Odin_J Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Jeg lurer på hvem gaming tastatur jeg burde velge mellom Microsoft Sidewinder X6 eller x4. Har noen erfaringer med dette. Hva kan dere si er positivt eller negativt. Har dere noen andre anbefalinger i denne prisklassen(300-400kr) så gjærne skriv det ned. Takkker med alle svar på forhånd:D Linker: X6: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=374974 X4: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580139 Endret 12. januar 2011 av Odin_J Lenke til kommentar
Haygon Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Hvilke* gaming tastatur. Skal det være Tja, begge er vel greie tastatur. Sidewinder x4 er nyere og billigere. Dog har det et litt mer diskret utseendet, belysning og mangler den avtagbare numpaden. Det store med x4 er Anti-ghostingen. Hva vil det si? Jo, Anti-ghosting er noe som gjør at du kan trykke mange knapper samtidlig. Det vil si at hvis du kom til å rulle ansiktet på tastaturet, ville hvert eneste tastetrykk blitt registrert i akkurat den rekkefølgen ned til milisekundet! Du kan trykke opp til rundt 25 knapper samtidig og alle vil registreres. Dette har IKKE Sidewinder x6. Sidewinder x4 skal også ha anti søl mekanismer som vil si at man kan søle på det og tastature vil holde seg! Vet ikke om x6 har dette da Det skal også sies at jeg har hørt Sidewinder x6 har hatt et par problemer med småting som for eksempel å holde inne CTRL ( Crouch knappen i FPS spil) og trykke R eller TAB ( Reload og scoreboard i FPS spill) vil føre til at tastaturet ikke registrer det. Bortsett fra dette har jeg ikke hørt om noen andre vanlige tastekombinasjoner som ikke funker. Husk nå at dette bare er noe jeg har hørt av et par stykker og kan bare være enkelttilfeller og ikke er noe stort. Kanskje det til og med kan fikses? Hvem vet! Dette må du finne ut av selv. Har vært borti et x6 selv og det føles ganske så komfortabelt ut. Avtagbar numpad gir bedre plass på skrivebordet når man spiller og er generelt en veldig koselig funskjon! Det spørs jo hva som teller noe for deg. Er det utseendet? Anti-ghostingen? Avtagbar numpad eller sterkere belysning? Det må du bestemme selv! Forsåvidt er jo belysningen på begge tastaturene kjempegreie da... Rødt er bra for øynene i forhold til blå også. Har selv tenkt å skaffe x4 til mitt gaming rig! Endret 13. januar 2011 av Haygon Lenke til kommentar
Odin_J Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Takk for ordretting, og svaret:D Da tenker jeg meg at jeg går for x4 tastaturet. Det jeg følte var så fint med x6 var det avtagbare numpaden, men er ingen "must". Har lest at mange mener den til å hvile armene på er for liten, er det noen som har erfaringer med dette. Selv har jeg ikke noen store fingre(lange, tynne). Så dette går vel bra da:) Endret 13. januar 2011 av Odin_J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå