det er bare ikke alle som er like profilerte, og dermed blir det ikke noe oppstyr rundt det. En sak om at en 25 år gammel doplanger har blitt sendt ut av landet er ikke like interessant for mediene.

Man kan selvsagt diskutere om måten pågripelsen ble gjort på var riktig, men det er ikke det som er poenget her.

Jeg mener ikke man skal gi personer som har oppholdt seg ulovlig i landet noen særbehandling. Da ender vi opp med at de som er flinkest til å gjemme seg blir værende, mens de som forsøker å følge spillereglene blir kastet ut.

Lenke til kommentar
Dette er helt riktig. Hun oppholdt seg ulovlig i Norge, og skal dermed sendes ut. Sånn er reglene

Tragisk. Det råder noe mørkt og trist over folk som deg og i det hele av denne tråden. Denne kvalme følelsen av selvgodhet. Denne lynsjemobben som hver og en så ivrig forer, men som ingen kjenner det egentlige offeret av.

Velkommen til middelalderen. :no:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du er med andre ord for åpne grenser?

Hvis ikke: Skal man ikke håndheve reglene? Hvis man ikke gjør det, så blir der jo i praksis åpne grenser.

Og hvorfor skal det være forskjell på denne jenta og en som aldri kommer noe lenger enn kassa på Rimi?

Lenke til kommentar

Jeg er for åpne grenser. Hva er du for? Sytti vintre innesperret med deg og din nærmeste familie?

Rimi analogien var litt fåfengt og du mistet helt sikkert poenget. Poenget er at Marie Amelie er meget talentfull og en fryd for det ganske land, så derfor behøver vi ikke kaste henne ut.

Lenke til kommentar

Jeg er definitivt ikke for åpne grenser. Hvor mange som bør få komme, og hva som skal avgjøre hvem som får bli, får være opp til andre med mer kunnskap om temaet å gjøre.

Ja. Hun er defintivt en ressurssterk person, men er det noen grunn til å la henne bli? Skal hun få andre regler fordi hun er smart? Skal vi nekte alle med IQ under 140 å komme inn i landet?

Likhet for loven.

Lenke til kommentar

Ser at vi går rundt i en ond sirkel her. Jeg har sagt det jeg har å si. Dersom du er uenig så vil jeg fortsatt mene det samme. Kvinnen har bodd i norge i over 7 år. Hun er utdannet i norge og snakker flytende norsk. Hvorfor rive fra henne det livet hun lever her nå, når det er så godt?

Hva adskiller oss fra tankeløse maskiner hvis vi bare skal følge reglene blindt? Her synes jeg noen kan legge en menneskelig hånd på det hele og si at, "føkk it, dette mennesket er faktisk godt, og hun skal vi beholde."

Alt er ikke bare sort/hvitt min lille venn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...