Gå til innhold

Få liv i iPhone4, uten iTunes.


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny iPhone4 i dag. Gledet meg til å bare koble den i maccen og synkronisere den med iTunes. Da fikk jeg første feilmelding som sa at jeg måtte ha iTunes 10.1 eller nyere. Ja, tenkte jeg. Så da lastet jeg ned den nyeste iTunes. Så fikk jeg neste feilmelding som at jeg må ha mac os x 10.5 eller nyere for å installere denne pakken. Jaja, tenkte jeg. Det fikses vel med en programvareoppgradering. Så skulle jeg gjøre det, men det går ikke. Det må jeg kjøpe.(HURRA...) Så da kjøpte jeg det, men forventet leveranse er satt til den 20. januar, og jeg er avhengig av telefon i forbindelse med jobb og andre ting. Så da lurer jeg på, må jeg ha denne forbanna iTunes bikkja for at jeg skal få iPhonen i gang? Eller finnes det andre metoder å få liv den?

Endret av Lapskauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må vel ha itunes? Er ganske sikker på det desverre. Du kan jo starte den opp hos en annen sin pc/mac, for så å synke med maccen din når du får updaten? :)

 

Edit: Forøvrig ganske latterlig av apple at de opererer på den måten..

Endret av krangel.no
Lenke til kommentar

Kjøpte meg ny iPhone4 i dag. Gledet meg til å bare koble den i maccen og synkronisere den med iTunes. Da fikk jeg første feilmelding som sa at jeg måtte ha iTunes 10.1 eller nyere. Ja, tenkte jeg. Så da lastet jeg ned den nyeste iTunes. Så fikk jeg neste feilmelding som at jeg må ha mac os x 10.5 eller nyere for å installere denne pakken. Jaja, tenkte jeg. Det fikses vel med en programvareoppgradering. Så skulle jeg gjøre det, men det går ikke. Det må jeg kjøpe.(HURRA...) Så da kjøpte jeg det, men forventet leveranse er satt til den 20. januar, og jeg er avhengig av telefon i forbindelse med jobb og andre ting. Så da lurer jeg på, må jeg ha denne forbanna iTunes bikkja for at jeg skal få iPhonen i gang? Eller finnes det andre metoder å få liv den?

 

Det er bare å kontakte butikken du kjøpte telefonen din og be dem om å aktivere telefonen for deg, så slipper du unna hele problemstillingen. Du trenger mao ikke iTunes, men synes selv at det er greit å ha med tanke på en del av funksjonalitetene som ivaretas over tid... :thumbup:

Endret av Stool Sample
Lenke til kommentar

Du trenger ikke synkronisere musikk etc. selv om man kobler iPhone til iTunes, selv om dette er defaultfunksjonaliteten. Det er heller ikke noe problem å senere gå over til å synkronisere med et annet iTunes-bibliotek om trådstarter f.eks. har mulighet til å låne en maskin med iTunes bare for å få aktivert nå. Det er for øvrig slett ikke snakk om at telefonen blir «låst» til ett iTunes-bibliotek, kun at synkronisering foregår mot ett bibliotek om gangen.

 

10.5 er godt over tre år gammelt, og kan installeres også på PPC-Macer. Apple har aldri vært et selskap som driver kompabilitet med alle mulige gamle systemer til evig tid, i motsetning til f.eks. Microsoft. Dette har mange fordeler, men selvsagt også noen ulemper de gangene man henger langt etter.

 

Ellers er det knapt unikt for Apple at de tar betalt for nye versjoner av operativsystemet. Hvis trådstarter bor noenlunde sentralt lar det seg sikkert gjøre å få kjøpt 10.6 i en lokal butikk. Husk at du må ha Intel-prosessor får å installere Snow Leopard (10.6).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...