Josæjo Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Jeg lurte på i en annen post hva som var gale med pc`en min men fikk ikke noe svar. Nå fant jeg ut at det var vifta på skjermkortet som hadde sluttet og gå og da stoppet pc`en min i spill Skjermkortet var et gigabyte radeon9700pro og jeg kjøpte det fra mpx.no akkurat den 15.01.2003 Lurer på om jeg skal sende det inn eller får jeg ikky nytt eller at de reparerer skjermkortet? Det er utrolig kjipt og bruke 3000,- som jeg brukte på det også at det blir ødelagt etter 6måneder Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hvis vifta slutta og core har brent seg, så er det vel ikke noe problem å sende den inn.. Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Hvis vifta slutta og core har brent seg, så er det vel ikke noe problem å sende den inn.. Skjermkortet virker og derfor tror jeg ikke noe har brent seg men vifta går ikke og da kan jeg ikke gjøre noe i det hele tatt annet enn f.eks å surfe. Men når jeg skal sende det inn, må jeg maile de først eller bare sende det i en pakke? Må jeg ta en kopi av kvitteringen og oppi den i så tilfelle? Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Selvfølgelig sender du ting i retur når det går i stykker innenfor garantiperioden! Står sikkert noe om retur på siden til mpx. Men er det bare vifta som er gåen ville jeg heller anbefalt deg å kjøpt ny, koster ikke mye og går garrantert fortere enn å vente på en retur sak som fort kan ta et par måneder. Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Du har sjekka alle kontakter? Har du plugga en kontakt fra PSU'en din inn i 9700 kortet slik at det får strøm til å drive vifta? Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Du har sjekka alle kontakter? Har du plugga en kontakt fra PSU'en din inn i 9700 kortet slik at det får strøm til å drive vifta? Jaja klart har brukt det hele veien og det har ikke vært problem før nå... Har ikke anelse om hva så kan ha gjort at det er blitt ødelagt, det er så typisk at sånn skjer med meg... Lenke til kommentar
atrax Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Ring dem (eventuelt mail dem) og forklar situasjonen, så får du nok et returnummer og instruksjoner ang. hvor du skal sende kortet. Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Ring dem (eventuelt mail dem) og forklar situasjonen, så får du nok et returnummer og instruksjoner ang. hvor du skal sende kortet. Ja så på mpx sin side nå. Men hvor lang tid kommer det til å ta? Og kommer jeg til å få nytt skjermkort hvis de ikke klarer å fikse det? I så tilfelle får jeg vel samme modell? Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Situasjonen er at vifta bare stoppa en dag? Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Situasjonen er at vifta bare stoppa en dag? Jeg fant det ut først i dag, kjente på ribba til skjermkortet etter at pc`en hadde klikket for n`te gang og da var det knallvarmt og så fyrte jeg maskinen på igjen og så at den ikke gikk i rundt... Men dataen ble ustabil på onsdag eller noe sånn tror jeg... Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hmm.. Kjipern.. Men ring og hør med de.. Dette skal jo seff gå på garantien! Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Hmm.. Kjipern.. Men ring og hør med de.. Dette skal jo seff gå på garantien! Ja det bør selvfølgelig det. Men nå legger jeg meg dette er slutten på en kjip dag Lenke til kommentar
atrax Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Ring dem (eventuelt mail dem) og forklar situasjonen, så får du nok et returnummer og instruksjoner ang. hvor du skal sende kortet. Ja så på mpx sin side nå. Men hvor lang tid kommer det til å ta? Og kommer jeg til å få nytt skjermkort hvis de ikke klarer å fikse det? I så tilfelle får jeg vel samme modell? Du har rett til å få en tilsvarende eller bedre vare ifølge Forbrukerkjøpsloven §§ 26 og 29. Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Men en siste ting, jeg ser på www.mpx.no at de ikke har skjermkortet som jeg har inne i det hele tatt, vil jeg da få sendt et annet 9700pro kort tilbake hvis de ikke klarer å fikse det? (Håper nå det) Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Ring dem (eventuelt mail dem) og forklar situasjonen, så får du nok et returnummer og instruksjoner ang. hvor du skal sende kortet. Ja så på mpx sin side nå. Men hvor lang tid kommer det til å ta? Og kommer jeg til å få nytt skjermkort hvis de ikke klarer å fikse det? I så tilfelle får jeg vel samme modell? Du har rett til å få en tilsvarende eller bedre vare ifølge Forbrukerkjøpsloven §§ 26 og 29. Ok takker for alle svar! Dere har vært til hjelp Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Vær glad for at du har garantisak hos MPX.no De er GREAT, Tok 4 dager fra jeg sendte HK i retur før ny lå på posten, nice :smile: Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Vær glad for at du har garantisak hos MPX.no De er GREAT, Tok 4 dager fra jeg sendte HK i retur før ny lå på posten, nice :smile: Håpe de er sånn mot meg og da... Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Selvfølgelig sender du ting i retur når det går i stykker innenfor garantiperioden! Står sikkert noe om retur på siden til mpx. Men er det bare vifta som er gåen ville jeg heller anbefalt deg å kjøpt ny, koster ikke mye og går garrantert fortere enn å vente på en retur sak som fort kan ta et par måneder. Jeg returnerte kortet og fikk så mail om at skruen var deformert og at garantien da røk Jeg burde kanskje tenkt at jeg ikke skulle skru på skjermkortet men jeg ville se om jeg kunne fikse det og da røk jo garantien stupid me.... Men hvor kan jeg kjøpe en skjermkort vifte som passer til skjermkortet mitt? Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Unnskyld, typisk meg å spørre om et spørsmål som er i en annen post akkurat nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå