Hazert Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hei, jeg har 15mbit linje, og måler med speedtest.net osv, så ligger jeg litt over 15mbit. Men problemet mitt er at på f.eks youtube, vg nett, alt som egentlig har med buffering å gjøre er utroooooolig treigt. Spiller noen sekunder, så buffer det. Noen som vet hvorfor? mvh. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Youtube er dårlig for alle innimellom. VG er jeg ikke helt sikker på, men fungerer streaming på andre sider, så ville jeg ikke bruke energi på det. Lenke til kommentar
Hazert Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 fungerer dårlig over alt. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hvilken internettleverandør har du? Altibox? Lenke til kommentar
Hazert Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Er noe lokale greier her. Sucom heter de. Har vel nå samarbeid med Canal Digital Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) fungerer dårlig over alt. Det kan være routeren som behøver restart eller reset. Som nevnt, så er ikke youtube noe å teste mot, så sammenlign f.eks VG før og etter du restarter/resetter. Endret 12. januar 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Prøv http://www.bredbandskollen.se/download/tptest5_0_2_setup.exe Her kan du kjøre en grundig hastighetstest. Etter endt test så kan du lagre rapporten i et .txt dokument. Her forteller de hvor ting faller ut. Lenke til kommentar
Hazert Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Takk Tiugama Kaa, skal prøve den. Får høre med leverandør i morgen om det kan være noe. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Anbefaler at du leser dette: Hvordan internett fungerer Her har du liten oppramsing av hvordan "nettet" fungerer, det er mange feilkilder. Ved youtube så ligger ofte problemet på server siden, der filmen spilles av fra andre siden av verden. Lenke til kommentar
Hazert Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Har lest den der tidligere. Men i mitt tilfelle så gjelder dette alt som har med buffering av videoer o.l. Dette er jo ikke en feil internett har, og alle brukere har. Da hadde det ikke vært noen vits å legge ut noe i det heletatt. Men når jeg kjører en speedtest så har jeg litt over 15 mbit linje.. Prøvde ut den linken til Tiugama Kaa, hadde en javn fart på 700 mb/s ca.. Men jeg får kontakte leverandør og høre med de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå