Juji Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 Vent til amd kommer med ny Og ikke kjøp benq når du har et så pass budsjett Planen var opprinnelig å vente på Bulldozer, men hvis bærbaren forsetter sånn den gjør nå, så har jeg ikke veldig lyst å vente, spesielt siden Bulldozer kan komme så sent som i Juni. Hadde vært en fin avslutting på andre året på universitetet:P Forslag til noe annet enn BenQ og hvorfor mener du BenQ er dårlig eller bra eller hva du i det hele tatt mener Lenke til kommentar
Juji Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 Vengeance kjølebrikkene er klipset fast og med et fint lite skrujern skulle det ikke være noe problem å fjerne de. Noctua DH-14 + i5 2500k må være herlig å eie. 2500K kan tross alt lekende lett dras opp til 4,3 Ghz og ligge på en fin og stabil temperatur med Dh-14. Om du skal vente eller ikke, må du nok bestemme selv. Men om jeg hadde vært i besittelse av en sugen dritt laptop og hadde penger til en god stasjonær, er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde gjort. Jojo, men ribbene ser såå kuule ut Så en på youtube som klokket den til 5GHz, men ja, må nok kjøre den over 4 uansett Hatt den bærbaren i 2 år nå. Kikket litt på kjølingen på den og vifta + pipene er av dårligere kvalitet enn en dårligere Aspire. Stebror min har en og viften hans var laget av kopper, min av plast Får gi bærbaren etpar sjangser til, men at den peaker på over 109 grader er vel ganske høyt, selv om det er nVIDIA? Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Vengeance kjølebrikkene er klipset fast og med et fint lite skrujern skulle det ikke være noe problem å fjerne de. Noctua DH-14 + i5 2500k må være herlig å eie. 2500K kan tross alt lekende lett dras opp til 4,3 Ghz og ligge på en fin og stabil temperatur med Dh-14. Om du skal vente eller ikke, må du nok bestemme selv. Men om jeg hadde vært i besittelse av en sugen dritt laptop og hadde penger til en god stasjonær, er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde gjort. Jojo, men ribbene ser såå kuule ut Så en på youtube som klokket den til 5GHz, men ja, må nok kjøre den over 4 uansett Hatt den bærbaren i 2 år nå. Kikket litt på kjølingen på den og vifta + pipene er av dårligere kvalitet enn en dårligere Aspire. Stebror min har en og viften hans var laget av kopper, min av plast Får gi bærbaren etpar sjangser til, men at den peaker på over 109 grader er vel ganske høyt, selv om det er nVIDIA? Ja, det er veldig høyt. Jeg har en Acer laptop som kjører med et Nvidia Geforce 105M ( ) og etter litt Call of Duty spilling i et rom på 23-24 grader, får man tredjegrads forbrenninger om man setter fingeren forran vifteutblåsningstedet. Som oftest slår den seg av automatisk, selvfølgelig, men etter litt rengjøring av støv og slikt, har den fungert fint! Å spille Call of Duty 4 på lavest grafikk og lavest oppløsning er frustrerende og ikke veldig fornøyelig. Men jeg er ekstremt lite krevende, så jeg tyner den ut til siste elektriske gnist. Så selv om jeg fint kunne finansiert et paradis av en stasjonær pc, venter jeg til jeg MÅ kjøpe den. Det kan jo selvfølgelig hende at du vil ha ny PC akkurat nå, det vet ikke jeg. Selv ville jeg alltid tynt ut den jeg har for øyeblikket istedet for å kjøpe ny før behovet virkelig er der. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) *snip*) Nei det følger ikke med noe annet enn VGA kabler til BenQ skjermen uheldigvis, ganske trist egentlig når den har en native oppløsning på 1920x1080. Misforstå meg rett da, det er fantastiske skjermer til prisen, men til det du vil oppnå har du så mange bedre muligheter For all del, Eyefinity med ett 6970 kort kan kjøre mange spill, men med ditt budsjett ser jeg ingen grunn til å ikke bruke CFX/SLI, hvis du ser hvor jeg vil Vel, du kan jo lide med laptopen din i 6 mnd til, det er opp til deg, men hvis du hele tiden skal vente på ny hardware, ender du nok opp med å hele tiden vente på ny hardware, og du "taper" . 109 grader ER MYE! håper for guds skyld du ikke har denne pc'en på fanget ^^. Grunnen til at jeg anbefaler IPS skjerm, og at de har displayport og pivot, er at du ikke får misfarging på skjermene hvis du ikke ser rett på skjermen, grunnet IPS panelet (du kan forsovet også ta ett VA panel). Med pivot funksjon har du mulighet til å sette opp Eyefinity i portrait i tillegg til landscape. Og med native displayport på skjermen har du mulighet for både daisy chaining (opp til 3 skjermer fra en port i skjermkortet) og du slipper styret med adaptere. Edit: når det kommer til å se bra ut, så vil jeg påstå at ett RoG HK kombinert med H70/H50 og Corsair Dominator + vifte ser MYE bedre ut enn Noctuna viften og Vengeance rammen XMS3 Vengeance Corsair Dominator GT Corsair Dominator GT med vifte Edit2: Vil og anbefale 800D over 700D, prisforskjellen er absolutt verdt det, du får vindu, hotswap drives etc. Eventuelt kan du ta 650D, som er en "mindre" versjon av 800D. Vindu er veldig kjekt når du er opptatt av utseendet på komponenter Endret 15. januar 2011 av Diabolicelf Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Om han er opptatt av designet - så ja, Noctua sitt design er rett og slett grusomt. Fargekombinasjonen spesielt.. Menmen. Om man skal ha Corsair Obsidian (sidevindu på kabinettet altså), vil jeg fraråde Noctua kjøleren, siden den lyse og stygge fargekombinasjonen ikke gjør seg godt ihop med.. noe som helst. Det jeg anbefaler rent designmessig ville vært Asus Sabertooth P67, Corsair H70 og 2 stykk AMD skjermkort i Crossfirex. Med Corsair Obsidian 700/800D ville det sett rimelig fett ut. Når du først skal kjøpe Corsair Obsidian, finn også en vifte du kan installere bakerst og kanskje på toppen som har hvite LED lys! Anbefaler heller ikke å alltid vente på ny hardware, det er uklokt. Men om PC'en du har nå fungerer tilstrekkelig for deg og du ikke har et klart behov etter en ny, kan man jo vente til Bulldozer kommer, da blir prosessor markedet også mye mer spennende. Selv skal jeg tyne min ut til Q3/Q4, evt til den streiker, siden jeg er blitt litt glad i den slitne laptopen min med brusflekkene som aldri drar noe på høyere oppløsning enn 640x480 og sliter med Directx9 og oppover.. Endret 16. januar 2011 av Montseur Lenke til kommentar
Juji Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Vengeance kjølebrikkene er klipset fast og med et fint lite skrujern skulle det ikke være noe problem å fjerne de. Noctua DH-14 + i5 2500k må være herlig å eie. 2500K kan tross alt lekende lett dras opp til 4,3 Ghz og ligge på en fin og stabil temperatur med Dh-14. Om du skal vente eller ikke, må du nok bestemme selv. Men om jeg hadde vært i besittelse av en sugen dritt laptop og hadde penger til en god stasjonær, er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde gjort. Jojo, men ribbene ser såå kuule ut Så en på youtube som klokket den til 5GHz, men ja, må nok kjøre den over 4 uansett Hatt den bærbaren i 2 år nå. Kikket litt på kjølingen på den og vifta + pipene er av dårligere kvalitet enn en dårligere Aspire. Stebror min har en og viften hans var laget av kopper, min av plast Får gi bærbaren etpar sjangser til, men at den peaker på over 109 grader er vel ganske høyt, selv om det er nVIDIA? Ja, det er veldig høyt. Jeg har en Acer laptop som kjører med et Nvidia Geforce 105M ( ) og etter litt Call of Duty spilling i et rom på 23-24 grader, får man tredjegrads forbrenninger om man setter fingeren forran vifteutblåsningstedet. Som oftest slår den seg av automatisk, selvfølgelig, men etter litt rengjøring av støv og slikt, har den fungert fint! Å spille Call of Duty 4 på lavest grafikk og lavest oppløsning er frustrerende og ikke veldig fornøyelig. Men jeg er ekstremt lite krevende, så jeg tyner den ut til siste elektriske gnist. Så selv om jeg fint kunne finansiert et paradis av en stasjonær pc, venter jeg til jeg MÅ kjøpe den. Det kan jo selvfølgelig hende at du vil ha ny PC akkurat nå, det vet ikke jeg. Selv ville jeg alltid tynt ut den jeg har for øyeblikket istedet for å kjøpe ny før behovet virkelig er der. Er sånn jeg tenker også, vente til siste skrik, men hvis den forsetter å skru seg av når man spiller med den, selv etter en rens av vifter så er sjangsen stor for at jeg bytter den ut. Som sagt tidligere var planen å vente på Bulldozer, så jeg får prøve en rens til av pcen og se om dette hjelper før jeg bestemmer meg om å kjøpe ny. Lenke til kommentar
Juji Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 *snip*) Nei det følger ikke med noe annet enn VGA kabler til BenQ skjermen uheldigvis, ganske trist egentlig når den har en native oppløsning på 1920x1080. Misforstå meg rett da, det er fantastiske skjermer til prisen, men til det du vil oppnå har du så mange bedre muligheter For all del, Eyefinity med ett 6970 kort kan kjøre mange spill, men med ditt budsjett ser jeg ingen grunn til å ikke bruke CFX/SLI, hvis du ser hvor jeg vil Vel, du kan jo lide med laptopen din i 6 mnd til, det er opp til deg, men hvis du hele tiden skal vente på ny hardware, ender du nok opp med å hele tiden vente på ny hardware, og du "taper" . 109 grader ER MYE! håper for guds skyld du ikke har denne pc'en på fanget ^^. Grunnen til at jeg anbefaler IPS skjerm, og at de har displayport og pivot, er at du ikke får misfarging på skjermene hvis du ikke ser rett på skjermen, grunnet IPS panelet (du kan forsovet også ta ett VA panel). Med pivot funksjon har du mulighet til å sette opp Eyefinity i portrait i tillegg til landscape. Og med native displayport på skjermen har du mulighet for både daisy chaining (opp til 3 skjermer fra en port i skjermkortet) og du slipper styret med adaptere. Edit: når det kommer til å se bra ut, så vil jeg påstå at ett RoG HK kombinert med H70/H50 og Corsair Dominator + vifte ser MYE bedre ut enn Noctuna viften og Vengeance rammen XMS3 Vengeance Corsair Dominator GT Corsair Dominator GT med vifte Edit2: Vil og anbefale 800D over 700D, prisforskjellen er absolutt verdt det, du får vindu, hotswap drives etc. Eventuelt kan du ta 650D, som er en "mindre" versjon av 800D. Vindu er veldig kjekt når du er opptatt av utseendet på komponenter Tror jeg prøver med et skjemkort først også ser jeg Hehe er ikke det at jeg alltid vil vente på nyeste hw, sitter jo ennå på en 2 år gammel pc. Er bare det at det hadde vært lettere å vente hvis laptopen virket i spill Pluss at med Bulldozer så har jo AMD designet fra bunnen av, hadde vært kult å prøvt et nytt design. Har bestemt meg for å ikke stresse med IPS panel, siden bærbaren jeg sitter med har TN, har alltid hatt TN og er fornøyd med dette;) Fyrer også uten DP på skjermene, siden jeg ikke har planer om å kjøre 6*2 oppsett uansett:P Har sett litt på denne, noen som har erfaringer med denne? Når det gjelder "looken" på pcen og kabinettvalg, så leste jeg en review av begge obsidian kabinettene og der ble det trukket fram at de ble ganske mye varmere enn HAF kabinettene, hvordan er tempene på komponentene inni 800Den din? Så også at dette kabinettet er designet med tanke på vannkjøling(noe jeg ikke kommer til å prøve med det første) Så jeg lurer på om disse HAF kabinettene er bedre for meg? Har bygget pcer inni både 932 og HAF X. Har også lest at SB ikke liker minne som har høyere spenning enn 1.5V, stemmer dette? Lenke til kommentar
Juji Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Om han er opptatt av designet - så ja, Noctua sitt design er rett og slett grusomt. Fargekombinasjonen spesielt.. Menmen. Om man skal ha Corsair Obsidian (sidevindu på kabinettet altså), vil jeg fraråde Noctua kjøleren, siden den lyse og stygge fargekombinasjonen ikke gjør seg godt ihop med.. noe som helst. Det jeg anbefaler rent designmessig ville vært Asus Sabertooth P67, Corsair H70 og 2 stykk AMD skjermkort i Crossfirex. Med Corsair Obsidian 700/800D ville det sett rimelig fett ut. Når du først skal kjøpe Corsair Obsidian, finn også en vifte du kan installere bakerst og kanskje på toppen som har hvite LED lys! Anbefaler heller ikke å alltid vente på ny hardware, det er uklokt. Men om PC'en du har nå fungerer tilstrekkelig for deg og du ikke har et klart behov etter en ny, kan man jo vente til Bulldozer kommer, da blir prosessor markedet også mye mer spennende. Selv skal jeg tyne min ut til Q3/Q4, evt til den streiker, siden jeg er blitt litt glad i den slitne laptopen min med brusflekkene som aldri drar noe på høyere oppløsning enn 640x480 og sliter med Directx9 og oppover.. Tror jeg kommer til å gå for H50/H70, så at noctuaen hadde en ganske stygg farge Nei, jeg vet det ikke er smart å alltid vente på ny hw, men iår virker det som det kommer til å skje ganske mye, både fra intel, amd, sandforce, micron. De fleste av disse nye tingene er det bare å legge til den pcen du har nå uansett Hehe, snakker vi Cola flekker? Pcen min idler på 56 grader nå, men nå gjør jeg jo ingenting med den, sikkert bare et hint om at jeg ikke må spille pc-spill:P Men uansett, kabinett forslag hadde vært fint, takk for all hjelp sålangt Lenke til kommentar
Bengelen Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hva menes med Q2? Det er et begrep som i Norge benyttes av rotløse hjon fullstendig blottet for folkelig, kulturell og språklig identitet (alternativt at de rett og slett ikke kan norsk). I alle tilfeller er "Q2" en fremmedspråklig forkortelse som betyr andre kvartal. Hvilket igjen betyr den andre fjerdedelen av året, eller fra og med april til og med juni om du vil. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Vil bare påpeke at norskoppgave skrives i ett ord. Call of Duty håndteres uten vanskeligheter av Intels Sandy Bridge kombinert med et godt skjermkort. Billigere prosessorer fra AMD holder forsåvidt også i massevis. AMD Phenom II X4 965 BE og Asus GeForce GTX 460 får man f. eks. til kun 2500 kroner hos Netshop. Edit: Holder riktignok ikke til Eyefinity. Da må man uansett over på AMD-bølgen hva grafikk angår. Endret 26. januar 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Vil bare påpeke at norskoppgave skrives i ett ord. Call of Duty håndteres uten vanskeligheter av Intels Sandy Bridge kombinert med et godt skjermkort. Billigere prosessorer fra AMD holder forsåvidt også i massevis. AMD Phenom II X4 965 BE og Asus GeForce GTX 460 får man f. eks. til kun 2500 kroner hos Netshop. Edit: Holder riktignok ikke til Eyefinity. Da må man uansett over på AMD-bølgen hva grafikk angår. Eller nVidia SLI. Ser fortsatt ikke hvorfor du anbefaler slike skjermkort til folk med slike budsjett. Og hvis du anbefaler det grunnet value, så vil jeg si at gtx 570 Phantom (og sikkert andre kort med tredjepartskjølere) har mer value enn gtx 460/560. Når det gjelder kabinett, hva slags type kabinett liker du? Endret 27. januar 2011 av Rampage Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Eller nVidia SLI. Ser fortsatt ikke hvorfor du anbefaler slike skjermkort til folk med slike budsjett. Og hvis du anbefaler det grunnet value, så vil jeg si at gtx 570 Phantom (og sikkert andre kort med tredjepartskjølere) har mer value enn gtx 460/560. Det finnes en graf der ute som viser at GTX 460 ligger i topsjiktet når det kommer til FPS pr. $, greier ikke å finne den nå dog :-( Det som er også greit med GTX460, er at en gjennomsnittsgamer faktisk ikke trenger noe bedre kort, da det egentlig drar alt av spill, spesielt på 1080-oppløsning og nedover. @Bengelen, i motsetningen til deg, definerer ikke språket hvem jeg er, men jeg definerer meg selv via språket. Kanskje det er du som er usikker på hvem du er? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Eller nVidia SLI. Ser fortsatt ikke hvorfor du anbefaler slike skjermkort til folk med slike budsjett. Og hvis du anbefaler det grunnet value, så vil jeg si at gtx 570 Phantom (og sikkert andre kort med tredjepartskjølere) har mer value enn gtx 460/560. nVidia SLI fungerer selvsagt også til flerskjermsoppsett, men da referer man ikke til EyeFinity. Denne grafen viser at GTX 460 gir over 60 FPS i Black Ops. Det gjør det naturlig for meg å anbefale GTX 460, når det er dette som er kriteriet hans. Jeg nevner også at for Eyefinity / Surround, så trenger man kraftigere skyts. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Jeg sier ingenting på at 460/560 er ett bra kort, det er faktisk et veldig bra kort, jeg synes bare ikke det passer inn her Hvis han vil bruke penger for en god spillopplevelse skal han få det sier jeg nVidia SLI fungerer selvsagt også til flerskjermsoppsett, men da referer man ikke til EyeFinity. Det var vel meg som ikke ga ett veldig gjennomtenkt svar Endret 27. januar 2011 av Rampage Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Nuvel, det er average FPS som blir vist, og FPS drops er ett stort irritasjonsmoment i flere FPS spill, så det vil jo bli ett vedvarende problem. Og jeg tror dere ignorer at han også spiller f1 2010 som er et ganske så krevende spill. Han spiller nok også andre spill som kan være krevende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå