Gå til innhold

Geologi på HISF og spm. om Sogndal (som stud.by)

Tunky

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har endelig funnet en utdanning som appellerer til meg. Har lett lenge, og endelig fant jeg den. Geologi og geofare på Høgskolen i Sogn og Fjordane.

Er det noen som har denne utdanningen eller vet noe om den? Er det lett å bygge videre på med en master på UIB, NTNU eller lignende? Er det lett å få jobb som geolog med fagfelt "geofare"? Ser for meg de fleste geologer jobber i olje og resten i Vegvesenet. Jeg ønsker ikke petroleums-spesialisering.

Og en annen, mindre viktig, faktor: Hvordan er Sogndal som studentby? Det er jo et knøttlite sted, til og med i forhold til der jeg bor nå (Grimstad). Er det noe liv der? Hvordan er musikkmiljøet? Jeg spiller i band nå og ønsker å fortsette med det som en hobby. Jeg ser at hybler er veldig billig i Sogndal, da. Det er positivt. 2500 for en 12 kvm hybel med kjøkken, bad, strøm, internett, hvitevarer osv. Det er ikke dårlig. Jeg blir forresten i tvil. http://www.unieiendom.no/sisof/Housing/Boligtype/13]Her står det både "eige kjøkken" oppe og "deler kjøkken med 4" nede. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. :p

Innspill?

Går VG2 nå, og har forholdsvis gode karakterer. ;)

Hvilke geologi-studier kan jeg komme inn på etterpå, for mastergrad?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående geologi-spørsmål o.l. kan jeg site lite, nærmere ingenting. Derimot har jeg to gode kompiser som studerer i Sogndal, henholdsvis eiendomsmegling og idrett. De har aldri angret et eneste sekund på at de dro til Sogndal. Jeg har selv vært der på besøk, og kan anbefale stedet. Som du sier, Songdal er ganske lite, men desto tettere miljø? Så vidt jeg vet (og fikk med meg sist jeg var der), har i hvert fall Sogndal 3 oppegående utesteder (hvis slikt interresserer), et relativt stort kjøpesenter, idrettsarena (Sogndal sin hjemmestadion der bl.a. idrettstudentene holder til), og EKSTREMT vakker natur. Friluftsliv-mulighetene på vestlandet er uendelige.

Ang. hybler: den ene kompisen min som studerer idrett, bor på studentheimen, der du hadde en link til. Det som er greia er at du enten får et enkeltrom med bad, evt så deler man bad og et lite kjøkken med et annet hybelrom. I tillegg er det flere såkalte "fellesstuer/kjøkken", der man kan lage mat, se på tv osv.

Endret av Folemonken
Lenke til kommentar

De fleste geologer i Norge jobber, som du sier, i petroleumssektoren. Hvis du går geologi og geofare, er det vel bergverksindustrien evt. konsulentselskaper som blir mest aktuelt.

Jeg er temmelig skråsikker på at du kan ta master i geologi/teknisk geofag med denne bacheloren, men jeg ville sendt dem en mail uansett -- for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...