UriasX Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 For en tid siden fikk jeg en pose med Beef Jerky fra Texas av en kompis som hadde vært der og besøkt noen slektninger. Dette er noe av det beste jeg noen gang har spist, så jeg har lett høyt og lavt etter steder som kan tenkes å selge dem. Har funnet etpar, men det er et stort problem her, nemlig prisen! I Texas kostet det småpenger for Beef Jerky, men det eneste jeg har kommet over i Norge er noen små pakker på rundt 80 gram, som koster over 1000kr kiloet! Det er helt sykt, så hvis noen vet om en liten butikk som importerer til rimelige priser, eller en god nettbutikk de har prøvd ut ville jeg blitt veldig takknemlig. Håkon Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) De har noe slikt på en ICA-butikk jeg ofte handler på. Se ved øl-disken. Ifølge pakken er den MADE IN USA. Endret 12. januar 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Har smakt beef jerkey som de selger i butikk, synes ikke de var så forferdelig gode. Har du smakt bierbangerpølsene som de selger i enkelte butikker da? Synes de er bedre egentlig. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg har pleid å kjøpe fra http://www.buybeefjerkyonline.com/. Kurante priser på både jerky og frakt, samt relativt kort leveringstid siden det sendes fra Estland. Selve jerkyen blir billigere hvis du bestiller fra ebay/statene, men frakta er som regel skyhøy pluss at det tar litt lenger tid å få det tilsendt. Ellers får man Jack Links i mange dagligvarebutikker (Meny, ICA) til ca 30-40 spenn for 25 gram. Du kan også lage selv. Eksempel på oppskrift: http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?artid=8356 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Spørs på mengden du bestiller, men eBay og Jack Links er ikke nødvendigvis altfor dyrt. Siden til raid2 ser spennende ut, kanskje jeg skal legge inn en bestilling. Lenge siden jeg har spist beef jerky nå, og det er jo så digg! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Mens vi er inne på tørket kjøtt. Hva er egentlig bruksområdet for sånne "ølpølser" som noen butikker selger? For meg virker det rart at pølser står nært ølen. Skal de spises når man drikker øl? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Spørs på mengden du bestiller, men eBay og Jack Links er ikke nødvendigvis altfor dyrt. Jo mer du bestiller dess billigere blir det om du bestiller fra statene/eBay, stort sett. Tingen er at mange opererer med fraktpriser som henger sammen med satte vektnivåer (f.eks 0-2kg = $30, 2-5kg = $50 osv). Hvis man skal holde seg under 200 kroners grensa ender man opp med å bestille kanskje 5-600 gram kjøtt, men betaler for 2 kilo frakt. Noe som ikke er spesielt lønnsomt. Om man bestiller store kvanta kan man fint spare mye penger selv om man blir nødt til å betale moms og masse tollgebyr. Hvor mye som lønner seg å bestille får man bare regne seg til når man har funnet en aktuell nettbutikk. Bestiller man 8 x 50g fra Buybeefjerkyonline blir stykkprisen ca 27kr totalt. Bestiller man en stor eske fra USA kan man fint komme helt ned mot 20kr per 50g etter at tollgribbene har tatt sitt. Husk å søk på global.ebay.com, det hender det dukker opp tyske selgere med gode priser, pluss at alle resultatene man får opp er tilgjengelige for nordmenn. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Tusen takk for så mange raske svar! Tror det blir ebay på meg altså, 12,15oz for 12,24 dollar høres bra ut! Blir rundt 211 kr kiloet, som høres rimelig ut Var Jack Links jeg har spist før, så vil gjerne ha mer av dette. Angående ølpølser: Når man drikker øl, gjerne litt tung øl, er det godt med noe salt eller krydret ved siden av. Selv foretrekker jeg nachos, men ølpølser og liknende smaker også godt ved siden av! Håkon Hm... Frakten var jo ganske drøy da, ender opp på totalt 450kr per kilo medregnet frakt. Får tas opp til vurdering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå