Dundersalt Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Ikke min sterkeste side så etter timesvis med googling "gir jeg litt opp". Jeg har en applikasjon som serielt leser og oppdaterer en variabel. Denne øsnker jeg å trende. Eks. Man monitorer en temperatur. Denne grafes fortløpende feks hvert sekund. EDIT: For ordensskyld er dette i VS2010 C# Endret 12. januar 2011 av Dundersalt Lenke til kommentar
oelbox Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Uhm - hva er egentlig spørsmålet ditt? Foreløpig svar: les variabelen og tegn grafen. Om spørsmålet ditt er hvordan du tegner en graf i c# så finnes det mange user controls ute på nettet som gjør mye av jobben for deg. Google etter "graph control c#". Er det ikke det du spør etter tror jeg du må stille et litt mer konkret spørsmål. Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Skal prøve forklare litt bedre. Jeg har et program som leser div parametere, isteden for å vise en tallverdi ønsker jeg å grafe de. For eksempel er tidstempling Y aksen og verdien på Y. Viktig er at dette skjer i realtime, altså ikke noe som skal lastes/lese; men en "levende graf man ser på". Mulig jeg forklarer det veldig komplisert nå, men ta for eksempel en EKG graf. Det er noe slikt jeg vil, altså kunne følge med på grafen, og ikke bare lese opp allerede loggede data fra et array. Vet det er mange treff på google rundt dette, og jeg har funnet en del, bla går zedgraph igjen, men ikke noe jeg har hatt noe hell med dette. Hovedproblemet mitt er som sagt at dette skal være en live kurve, og ikke bare en grafisk fremstilling av data (dette har jeg funnet). Lenke til kommentar
oelbox Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Realtime er da mulig i zedgraph. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 To løsninger jeg kan tenke på: - Back buffer som flyttes til venstre (System.Drawing.Bitmap) - Kurve der du bare endrer verdiene for hver avlesning (System.Drawing.Path) Nummer to gir deg anti-alias på grafikken og er litt enklere å programmere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå