kans Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hello! Jeg har da tenkt litt på og ta lærlingstia mi i forsvaret. Jeg er på siste halvåret av VG3 Data og elektronikk, hadde veeldig lyst en periode. Men kjenner jeg mister litt lysten med tanke på eventuelle avstander og tiden dette kommer til og ta. Er det noen her som har erfaring med det og vet hvordan dette er? Jeg fikk ikke innkaling til sesjon del 2 men det var nok fordi jeg sa jeg ikke var intresert i og ta førstegangs tjenesten. Har Astma , men den er vel relativt " mild" og merker det nesten ikke når jeg har " trent den opp". I bunn og grunn lurer jeg vel på om jeg skal gjøre det eller ikke. Ser jo selfølgelig de posetive sidene ved det,som gratis utdanning og alt det der. Men fortsatt litt i tvil. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Lærling sivilt er vel også betalt utdanning, tvert i mot, det er bedre betalt. Du må huske at første året som lærling er vanlig førstegangstjeneste, og da vil du kun få utbetalt dagpenger. Lenke til kommentar
kans Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Lærling sivilt er vel også betalt utdanning, tvert i mot, det er bedre betalt. Du må huske at første året som lærling er vanlig førstegangstjeneste, og da vil du kun få utbetalt dagpenger. tenkte mer på at jeg kan ta flere timer osv gratis. Får også generell studie kompentnse tror jeg. Var noen folk innom og snakket om det før jul engang så husker ikke helt spesefikt Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Det er ikke slik at alle får studie.spes, men du kan velge å ta opp fag om du ønsker det. Endret 13. januar 2011 av xWeeNx Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Du kan ta fag via Voksenopplæringen, men jeg tror det vil bli slitsomt å være lærling om dagen og elev på kveldstid, i tillegg til at Forsvaret legger opp til flere andre ting (øvelser, vasking osv.) som man også må være med på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå