Gå til innhold

Har jeg lov å selge bootlegs konserter på nettet?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har laget en del dvder nå, med cover og meny osv. gjelder a-ha konserter. jeg la dette ut på facebook bare får å vise hva jeg har jobbet med. og det var veldig mange andre fans som faktisk var interesert i å kjøpe dette og betale for det. Har jeg egentlig lov til å selge dette ?

 

Jeg ser at det er en del andre også som faktisk selger dvder også på nette. Og det er skikkelig jalla cover! elendig menyer og forferdelig kvalitet på vidioene! de har faktisk tatt rett fra youtube. så legger dem det ut på salg etterpå. og det er jo mange som er kjempe interesert og kjøper dette. han har solgt rundt 1000 eksemplarer.

 

Bare lurer på om dette ergentlig er lov? Hun selger litt forkeliige steder. Men kansje mest kjente stedet er IOffer.com

 

Her er Linken til hennes acount :

 

http://www.ioffer.com/users/kinmgofhearts

 

Hun krever også alt fra 100 kroner til 300 for dette.

 

bare får å vise et eksempel :

 

Dette dvd coveret har han laget, og satt sammen klippene fra youtube.

 

http://www.ioffer.com/i/a-ha-london-uk-2009-dvd-158541615

 

Skal altså ha 120 kroner for dette.

 

Er dette egentlig lov? Jeg har ikke noe mot det, men jeg er interesert i og gjøre dette selv også VIST det er lov! Jeg har egene private vidoer. Da tenkte jeg på å selge det på samme stedet.

 

Jeg er litt veldig skeptisk egentlig, føler at det er noe som ikke stemmer bare. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A-HA konserter er dekket av ånsverkloven (og rettighetene tilhører A-HA). Du har ingen rettigheter til konsertmaterialet!

 

Okey, takk for svar. Hvor har du funnet ut dette, noen kilder?

men si at de ikke hadde vært dekket av ånsverkloven, hadde jeg hatt lov til å slege det da? Er så klart helt privat.

 

Samtidig så synes jeg det er rart med den brukeren da? Den siden er vel ganske serriøs, og han har jo holdt på med salg av a-ha bootlegs i flere år nå.

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...